Star Citizen / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Star Citizen

Star Citizen is an upcoming space trading and combat simulator video game for Microsoft Windows, OS X and GNU/Linux. Star Citizen will consist of two main components: first person space combat and trading in a massively multiplayer persistent universe and customizable private servers (known as Star Citizen), and a branching single-player and drop-in co-operative multiplayer campaign (known as Squadron 42). The game will feature Oculus Rift support.

Both Star Citizen and Squadron 42 are set in a 30th-century Milky Way centered around the fictional UEE (United Empire of Earth), an analogue of the late Roman Empire. A central theme of the game is citizenship (or lack thereof) in the UEE, which must be earned through player actions (such as completing a period of military service). It is anticipated that Citizens will enjoy certain in-game benefits, for example paying a reduced tax rate or having easier access to interspecies trade, but the exact details are yet to be determined.

A strong focus will be placed on player interaction, with player behaviour influencing and being influenced by a dynamic economy system.

Star Citizen is currently being developed by Chris Roberts' Cloud Imperium Games, founded in 2011. Roberts' previous works include games such as Wing Commander, Wing Commander: Privateer, Starlancer and Freelancer.

Star Citizen will continue to develop after commercial release via a combination of emergent gameplay generated by players and new content which will be developed by Cloud Imperium Games on an ongoing basis. Players will also have the ability to command "persistent" ships and stations that will remain in the game even if they log out. Select "lawless planets" will feature ground based combat using infantry style weapons. Personal armaments can also be used to board disabled ships and stations.

Players will not be separated by different realms or shards. A matchmaking and instancing mechanic will handle how players connect to each other.

En löytänyt ketjua tästä pelistä hakemalla, mutta mergatkaa toki jos sellainen jostain kuitenkin löytyi.

Onkos jengi pelaillut tätä peliä? Vaikuttaa aika päheeltä, harmi vaan että toi Aurora kun mulla on on varsin tylsä tuolla Arena Commanderissa. Kaverit joilla on Hornetteja on kyllä nauttinut tosta. Vaikuttaa aika lupaavalta tähän mennessä, toivottavasti pystyvät lunastamaan lupauksensa myös sen persistant universen puolesta.

Tässä videota tosta dogfighting modulesta jonka yks kaveri teki:

https://www.youtube.com/watch?v=PU3v1uiX1dk

Kernasti tahtoisin kuulla lisää tästä projektista. Aloitusviestien ei toki romaaneita tarvitse olla, mutta perustiedot olisi ihan kiva löytyä.

Joko peli on jo ulkona? Tällaisen käsityksen sain viestistäsi.

Peli ei ole ulkona virallisesti varmaan vielä ensi vuoden puolellakaan. Kyseessä on siis tämä Kickstarterista lähtenyt ja täysin crowdfundattu peli (joku 42 miljoonaa kerännyt). Voin koittaa työstää jotain esittelyä tohon alkuun vähän myöhemmin kun olen tietokoneen ääressä, vaikka tietysti Wikipedia sen hoitaisi nopeammin. Lyhyesti ehkä sanoisin "EVE online mutta oikealla lentämisellä ja combatilla kliksuttelun sijaan". Muut Chris Robertsin tuotokset (Freelancer, Wing Commanderit) antavat myös jotain ideaa.

Yli 40 miljoonan budjetilla pitäisikin jo syntyä aika helvatan hyvälaatuinen peli. Joukkorahoitus-peleistä tuo on on ihan omassa luokassaan mitä rahoitukseen tulee ja ylipäätään tuo summa on suurempi kuin mitä monella pelinkehittäjällä on käytössään:

http://kotaku.com/how-much-does-it-cost-to-make-a-big-video-game-1501413649

Joten melko traagistahan se olisi, mikäli peli osoittautuisi totaalliseksi flopiksi :D

Wikipedia toki hoitaa, mutta parempi se olisi silti aina kertoa omin sanoin asiat, pysyy lukijalla se lukemisen halu, ja asia tuntuu mielenkiintoisemmalta. Nyt teksti ei oikein kiinnitä huomiota ja vaikuttaa aloitusviestin perusteella lähes yhtä mielenkiintoiselta kuin jokin täysin tuntematon iOS räpellys. Toki asia vähän avautuu kun klikkaa YT linkkiä.

Tarkoitus ei ole nyt ihan tyrmätä kaikkea, harmittaa vain miten vähän rakkautta tätä mahtavaa tuotetta kohtaan osoitetaan. ;)

Itse kovasti koittanut saada säästettyä rahaa että jonkun paketin saisi ostettua, kovasti kiinnostaisi uraa alkaa vääntelemään pelissä, mutta rahat aina menneet muuhun...yhyy. Frendi sentään sai itselleen hopeisen Citizen kortin, Rear Admiralina mättää menemään. Pay to win! ;D

Mitä budjettiin tulee kun tuotantoarvoja katselee niin samassa luokassa esim. Modern Warfare 2 40-50 miljoonaan kehitysbudjetilla (150 miljoonaa markkinointiin lisäksi), niin voisi olettaa ihan kivaa peliä tosiaan. Mutta ei pidä unohtaa että kaikkien rakastama Too Human kustansi sellaiset 100 miljoonaa...mutta varmasti kun raha olisi ollut paremmissa käsissä oltaisi sieltä saatu jotain parempaakin ulos.

