Kingdom Hearts / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus

Toivon todella paljon että Fate of the Unknown soisi taustalla, kun Aquan, Ventuksen, Terran sekä Master Xehanortin ja Vanitaksen kohtaaminen tapahtuu. Secret endingissä koko kohtaus on KH-sarjan eeppisimpiä. Etenkin loitsut olivat siinä todella näyttäviä. PSP:llä kohtaus olikin vähän lyhyempi, ja menetti mielestäni paljon tunnelmastaan. Poissaolollaan loistivat Terran käden jäätyminen, thundaga-loitsun käyttö ja moni muu juttu. Nyt kun Square tuo Birth by Sleepin PS3:lle, niin olisi mukavaa, jos kohtaus saataisiin takaisin Secret Endingin tasolle. Viitat myös takaisin! Ne toivat mielestäni sopivaa majestisuutta.

BBS:tä saadaan tosiaan toi Final Mix versio, mikä tarkoittaa seuraavaa: Lisää Aquaa!Vieläpä HD-muodossa. :) Tosta Aquan tarinasta:[spoiler]Mielestäni oli siiistiä, että juuri Aqualla pelataan toi Final Episode ja Secret Episode. Aluksi en edes tiennyt, että päätarinoiden jälkeen on vielä epilogi, ja Final Mixissä secret episode. Innolla odotan, että pääsen pieksämään Heartlesseja Master Keeper avainmiekalla. [/spoiler]

Fate of the Unknowissa on muuten osia Aquan teemasta.

Ainiin se eeppisyys tapahtuikin vain tuossa secret endingissä. Muistin että sama pätkä olisi ollut BBS:ssä mutta eihän se niin sitten ollutkaan : D

Lainaus

Fate of the Unknowissa on muuten osia Aquan teemasta.

Mahtavaa tätä en tiennytkään. Vaikka BBS onkin reilusti paras käsikonsoli KH en pelannut sen kuin yhdellä hahmolla läpi, joten eivät musiikit niin tuttuja ole. Tämä virhe tietysti korjataan HD päivityksen kera!

Milläs hahmolla satuit pelaamaan läpi? Eniten tasitelutyylin näkökulmasta pidin Ventuksesta. Ilmavat, nopeat combot sekä magian käyttäminen toimivat oikein mukavasti. Kaiken kaikkiaan BBS combat systeemi oli mielestäni parannus, jos verrataan Kingdom Hearts 2:een. BBS:ssä myös magiasta tulee vihdoinkin hyödyllinen juttu. Aiemmisaa osissa olin tottunut pieksämään vain miekalla, mutta BBS:ssä aloin käyttämään myös nuita loitsuja. Mega Flare ja Meteor loitsut ovat kyllä todella väkeviä, jos ne saa vain hommattua.

Dream Drop Distance on mielestäni paras käsikonsoleille julkistettu KH. Taistelusysteemi oli BBS:ää parempi, ja pelin kirjava väri- sekä äänimaailma oli mukavan virkistävä, jos verrataan Birth by Sleeppiin. DDD antaa myös niin paljon kunniaa faneille, jotka ovat roikkuneet sarjan mukana ensimmäisestä osasta lähtien.

Terralla tuli läpäistyä. En itse ainakaan käyttänyt mitään taikoja BBS:ssä miekka skilleillä leivoin menemään ja hyvin toimi ; )

Itsellä jäi DDD kesken ihan vain sen takia että 3DS istuvuus kädessäni ei vain tuon tyyliseen sopinut mitenkään ja joskus saadaan siintä jonkun näköinen "HD" versio(kuten Resident Evil/Castlevania) aioin sen kyllä pelata läpi. Vähän kyllä harmittaa mutta ei voi minkään kun ei pelaaminen tunnu hyvältä niin se ei tunnu : / Olen kyllä juonipaljastukset/tärkeimmät cutscenet youtubesta tietenkin vilkuillut mutta olisi se kiva itse pelata.