Myös All Points Bulletin on hauska esimerkki mitä tulee budjettiin, alkuperäiseen kehitystyöhön käytettiin yli 100 miljoonaa, joka ei juurikaan näy työn laadussa.

Itselle tämä on yksi odotetuimpia PC-pelejä, ja sääli olisi jos menisivät kaiken pilaamaan jollain "pay to win" paskalla...

Star Marine Audio Update: https://www.youtube.com/watch?v=RX1UMY9tC0Y
Coming Soon: Nyx Landing Zone Preview: https://vimeo.com/137655209

CitizenCon 2015 olisi 10.10.2015 ja luvassa ilmeisesti todella vaikuttavia demoja.

Tässä vähän infoa, että missä mennään ja mitä on luvassa: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14937-Monthly-Studio-Report

Kaikki moduulit tähän asti vaikuttavat äärimmäisen hyviltä. Vaikea sanoa minkälainen lopputulos kun tämä massiivinen peli lopulta kasataan. Menee varmasti tovi, että saadaan tasapainoitettua jne.

Star Marine Status Update (September 19th 2015)

Jump Point (lehti): https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14962-Jump-Point-Now-Available

Infoa tulevan päivityksen tuomista ominaisuuksista, miten pelin kielien kehittäminen edistyy, ja paljon muuta...
10 For the Chairman Episode 66
10 For the Chairman: Episode 67

Harmi kun pelimedia ei uutisoi tästä pelistä juuri lainkaan.

Lainaus käyttäjältä edqe

Harmi kun pelimedia ei uutisoi tästä pelistä juuri lainkaan.

Kunhan peli saa merkittäviä edistysaskelia, kuten julkaisupäivän tai suoran julkaisun, niin eiköhän silloin ole aika moni paikka Star Citizeniä täynnä. Ei kai nyt jokaisesta lisäyksestä ole tarpeellista uutista tehdä?

Lainaus käyttäjältä zappah

Kunhan peli saa merkittäviä edistysaskelia, kuten julkaisupäivän tai suoran julkaisun, niin eiköhän silloin ole aika moni paikka Star Citizeniä täynnä. Ei kai nyt jokaisesta lisäyksestä ole tarpeellista uutista tehdä?

Peli on tehnyt merkittäviä edistysaskelia ja siksi kummastelenkin uutisoinnin vähäisyyttä. Kun katsoo vielä, että millaisista aiheista uutisia tehdään, niin sitä paremmallakin syyllä. Ehkei pelin genre ole monienkaan pelisivustojen kohdeyleisöä kiinnostavaa ja kirjoitetaan mieluummin jostakin muusta. Resurssit ovat tietysti rajalliset. Ei ole ainoa genren peli, joka tuntuu jäävän vähäiselle huomiolle.

Toisaalta Star Citizen on siitäkin mielenkiintoinen projekti, että se uutisoi itse itsensä. He tuottavat valtavan määrän uutisia viikottain videoiden ja tekstin muodossa, toisin kuin suljettujen ovien takana tapahtuvat projektit. Avoimuutta kyllä toivoisi pelialalle. Kun katsoo isojen julkaisijoiden ja peliyritysten toimintaa, niin taitaa olla turha toivo.

Ehkä projektin avoimuus onkin vastaus siihen ettei siitä välttämättä tarvitsekaan uutisoida ;)

No, CitizenCon lähestyy ja ehkä silloin hyvä aika taas aiheesta kirjoitella.

"This week, we check in with Forrest Stephan about the Character Pipeline, Chris Roberts chats about the 25th Anniversary of Wing Commander, and Ship Shape takes a quick look at work on the Drake Caterpillar."

Around the Verse: Episode 62

01:33 – Intro
03:41 – News From Around the Verse
12:38 – Interview with Forrest Stephan
22:19 – Wing Commander with Chris Roberts
41:45 – SHIP SHAPE
47:11 – MVP
47:46 – Art Sneak Peek

Ainakin tuo News From Around the Verse kannattaa katsoa, missä käydään pikaisesti läpi eri tiimien statukset. SHIP SHAPE:n The Drake Catepillarin esittely on mielenkiintoinen. Chrisin haastattelu tietysti hauska ja avaa vähän taustoja Wing Commanderin alkuajoista.

"I just want to shoot other spacemen in the face. Is that too much to ask?", eli päivitys Star Marinen statukseen: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14973-Star-Marine-Status-Update

"Reverse the Verse is the Cloud Imperium Games Community Team's weekly informal livestream with the fans."
Reverse the Verse: September 25th, 2015

Ollut taas aikamoiset lokakampanjat käynnissä peliä vastaan, mutta onneksi tiimi sen kuin porskuttaa eteenpäin. Viikkoon mahtuu taas läjä mielenkiintoisia uutisia ja videoita: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission

Star Citizen ollut taas kunnon "hyökkäysten" kohteena. No ainakin selvisi taas yksi viihde/peli -sivusto, jonka artikkeleille ei kannata antaa mitään painoarvoa.

Viikkoon mahtunut onneksi myös paljon uutta mielenkiintoista: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission

Viitsitkö vähän avata noita peliä vastaan (lokakampanja? hyökkäykset?) olevia juttuja? Tietämättä asiasta sen enempää mitä tänne heittelet, saa helposti sen kuvan, että joku foliohattu ja/tai fanipoika nyt vetää vähän liian isoja johtopäätöksiä kun joku vähän jostakin kritisoi.

Enkä väitä sinua foliohatuksi, fanipojaksi tai muuksikaan. Halusin vain kertoa miltä tuo helposti vaikuttaa näin ulkopuolisen silmiin.

Herättää paljon kysymyksiä nuo kommenttisi: Aloittaisiko joku turhan vuoksi "lokakampanjaa" tai "hyökkäystä"? Mikä noille on antanut kipinän? Mikäli jotain mainitsemiasi asioita on käynnissä, niin luulisi tästä tosiaan saavan helposti myös uutisia. Mikäli homma ei vain ole pelkkää spekulaatiota tai ns. pisara meressä.

Lainaus käyttäjältä zappah

Viitsitkö vähän avata noita peliä vastaan (lokakampanja? hyökkäykset?) olevia juttuja? Tietämättä asiasta sen enempää mitä tänne heittelet, saa helposti sen kuvan, että joku foliohattu ja/tai fanipoika nyt vetää vähän liian isoja johtopäätöksiä kun joku vähän jostakin kritisoi.

Enkä väitä sinua foliohatuksi, fanipojaksi tai muuksikaan. Halusin vain kertoa miltä tuo helposti vaikuttaa näin ulkopuolisen silmiin.

Herättää paljon kysymyksiä nuo kommenttisi: Aloittaisiko joku turhan vuoksi "lokakampanjaa" tai "hyökkäystä"? Mikä noille on antanut kipinän? Mikäli jotain mainitsemiasi asioita on käynnissä, niin luulisi tästä tosiaan saavan helposti myös uutisia. Mikäli homma ei vain ole pelkkää spekulaatiota tai ns. pisara meressä.

Jep, toki. Eli tällä kertaa kyse The Escapist-sivuston artikkelista, jossa esitettiin erittäin rankkoja väitteitä ja syytöksiä Chris Robertsista, muusta tiimistä ja projektista. En viitsi linkkiä pistää, koska en halua ko. sivustoa tukea millään tavalla. Star Citizen artikkelit löytyvät varmastikin etusivulta.

Tässä Chris Robertsin vastaus: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14979-Chairmans-Response-To-The-Escapist

Olen tukenut projektia muistaakseni 35€:llä ja kiinnostunut seuraamaan miten projekti etenee. En itse siis mikään hillitön fani ole :). Tavallaan olen aika skeptinen lopputuloksen suhteen, koska projekti on aivan käsittämättömän valtava. Huomattavasti pienemmätkin AAA-pelit usein enemmän tai vähemmän epäonnistuvat. Toisaalta pidän tätä projektia jo "voittajana" jos saavat kursittua kaikki moduulit kasaan. Toivon, että näyttää esimerkkiä muille tuleville peleille ja antaa hyvän lähtökohdan Chris Robertsin tulevaisuuden projekteille.

Itse en varsinainen koe olevani pelin kohderyhmää mutta sen, mitä olen tuota seurannut, niin mahtavalta teokselta näyttää. Erityisesti pelin kokoluokka ja monipuolisuus on vaikuttava. Tämä on tosin myös yksi niistä syistä, miksi en itse tätä luultavasti tule koskaan pelaamaan. Siis sen lisäksi, etten tämän genren tuotoksiin ole muutenkaan päässyt sisälle.

Tosin sama oli roolipelien kanssa ja sittemmin esim. Witcher 2 & 3 sekä Mass Effect sarja vetivät aika syvälle mukaansa. Ehkä se suurin poistyöntävä voima on kuitenkin se, että nykyisin välttelee pelejä, jotka ovat kovin massiivisia. Sitä ostaa vain ne, jotka on ns. pakko saada: yleensä nämä ovat jatko-osia jo pelatuista peleistä. Kuten nyt vaikkapa tuo Witcher 3. Myös MGS V:n voisin laskea massiivisiin peleihin mutta sen järkyttäviin tuntimääriin venyvästä kestosta en ollut tietoinen sitä ostaessani. Olisin kyllä sen ostanut silti, sillä pitkästä aikaa MGS-peli, joka kiinnosti (pelattavuudellaan) nelosen jälkeen.

Itse huomasin nauttivani suuresti Arkham Knightista, sillä vaikka sen jauhoi 100% läpi, jäi siitä se tunne, että enemmänkin olisi voinut pelata. Eikö silti tuntunut missään vaiheessa myöskään liian lyhyeltä. Ei pitkitetty (kuten MGS V), eikä liian lyhyt (kuten MGS V:n tarina :D).

Joo, meni vähän off topicin puolelle mutta jostain kumman syystä tuli taas tekstiä vähän kuin itsestään.

Star Citizenin kohdalla ymmärrän täysin, mikäli tähän rahojaan laittaa ja haluaa tätä tukea. Tosin ymmärrän myös niitä, jotka ovat epäileväisiä ja ehkä sen kautta kyynisyyden tuskissaan muodostavat kaiken maailman teorioita ja luuloja, jotka sitten paisuvat samanhenkisten joukossa vaikka mihin asti. Olisin minäkin hieman huolissani kun ottaa huomioon rahamäärän mikä on kerätty. Tosin kannattaisi epäilijöiden ottaa huomioon, että pelistä on näytetty ilmeisen hyvin todisteita myös etenemisestä.