Lainaus

Terralla tuli läpäistyä. En itse ainakaan käyttänyt mitään taikoja BBS:ssä miekka skilleillä leivoin menemään ja hyvin toimi ; )

Joo, Terra on sinänsä poikkeus, että hahmohan on periaatteessa suuniteltu käyttämään pitkälti fyysisiä hyökkäyksiä. Pitkä avainmiekka ja vahvat, raskaat fyysiset iskut ovat merkkejä tällaisesta suunnittelusta. Aqua on taas toinen ääripää, puhdas maagi. Ventus on sitten näiden molempien yhdistelmä, ja muistuttaa mielestäni Soraa. Liekkö tämä myös osa-syynä sille, että Ventuksella oli niin hauska pelata. Hänelle kun saa vielä hommattua Ars Arcanumin, joka kuului KH1:ssä Soran voimakkaimpiin hyökkäyksiin.
Ainoat loitsut mitä Terralla käytin olivatkin jo mainitsemani Meteor, sen lisäksi vielä Quake ja tietenkin Curaga. Meteor näyttää muuten tältä: Your text to link here...

Terran viimeinen bossi oli kyllä hemmetin vaikea. Asiaa ei helpottanut se, että pelasin vielä proudilla. Hirvittää minkälainen se tulee olemaan criticalilla.

Eikös tuo Birth By Sleeping Final Mix versio ole muuten sama mitä Euroopan versio paitsi Final Mixissä on Secret Episode ja pari uutta bossia ja avainmiekkaa?

Lainaus käyttäjältä Lativle

Eikös tuo Birth By Sleeping Final Mix versio ole muuten sama mitä Euroopan versio paitsi Final Mixissä on Secret Episode ja pari uutta bossia ja avainmiekkaa?

Joo, näin se mahtaa olla. Myös noitten Unversed vihollisten väritystä on muokattu, mutta "oikeina" uutuuksina tulevat nuo mainitsemasi asiat. Kingdom Hearts 2 Final Mix onkin sitten paljon tuhdimpi paketti. Vähän olen saanut sen käsityksen, että Nomura oli kaavaillut alkuperäisestä versiosta FM:n tapaista, mutta aika loppui yksinkertaisesti kesken. Kiitosta on saanut etenkin tuo Critical Mode-vaikeustaso, kun peliähän on sanottu vähän liian helpoksi.

Lainaus käyttäjältä hemmoheikkinen

Lainaus
Terran viimeinen bossi oli kyllä hemmetin vaikea. Asiaa ei helpottanut se, että pelasin vielä proudilla. Hirvittää minkälainen se tulee olemaan criticalilla.

Jos puhutaan [spoiler]Terra-Xehanortista[/spoiler] Niin en ole vaikeampaa bossia KH peleissä tavannut. Mielestäni secret bossitkin ovat helpompia muissa peleissä kun tuo : D

Juu, sama kaveri on kyseessä. Jos en väärin muista, niin oli varmaan ainoa bossi, johon Terran stoorissa piti grindata. Mielestäni bossin vaikeuteen liittyy yksi iso syy, mikä ei ole riippuvainen itse bossista: Terran käsittämättömän huono väistö-liike! Olen tullut siihen tulokseen, että kyseessä on koko pelisarjan huonoin väistöliike. Tämän takia jotkin secret bossit ovat lähes mahdottomia, tai ainakin helvetin paljon vaikempia Terralla pelattavissa. Ventus ja Aqua väistävät nopeasti ja näin voit spammata väistöliikettä, sillä se on elinehto ainakin BBS pahimpaa Secret Bossissa vastaan, eli Mysterious Figurea[spoiler]Kyseessähän on Young Xehanort. Tämä paljastettiin siistillä tavalla DDD:ssä. Musiikki ja iskut ovat nimittäin suurin piirtein samat, kuin BBS. Se on vielä mysteeri, että kuuluuko BBS aikana tapahtuva taistelu caanoniin. Ainoa secret bossi, minkä Nomura on vahvistanut kuuluvan KH caanoniin, on toi KHFM:ssä tapahtuva Xemnaksen kohtaaminen. [/spoiler]

Hyvin mahdollista että kuuluu kun pelin aikamatkus juonenkäänne pilasi muutenkin koko roskan : D Ei enään mikään yllätä koska "kaikki" on mahdollista näemmä. Tuskin sillä kuitenkaan mitään hurjaa impactia nykyiseen juoneen olisi.