Ehkä pitäisi enemmän perehtyä noihin vastapuolen argumentteihin, sillä suoraan sanottuna en tätä kirjoittaessa tiedä mistä porukka oikeasti valittaa.

Lainaus käyttäjältä zappah

Itse en varsinainen koe olevani pelin kohderyhmää mutta sen, mitä olen tuota seurannut, niin mahtavalta teokselta näyttää. Erityisesti pelin kokoluokka ja monipuolisuus on vaikuttava. Tämä on tosin myös yksi niistä syistä, miksi en itse tätä luultavasti tule koskaan pelaamaan. Siis sen lisäksi, etten tämän genren tuotoksiin ole muutenkaan päässyt sisälle.

Star Citizen on tosiaan massiivinen, mutta toisaalta pelaajan ei tarvitse kaikkea tehdä jos ei halua. Eli pelaajan ei tarvitse käydä kauppaa, ryöstää aluksia, louhia mineraaleja, yms.
Tämä siis pelin MMO-tilassa. Peliinhän on tulossa tehtäväkampanja Squadron 42, joka ilmeisesti enempikin Wing Commmander -tyylinen.

Mikä tekee myös Star Citizenistä mielenkiitoisen on, ettei se ole ainoastaan massiivinen "makrotasolla", mutta sisältää valtavasti yksityiskohtia. Pelaajaan haavoittumiseen ja kuolemaan pelkästään sisältyy jo todella paljon yksityiskohtia.

Lainaus käyttäjältä zappah

Star Citizenin kohdalla ymmärrän täysin, mikäli tähän rahojaan laittaa ja haluaa tätä tukea. Tosin ymmärrän myös niitä, jotka ovat epäileväisiä ja ehkä sen kautta kyynisyyden tuskissaan muodostavat kaiken maailman teorioita ja luuloja, jotka sitten paisuvat samanhenkisten joukossa vaikka mihin asti. Olisin minäkin hieman huolissani kun ottaa huomioon rahamäärän mikä on kerätty. Tosin kannattaisi epäilijöiden ottaa huomioon, että pelistä on näytetty ilmeisen hyvin todisteita myös etenemisestä.

Ehkä pitäisi enemmän perehtyä noihin vastapuolen argumentteihin, sillä suoraan sanottuna en tätä kirjoittaessa tiedä mistä porukka oikeasti valittaa.

Olisi mielestäni suuri virhe olla tutkimatta myös pelin heikkoja lenkkejä ja monia mahdollisia ongelmia. Ylipäätänsä putkinäkö ja itsensä hypettäminen ei voi päättyä lopulta kovin hyvin.

Uskon itse, että peli tulee olemaan julkaisuvaiheessa aikamoinen sekasoppa ja vaatii aikaa (~pari vuotta?), että ongelmat saadaan korjattua ja balanssi saadaan kuntoon.

Valitettavasti tähän Star Citizen soppaan on sotkeutunut henkilö Derek Smart, joka on ottanut tehtäväkseen aiheuttaa pelille niin paljon vahinkoa kuin mahdollista. Hänellä on tilillään vaikka millaista häirintää, eikä kaikki tietystikään rajoitu ainoastaan Star Citizeniin. Kannattaa olla siis tarkkana mistä epäilykset ja negatiiviset uutisensa lukee.

Tässä vielä viimeinen ATV ennen huomista CitizenConia. Tämänkertainen ATV sisältää jälleen paljon mielenkiintoista tietoa ja videoita esimerkiksi pelissä olevista räjädyksistä.

Star Citizen Alpha 2.0: Press Demo

EDIT: vanhan viestin poisto ja korvaaminen yllä olevalla videolla. Peli edelleen keskeneräinen, mutta todella lupaavalta vaikuttaa.

Ship fly-by Sound Update: https://player.vimeo.com/video/144917147
Ship UI Update: https://player.vimeo.com/video/144917841

Weekly report: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/15045-Weekly-Development-Update
Monthly report: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/15043-Monthly-Studio-Report

Star Citizen Alpha 2.0: Flight Model Changes: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/15031-Star-Citizen-Alpha-20-Flight-Model-Changes

Hyvältä vaikuttaa. Toivottavasti SC Alpha 2.0 saadaan julkaistua vielä tässä kuussa.

Tänään myöhemmin alkaa live-stream Star Citizen Anniversary 2015 tapahtumasta ja tässä muutama kuva nostattamaan tunnelmaa. Kuvat ovat Alpha 2.0 versiosta, eli kaukana vielä lopullisesta.

QA sessiossa otettuja kuvankaappauksia: https://imgur.com/a/Al85d

IMAGE(http://i.imgur.com/cKglQgg.gif)

IMAGE(http://abload.de/img/12234850_944845958902ggkbr.jpg)

IMAGE(http://abload.de/img/vlcsnap-2015-11-19-17jojte.png)

Ship Repair and Maintenance: Learn how Repairs will be integrated into the game

Squadron 42: Meet the "Old Man" Teaser

Squadron 42: Behind the Scenes - Character Pipeline
Sean Tracy: "So keep in mind SC will run in REAL TIME with the cutscene rendering on your PC not before hand so that there is zero texture shock between cutscene and gameplay."

Videohaastattelu: Squadron 42: Interview with Mark Hamill
Videohaastattelu (PCGamer): Mark Hamill on Star Citizen, Wing Commander and Star Wars

Odotetusti Star Citizen 2.0 Alpha PTU aukesi ensin aktiivisimmille bugien raportoijille (1000) ja tulevina viikkoina useammalle. Mielestäni erittäin hyvä päätös.

Muutama muu video löytyy täältä: https://www.youtube.com/user/RobertsSpaceInd/videos

Sandi Gardiner: "Tune in to the Game Awards to see Chris and special guest present an award and a new trailer!"

---------------------------------

Tähän mennessä (pre-)Alpha 2.0 on ollut huikea kokemus. Vaikka valtaosa ominaisuuksista vielä puuttuukin ja peli on luonnollisestikin edelleen buginen, niin siitäkin huolimatta peli on vakuuttanut jo tässä vaiheessa täysin. CIG on tehnyt kyllä hyvää työtä.

---------------------------------

Will Leverett:
"Thought we’d give a little update on our progress with 2.0 on PTU.

We’re focusing on two major issues that we want to resolve before we release the next PTU build:
• Poor client-side FPS.
• Game servers bottlenecking when too many ships spawn at comms arrays.

We've got a build right now that will go into testing, and we'll know from QA's internal testing whether or not it's good to go to PTU late in the day USA time.

To be ready to publish 2.0 to Live, we want to nail down all of the below (please note this is a partial list of what we’ll fix):
• The previously mentioned framerate and game server bottleneck issues.
• Multiple GIM disconnects plus assorted dedicated game server and client crashes.
• Party system improvements.
• Error message overlay does not go away.
• Client flickering when SLI is enabled.
• Chat UI is too small.
• Destroying small ships with a physics grid will sometimes get the character stuck in an unplayable state on respawning.
• Damage states in multiplayer games are not consistently working.
• Players in the seat or turret of a multicrew ship when it is destroyed can get stuck in their bedrooms on respawning.
• Various fixes for spawn points, including wrong locations and being stuck after dying in multicrew turret.
• Implementing EMP distortion damage (currently has no discernable effect).
• When transitioning from zero g to gravity zones from above, the player character will fall – sometimes taking damage, or suffering lost functionality.
• Players can’t use automated landing in Andromeda.
• Main thrusters missing on 350R.
• Main menu fixes, particularly infinite load screen for Arena Commander.
• Top speeds fluctuating in IFCS/SCM modes.
• Repairing ships do not reset the ship’s mass.

This 2.0 PTU test has been an absolute success because of your involvement and assistance in finding these issues.

I’ll shamelessly “borrow” Producer Jason Hutchins’ words and offer a reminder that our PTU tests are for finding all of the blocking issues before it goes Live for everyone else. Each build brings us closer to a full 2.0 release, and that just would not be possible without you.

Thanks everyone and have a great day!
Will"

E: Eipä täällä taida montaa kiinnostunutta olla , mutta pistetään nyt vielä linkki viikoittaiseen AtV-lähetykseen :). Eli päivitystä missä mennään ja mitä on tulossa.

Around the Verse: Episode 2.09

Pistetään nyt vielä omalta osaltani viimeinen päivitys tähän ketjuun.

16.12.2015 olisi tulossa live-streamia CIG:ltä. Luvassa luultavasti ainakin uuden planeetta-shaderin esittelyä ja mahdollisesti esitellään myös hahmoeditoria. Myöhemmin julkaistava Alpha 2.1 pitäisi sisältää ainakin muutaman kaupan avaamisen Arc Comp:ssa, sekä hahmoon/avatariin liittyviä ominaisuuksia.

Alpha 2.0 PTU oleva "Crusader-kartta" on tällä hetkellä demo-versio testausta varten - pieni alue vasemmalla alhaalla sisältäen vihreät objektit. Pelialueen mittasuhteet ovat täysin väärät, planeetta-shader puuttuu, asteroidit ja asteroidivyöhyke vielä vasta placeholder, uudet animaatiot puuttuvat, uusi lentomalli puuttuu ja tietysti kaupankäynti, kaivostoiminta ja muut ammatit, NPC:t (lukuunottamatta piraatteja), jne.

Puutteista huolimatta mukaan mahtuu jo monia hienoja kokemuksia:
https://www.youtube.com/watch?v=_eTgk5Vc4vw
https://www.youtube.com/watch?v=jaJ52ZkWg64
https://www.youtube.com/watch?v=Bp6Gu2BJ9dY
https://www.youtube.com/watch?v=EjDe0V7CTRs

Tässä vielä CIG:n työntekijän statuspäivitys bugeihin liittyen (Discord #announcements-kanava):
"Some people are concerned over the crashes experienced on the PTU, which is understandable, but I wanted to shed a little light :). It has been mentioned that we are pushing out builds and failing due to crashes... that is incorrect. We are pushing out patches that we know have crashes in them already. Those crashes are being addressed already, and being knocked out very quickly. Layers of an onion. Some might say... "Why release a build with crashes if you already know they are there?" One word: Data. We want to know how wide-scale these issues are and all the gritty details. Additionally, we would much rather continuously push the newest version of the game and have thousands and thousands of people hammer on it, because there is a chance new bugs can be discovered. PTU is not meant to be a release stream for everyone to just go and play. It is a test environment meant to plow through issues and get the game in a release-ready state. We are methodical with how we are releasing patches. We are not blindly pushing crashy patches. There is a lot of thought, analysis, tinkering, and fixing that goes into the PTU. It is not an environment for the faint of heart who are just looking to relax and play in Crusader. It is for players who are willing to face the storm with an umbrella and assist with testing. I can confidently say that we are extremely happy with how involved the community has been and are on the right track to getting 2.0 out to everyone soon! The amount of issues we have come in on the issue council has been incredible. We definitely feel extremely fortunate to have such an involved community that is as excited to play this game as we all are. We are getting close and this is only the beginning! :)"

Herätellään henkiin tätäkin aihetta.