Lainaus käyttäjältä Asabay

Hyvin mahdollista että kuuluu kun pelin aikamatkus juonenkäänne pilasi muutenkin koko roskan : D Ei enään mikään yllätä koska "kaikki" on mahdollista näemmä. Tuskin sillä kuitenkaan mitään hurjaa impactia nykyiseen juoneen olisi.

Mielestäni se ei pilannut mitään, vaan oli mielenkiintoinen juonenkäänne, jota en osannut odottaa. :) Tietenkin se sekavoitti KH-sarjan tarinaa. mutta mielestäni DDD teki niin paljon siistejä juttuja, ja etenkin kumarruksia pitkän ajan KH-faneille, ettei "lievä" sekavuus hirveästi häiritse. Game Trailers on tehnyt You Tubeen loistavan aikajanan, jos haluaa saada jonkinlaisen kokonaiskuvan peli-sarjan tarinasta. Se käy hyvin kronoligisesti, sekä aihe piireittäin asiat läpi. Jos taas tuo[spoiler] Xehanortin aikamatkustus kuvio hämmentää, niin suosittelen katsomaan seuraavan videon: Your text to link here... Kyseessä on jossain conissa pidetty KH fanipaneeli, jossa pohdiskeltiin muun muassa tuota aikamatkustus kuviota, ja miten se saattaisi liittyä KH3:een. Mielenräjäyttäviä teorioita ja hyvää läppää luvassa. Terraksi pukeutunut kaveri on etenkin hauskanoloinen tyyppi. Sanomattakin on varmaan selvää, että video sisältää spoilereita aikalailla kaikista peleistä.[/spoiler]

Kingdom Hearts 3:sta puheen ollen. Älysin vasta nyt, kuinka näyttävä PS4/XBOX1 Sora on. Etenkin silmät ovat syvän siniset ja elävät. Myös tukka on aika huikean näköinen. Nyt kerrankin näkyy, kuinka hiukset ovat järjestäytyneet tuntemammaksi piikkikasaksi. Aiemmissa KH-sarjan peleissä hiuskasa on näyttänyt kulmikkaalta klöntiltä. Eipä näytä enää:[spoiler] IMAGE(http://fc01.deviantart.net/fs70/f/2013/163/6/6/kingdom_hearts_3_1080p_1_by_alchemistfromeden-d68ps45.png) [/spoiler]
Kuvan otin täältä:Your text to link here...

Masentaa kun KH3:sta tulee vasta E3 2014 kunnolla jotain lisätietoa. Toivottavasti uus traileri :)

Lainaus käyttäjältä khfan69

Masentaa kun KH3:sta tulee vasta E3 2014 kunnolla jotain lisätietoa. Toivottavasti uus traileri

Toivottavasti tulee. On myös hyvin mahdollista, että Square alkaisi rummuttaa tuota tulevaa KH2.5 HD-collectionia. Vähän on sellainen kutina, että E3:lla saatettaisiin saada julkaisupäivä viimeinkin tuolle kokoelmalle. Mahtaa tuo KH2.5 olla meikäläisen tämän vuoden odotetuin peli. Vihdoinkin saadaan KH2FM ja KH:BBSFM!

Kingdom Hearts 3:sta olisi kyllä mukava nähädä "kunnon" traileri, sillä nuo aiemmat ovat vähän haiskahtaneet tekniikkademoilta. Tarina traileri olisi kyllä kova juttu, mutta en sen suhteen pidä odotuksiani kovinkaan korkealla. Toisaalta ottaisin mitä tahansa uutta kamaa KH3:ta, kunhan eivät vaan näytä sitä viimevuonna tullutta traileria.

Tervetuloa muuten foorumeille! Kingdom Hearts faneja ei ole koskaan liikaa. :) Mitäs KH-sarjan pelejä olet pelannut, ja mitkä kuuluu suosikkeihin?

Lainaus

Tervetuloa muuten foorumeille! Kingdom Hearts faneja ei ole koskaan liikaa. Mitäs KH-sarjan pelejä olet pelannut, ja mitkä kuuluu suosikkeihin?

Olen pelannut KH1,2, 358/2 days, BBS läpi ja alotellut vähän re: codedia. Ylivoimainen suosikki on tietysti KH2 :)

Lainaus

Olen pelannut KH1,2, 358/2 days, BBS läpi ja alotellut vähän re: codedia. Ylivoimainen suosikki on tietysti KH2

Miltäs tuo Re:Coded on maistunut? Vähän olen kuullut ristiriitaisia mielipiteitä tästä sarjan osasta. Osa sarjan faneista rakastaa Re:Codedin pelattavuutta ja monimutoisuutta, osa taas ei voi sietää sitä. Myös monet ovat kyseenalaistaneet tämän pelin panoksen KH:n tarina kokonaisuuteen. Itse en aivan tuota tarina argumenttia allekirjoita. Jonkun verran haluaisin kyllä pelata Re:Codedia, sen verran paljon hyvää olen kuullut tuosta pelattavuudesta. Onhan se myös ainoa KH-sarjan peli, mihin en ole vielä päässyt käsiksi.
Jos satut omistamaan 3DS:n, niin suosittelen hankkimaan tuon Dream Drop Distancen. Mielestäni paras käsikonsoleille julkaistu Kingdom Hearts. Kingdom Hearts 3 tarina voi olla myös vaikeasti ymmärrettävä ellei sitä pelaa, sillä KH3 alkaa tietääkseni suoraan DDD:n tapahtumien jälkeen.

Lainaus

Miltäs tuo Re:Coded on maistunut? Vähän olen kuullut ristiriitaisia mielipiteitä tästä sarjan osasta. Osa sarjan faneista rakastaa Re:Codedin pelattavuutta ja monimutoisuutta, osa taas ei voi sietää sitä. Myös monet ovat kyseenalaistaneet tämän pelin panoksen KH:n tarina kokonaisuuteen. Itse en aivan tuota tarina argumenttia allekirjoita. Jonkun verran haluaisin kyllä pelata Re:Codedia, sen verran paljon hyvää olen kuullut tuosta pelattavuudesta. Onhan se myös ainoa KH-sarjan peli, mihin en ole vielä päässyt käsiksi.
Jos satut omistamaan 3DS:n, niin suosittelen hankkimaan tuon Dream Drop Distancen. Mielestäni paras käsikonsoleille julkaistu Kingdom Hearts. Kingdom Hearts 3 tarina voi olla myös vaikeasti ymmärrettävä ellei sitä pelaa, sillä KH3 alkaa tietääkseni suoraan DDD:n tapahtumien jälkeen.

Kyllähän tuota re: codedia pelaa vaikka tarina on vähä jännä ja pelattavauus aika omituinen. 3DS en aatellut hommata DDD:n takia koska oon ollut niin innokas et kahtonut kaikki sen cutscenet, että pysyis tarinassa vähä kärryillä.. Luulis ainaki että KH3 alkais DDD:n tapahtumien jälkee.

Lainaus käyttäjältä hemmoheikkinen

Kingdom Hearts 3:sta puheen ollen. Älysin vasta nyt, kuinka näyttävä PS4/XBOX1 Sora on. Etenkin silmät ovat syvän siniset ja elävät. Myös tukka on aika huikean näköinen. Nyt kerrankin näkyy, kuinka hiukset ovat järjestäytyneet tuntemammaksi piikkikasaksi. Aiemmissa KH-sarjan peleissä hiuskasa on näyttänyt kulmikkaalta klöntiltä. Eipä näytä enää:Spoileri!Näytä spoileri
Kuvan otin täältä:Your text to link here...