Star Citizen PU 2.4 PTU julkaistiin tänään. Tätä kirjoittaessa versio taitaa olla tarkalleen ottaen 2.4.0g. Tietysti erittäin buginen, mutta siitäkin huolimatta todella vaikuttava julkaisu.

BoredGamer: 2.4 Quick Start Guide
BoredGamer: Starfarer Gemini Flight Ready
BoredGamer: Reliant Hangar Ready

Erinomainen Gamescom 2016 on nyt takana. Frontier Developments, Paradox Interactive ja monet muut pitivät loistavia streameja, kertoivat kuulumisistaan ja esittelivät viimeisimpiä aikaansaannoksia.

Kaikista kovimmasta materiaalista vastasi mielestäni kuitenkin CIG, joka piti kaikkien aikojen vaikuttavimman esityksen.

Star Citizen PU Alpha 2.6 saa monen muun ominaisuuden lisäksi lisää ominaisuuksia FPS-taisteluun. FPS-taistelut ovat pelissä lähempänä ARMA kuin suoraviivaisempia FPS-pelejä.

CIG esitteli myös Star Citizen PU Alpha 3.0; noin 50 minuuttia aitoa pelikuvaa/pelaamista.

Star Citizen PU Alpha 3.0 näyttää jo varsin komealta siitäkin huolimatta, että käytössä on vielä vanha teknologia. Haastatteluista poimittua:
- silmien/hiusten/ihon/yms. varjostimet ovat vielä keskeneräisiä.
- planeetan luomisessa käytössä oli vielä ensimmäinen versio. Toinen versio sisältää vesi ja metsä/kasvisto. Kolmas versio lisää säätilat. Eläimet tulossa jossain välissä myös.
- pelimoottori käyttää edelleen CryENGINEn varjostusta.
- tekoäly ei ollut vielä käytössä - Tekoäly tulee olemaan pelissä keskeisessä roolissa, joten siihen panostetaan paljon.
- jne.

Pelissä liikkuminen planeettojen, avaruusalusten ja avaruusasemien välillä on siis saumatonta ilman latausruutuja. Avaruusalus- ja FPS-taistelut ovat myös saumattomasti osana peliä. Pelissä on myös EVA, joten hahmolla pääsee leijailemaan avaruuteen milloin tahansa ja sillä merkittävä rooli tiettyjen pelimekaniikkojen kannalta.

Lokakuussa järjestetään Citizencon 2016, joka on pelin vuosittainen päätapahtuma. Siellä on luvassa varmasti asiaa myös pelistä Squadron 42, joka on Star Citizen yksinpelikampanja Wing Commander tyyliin.

Viikko 35:
Star Citizen: Around The Verse 3.5 - UK
Star Citizen: Reverse the Verse 2.5 - UK

Viikko 36:
Star Citizen: Around The Verse 3.6 - LA
Star Citizen: Reverse the Verse 2.6 - LA

Monthly Studio Report - August 2016

Molemmat tulevista Alpha-versioista ( 2.6 ja 3.0 ) tulevat olemaan todella merkittäviä. Eiköhän ensimmäiset pääse testaamaan Alpha 2.6 -versiota viimeistään ensi kuussa Citizenconin aikoihin. Silloin viimeistään harjoittelemaan - The Murray Cup

Viikko 37:
Star Citizen: Around The Verse 3.7 – Austin
Star Citizen: Loremaker's Guide to the Galaxy - Nyx System (Starmap - Galactic Guide)

Huomenna jälleen live-lähetys 'Reverse The Verse', jolloin näitä ohjelmia tukevilla on mahdollisuus kysyä kysymyksiä suoraan kehittäjiltä liittyen tämän päivän Around The Verse -jaksoon liittyen.

Sneak Peek: Vision Stabilization

Kasvojen mallinnus kulkee myös mukavasti eteenpäin (rypyt):
IMAGE(https://pbs.twimg.com/media/CsaqessVIAA7IK0.jpg)

[ Viikko 38 ]

Lore:
- Spectrum Spectator: Star Marine 2
- Portfolio: Argo Astronautics

Videot:
- Star Citizen: 10 for the Chairman - Special Edition
- Star Citizen: Around The Verse 3.8 – DE
- Reverse the Verse 2.8

Hienointa tosiaikaista kasvojen mallinnusta mitä olen koskaan missään pelissä nähnyt Noah White.