Noh tuo kuvahan ei varmaan gameplay kuvaa ole, vaan jotain pre-rendered cut-sceneä? Vaikka kyllä peli varmasti tulee aivan törkeän hyvältä näyttämään liikkessäkin(mahdollisesti jopa samalta kuin tuo linkkaamasi kuva).

Aikamatkustus käänteestä olen samaa mieltä kuin Kishimoton mangasta "Naruto Shippuuden". Lennosta keksittyjä järkyttäviä käänteitä jokta ei vain itseäni kaikessa älyvapaudessaa jaksa innostaa : D Pystyn silti aikamatkustuksen sulattamaan ja fanittamaan kyseistä sarjaa enemmän kuin mitään muuta : P

Juu, sen kyllä näkee melko suoraan, että hatusta on tuo stoori elementti tempaistu. Toivottavasti ei ala Nomuralla ja kavereilla loppua ideat kesken tuon stoorin osalta. Haluaisin paljon sitä, että Kingdom Hearts 3 olisi enemmän mahtipontisempi kuin sarjan muut osat, ja kurkottelisi tarinassa jopa Final Fantasy mittoja. Kansitaide ja etuvalikon uniikki tunnelma lupaavat jotain eeppistä, mutta valitettavasti KH ei vielä ole aivan yltänyt siihen, vaikka rakkain pelisarja itselleni onkin kyseessä(tosin KH2 pilvenpiirtäjien halkominen oli jo melko lähellä :) ). Toivoa herättääkin se, että KH3:ssa on tosiaan se "viimeinen" taistelu kyseessä.
Aikamatkustuksesta vielä. Yhden melko hyvän twistin Nomura osaisi rakentaa:[spoiler] Muistaakseni kun myrsky osuu Destiny Islandsille KH1:ssä, niin Sora sanoo jossain vaiheessa, että heidän rakentamansa lautta on kadonnut. Tämä lautta on se sama, minkä Riku ja Sora ottavat KH3D:n alussa, jos olen asian oikein ymmärtänyt. Edelleen se oli myös siistiä, että BBS:ssä tapeltu Mysterious Figure paljastui Young Xehanortiksi. Jotkuthan päätteli tämän MF aika magiaa käyttävistä liikkeistä, ja siitä, että sen aseet muistuttaa kellon viisareita. Aika tietäjiä osa. [/spoiler]

Tuosta grafiikasta vielä: Mahtaa tuo graaffisen tason loikka olla kyllä melkoinen, kun tähän asti ollan totuttu nuihin PS2 aikaisiin. Tosin se on kyllä mysteeri, tuleeko lopputulos näyttämään samalta, mitä linkkaamassani kuvassa. Suuri harppaus se tulee kyllä olemaan.

Tein eilen oman henkilökohtaisen ennätykseni. Sepiroth kaatui Kingdom Hearts 1:ssä lv:llä 71, vaikeustasona proud ja avainmiekkana käytin Divine Rosea. Tiedän että on tyyppejä, jotka vetää kysesistä bossia kuonoon alhaisimmillakin tasoilla, mutta se ei meikäläisen "saavutusta" haittaa. Täytyy toki myöntää, ettei itse taistelu ollu parhaimmaista päästä. Tein typeriä virheitä ja jouduin käyttämään kaikki varastoimani Elixirit. Myös pieni paniikki iski, kun Sepiroth käy taistelun loppupuolella hemmetin aggressiiviseksi. Piti olla melkein koko ajan parantamassa ja meni pitkä tovi, ennen kuin sain pari iskua perille. Herää kyllä myös kysymys, että kuinka helvetissä tämän sain kakarana voittettua? Monta kertaa nimittäin tässä taistelussa pelasti Leaf bracer ability, ja sitä ei ollut tuossa alkuperäisessä versiossa, jota muksuna pelasin. Eli kun on leaf bracer ability päällä, vihollinen ei voi katkaista cure animaatiota. Eli jos olisi tulossa isku joka tappaa Soran, niin heittää vaan cure loitsun kehiin, niin Sora ei ota animaation aikana damagea. Aika huikea ability!