Edit 1: Viikon AtV lisätty
Edit 2: Viikon RtV lisätty

Hyvä artikkeli Kotaku:lta kaikkien aikojen kunnianhimoisimman pelin ja sen kehittäjän taipaleesta - Inside the Troubled Development of Star Citizen

Pelimedia on vihdoinkin alkanut kiinnittämään projektiin huomiota positiivisissa merkeissä. Esimerkiksi seuraavat pätkät ovat päässeet viime aikoina peliuutisiin:
Gamescom 2016
Sneak Peek: Vision Stabilization (FPS)
Captain Noah White

Pitkälle ovat jo päässeet ja lisää luvassa - 9.10. CitizenCon 2016

Niin hienoa kuin tämän pelin kehitys onkin, niin mielestäni on ihan loogista jos tästä ei uutisoida niin tiuhaan tahtiin. Minua kiinnostaa lähinnä milloin tämä teos on oikeasti valmis, jos koskaan. Ei nämä välietapit niin innosta jos ei ole enemmän asiassa sisällä, aivan kuten jokaisessa asiassa muutenkin.

Näkisin että ihan tämän loogisen seikan vuoksi ei ole pelimedia jatkuvasti uutisoimassa vaikka nämä pelin sisällä ovatkin ilmeisen suuria ja hienoja etappeja, niin suurta yleisöä melko varmasti kiinnostaa eniten kysymykset: milloin sen voi ostaa ja mitä se lopulta pitää sisältään. Kaikki muu on kuin DVD:n (en ole vielä kunnolla Bluray-ajassa :D) ekstramatskua: suurin osa skippaa ne ja katsoo itse leffan.

Lainaus käyttäjältä zappah

Niin hienoa kuin tämän pelin kehitys onkin, niin mielestäni on ihan loogista jos tästä ei uutisoida niin tiuhaan tahtiin. Minua kiinnostaa lähinnä milloin tämä teos on oikeasti valmis, jos koskaan. Ei nämä välietapit niin innosta jos ei ole enemmän asiassa sisällä, aivan kuten jokaisessa asiassa muutenkin.

Olen samaa mieltä, ettei noista viikottaisista materiaaleista pidä uutista tehdä, mutta kyllä mielestäni esimerkiksi Gamescom esittely ansaitsee uutisen siinä missä muutkin pelit. Viikottaiset videot ja uutiset ovat pelistä ja pelinkehittämisestä yleensäkin kiinnostuneille. Koskaan aikaisemmin ei olla päästy seuraamaan suuren budjetin pelin kehittämistä näin läheltä.

Uutiset pelistä ovat valitettavasti usein näitä keltaisen lehdistön -tyyppisiä juttuja. Kotaku:n artikkeli oli sentään virkistävä poikkeus, että siinä annettiin myös itse pelin kehittäjien kertoa mielipiteitään. Lukisin mieluusti juttuja myös siitä, että mikä tekee Star Citizenistä niin haastavan ja kunnianhimoisen projektin. Uutisissa ja podcasteissa kuten esimerkiksi Giant Bomb päivitellään vain sitä kuinka paljon peli on kerännyt rahaa, mutta syistä ei keskustella lainkaan.

Eilen CitizenCon 2946 -tapahtumassa CIG esitteli 2. versiota proseduraalisesti generoitujen planeettojen luomiseen.

Star Citizen CitizenCon 2016 Full Gameplay Demo Video

Kuukausi sitten nähtyyn Gamescom esittelyn 1. versioon verrattuna ero on melko huomattava.

Erittäin mielenkiintoiset AtV ja RtV jälleen tällä viikolla. Pieni kurkistus mitä CitizenConin taustalla tapahtui ja CIG:n isot pamput vastaamassa tukijoiden kysymyksiin.

Star Citizen: The Road to CitizenCon
Star Citizen: Reverse the Verse - Special Edition

GamesIndustry.biz: The merits of Star Citizen's development openness

Kastak Armsin päivitetty haulikko. Ihan mukavasti yksityiskohtia.

IMAGE(https://pbs.twimg.com/media/Cu0Hp0fWcAAWp-0.jpg)

CIG piti bileet neljän vuoden rupeaman kunniaksi.

Tuli äsken katottua videot ja komeeta jälkeä ovat saaneet aikaan:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLVct2QDhDrB3tBTlEKPmJx4OBfojoIpWk

Rupeavat julkaisemaan myös tarkempaa aikataulua tavoitteista. Aikataulun julkaisun lisäksi Chris kirjoitti myös hieman laajemmin projektin kuulumisista.

Jos tavoitteet pitävät, niin Alpha 2.6 julkaistaan ensimmäisille testaajille jo tällä viikolla. Hurjasti lisää pelattavaa ja uusia pelimuotoja, sekä tietysti uusia avaruusaluksia.

IMAGE(https://i.imgur.com/9lLiAttl.jpg)

Alpha 2.6.0 on nyt yhteisöllä testattavana ja versio sisältää odotetusti paljon uusia ominaisuuksia ja avaruusaluksia. Tämän version jälkeen onkin jo vuorossa Alpha 3.0, joka tulee olemaan tähänastisista päivityksistä massiivisin.

IMAGE(http://www.pcinvasion.com/wp-content/uploads/2016/08/star-citizen-3.jpg)

Muutama kuva Procedurally Generated kiviplaneetasta/kuusta: http://imgur.com/a/LQ3vk

Star Citizen Alpha 2.6 with Star Marine Available!

Patch notes: Star Citizen Alpha 2.6.0

"There is one other big announcement we would like to make with the release of 2.6. We are now basing Star Citizen and our custom technology development on Amazon’s Lumberyard Engine."
Letter from the Chairman (2.6) - LUMBERJACK

Known Issues: https://robertsspaceindustries.com/faq/liveknownissues
Official 2.6.0 Feedback Thread: https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/363307/official-2-6-0-feedback-thread

Tämän viikon AtV:ssä käydään läpi miten (oikeat, opiskeltavat) kielet syntyvät peliin.

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/4b6tWxM_d0o/hqdefault.jpg)

Muokkaus:
Aakkosto: Xi'an ja Vanduul

Isojen pelien tekeminen on valtava ja monimutkainen prosessi, kuten alla olevat videot hyvin esittävät.

Star Citizen: Around the Verse - Javelin: The UEE's Destroyer

Star Citizen: Building a Schedule for a Universe

Edit:
BoredGamer pisti hyvin pakettiin mitä pian ilmestyvässä Persisten Universe (PU) Alpha 3.0 versiossa on mahdollisesti luvassa: Star Citizen Alpha 3.0 | Features & Schedule

Eli nykyiseen PU (joka on MMO tai FPU kuten itse kutsuvat) integroidaan iso läjä ominaisuuksia, jotka ovat olleet kehityksessä jo jonkin aikaa. Jos tosiaan saavat PU Alpha 3.0 julkaistua, kuten videolla kerrotaan, niin tulee olemaan itelle vaikuttavin jukaisu pariin vuosikymmeneen; useita peligenrejä yhdistettynä, monipuolisia ja syvällisiä pelimaniikkoja (tosin niistä vain ensimmäiset yksinkertaiset versiot), avoin universumi planeettoineen ilman latausruutuja tai latausanimaatioita, jne.

Tällä viikolla aiheena mm. alien-rotu Banu; hieman historiaa, loresta yleisesti ja tietysti uuden aluksen esittely (The Banu Defender). Aurora on myös saamassa vihdoinkin odotetun päivityksen.

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/4RLYch3lxVk/hqdefault.jpg)

Tällä viikolla oli Frankfurtin studion vuoro esitellä projektin edistymistä; PG-planeetat, FPS, AI, jne. Näyttää keskeneräisenäkin erittäin komealta.

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/q0OXR8MPkUY/hqdefault.jpg)

Loresta kiinnostuneet saivat myös hyvän annoksen tällä viikolla.

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/oCgg5Gk0faQ/hqdefault.jpg)

Tällä kertaa Austinin studion päivitys projektin etenemisestä. Hauska nähdä miten paljon erilaisia pelitapahtumia manuaalisesti siirrettävä tavaralasti tarjoaa. Peleissä se on usein vain numero valikossa, jolloin siihen liittyviä mahdollisuuksia ei päästä hyödyntämään. AtV sisältää rutkasti mielenkiintoista infoa myös Spectrumista ja DevOpsin tekemisistä.

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/y78PPfs1NXc/hqdefault.jpg)

... ja Star Wars -päivän (4.5.) kunniaksi AtV:n lopussa ollut pieni pätkä pelikuvaa Mark Hamillin hahmosta:

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/6mMWy3GeSzI/hqdefault.jpg)

Tällä viikolla Manchesterin studio esittelee aikaansaannoksiaan ja pääteemana on interaktiivisuus pelimaailmassa. Kehittäjät kertovat ja esittelevät, että mitä kolmas iteraatio tuo tullessaan.

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/ADB-wpvTD0k/hqdefault.jpg)

Tällä viikolla vuorossa on Los Angeles ja aiheena valaistus. Huikean näköistä ja etenkin videon lopussa oleva Reclaimer näyttää uskomattomalta.

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/xKRX0ZwzXqk/hqdefault.jpg)

Tällä viikolla Foundry 42 (Saksa) esittelee minkä parissa ovat työskennelleet viimeisen kuukauden aikana ja jaksossa käydään läpi myös hieman Eclipse aluksen syntytarinaa.

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/oZIzExVmZMo/hqdefault.jpg)

PG-planeetta -teknologia paranee jatkuvasti ja hauska kyllä nähdä mitä kaikkea pelaajat saavat aikaan annetuilla uusilla pelimekaanikoilla/toiminnallisuuksilla.

BoredGamer teki mukavan tiivistetyn videon keskustelusta koskien pelissä olevia hahmoja.

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/N4H5k5nfJ4Y/hqdefault.jpg)

Pientä näytettä siitä mitä on luvassa tämän torstain ATV:ssä - https://streamable.com/lhs1g

Kuten viime viikolla voimme Schedule Reportista lukea, niin Alpha 3.0 julkaisu lähenee mukavasti: "We crossed a really big internal milestone deadline this week. While the playthrough went really well, we identified a handful of bugs that needed to be addressed. Our next Milestone is next week, so we’re pulling the team together to try and knock out as much bugfixing and polish as we can to be able to see how the overall experience is coming together. Although some tasks do come in late in the Evocati window, we may start testing before they are fully complete to get a jump on some of the bigger feature stress testing."

BoredGamer vieraili Foundry 42:lla ja pääsi haastattelemaan myös Erin Robertsia. Mukavasti tietoa tulevasta Alpha 3.0:sta ja mitä on luvassa sen jälkeen.

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/ZarmUARgkDA/hqdefault.jpg)