Laitan tän tähän, kun en muutakaan just nyt keksi. :D

https://www.youtube.com/watch?v=9DAhZJ3BL9o

Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Laitan tän tähän, kun en muutakaan just nyt keksi.

https://www.youtube.com/watch?v=9DAhZJ3BL9o

Metalli sopii yllättävän moneen paikkaan. Toivotaan että Utada Hikaru palaa tekemään uuden aloitusbiisin tuohon kolmoseen. Mielestäni Hikarun musiikki on todella tärkeä osa KH-sarjaa, ja Kingdom Heartsista lähtisi palanen pois, jos häneltä ei tulisi uutta biisiä introksi. Kyseinen artisti on nyt tauolla, ja ei ole sanonut milloin jatkaa musiikin tekemistä. Tosin yhden biisin hän on taukonsa aikana tehnyt ja luulen, että kun otetaan huomioon Kingdom Heartsin suosio, hän palaa tekemään kappaleen. Twitterissähän oli jo jotain lupailtu, mutta nämä väitteet kuitattiin sanomalla, että mitään ei ole vielä päätetty. Saapi nähdä miten käy.

Törmäsin pariin kuvaan vähän aika sitten, jotka antoivat ideoita tuohon Kingdom Hearts 3:ssa olevaan Keyblade transformaatioon. Ensinnäkin tämä:[spoiler]IMAGE(http://oi58.tinypic.com/1441urq.jpg) [/spoiler]
Tässä on Tetsuya Nomuran luonnostelmia Sorasta, kun hahmoa vielä luotiin. Kuten kuvasta näkyy, Sora muistutti aluksi jotain leijonapoikaa, jolla on käsissään moottorisaha miekka. Olisiko mahdollista, että Square käyttäisi tätä alkuperäsitä suunnitelmaa, ja Kingdom Keyn transformaatio olisi tuo aiemmin ajateltu moottorisaha? Mielestäni se olisi mukava kumarrus Soran aiemmille versioille, ja olisihan se hemmetin siistiä päästä huitomaan tuollaisen aseen kanssa. Tosin se syy miksi moottorisaha miekasta luovuttiin oli se, että Disney piti sitä liian väkivaltaisena. Noh, olisi mukava jos tällä kertaa tuollainen saataisiin. Pitihän Sora siinä uudessa trailerissa käsissään kaksoispistooleja.

Seuraava näyttääkin sitten tältä:[spoiler]IMAGE(http://oi62.tinypic.com/2roj24m.jpg)[/spoiler]
Tämä on muistaakseni Kingdom Hearts 2:ta. Näköjään Soralle oli suunniteltu yhtä isoa asetta, joka koostuisi kahdesta Keybladesta. Tämäkin idea olisi mielestäni mahdollitsa integroida Kingdom Hearts 3:en. Sora on jo aiemmin käyttänyt kahta Keybladea yhtäaikaa, ja nyt ne pitäisi vain yhdistää. Myös Ansem on nähty käyttämässä tämän tyylistä asetta.

Tästä kirjoitin jo joskus, mutta puhuin tuosta No Heart bossista. Siinä kyseinen pomo muuttaa Keybladensa jalkaan meneväksi piikiksi, jonka avulla No Heart jakelee kuolemaa erillaisilla potkuliikkeillä. Mielestäni myös Sora voisi käyttää samanlaisia iskuja, ja häntä voisi opastaa kukapa muu, kuin Tifa Lockhart! Jos transformaatio tehdään niin kuin Birth by Sleepin command stylessa, joka päättyy voimakkaaseen vimeiseen iskuun, niin tähän sopii mielestäni oivallisesti Tifan Final Heaven-limitti. Se jos mikä, olisi mahtavaa!

Suurella innolla odotan mitä Nomura ja kumppanit keksivät tehdä kyseisellä ominasiuudella. Mitä olen hänen haastattelujaan lukenut, niin aika ihmeellisiä muodonmuutoksia on luvassa.
Kuvat otin täältä:Your text to link here...
Sekä tästä:Your text to link here...

Square haluaa jällen kerran tietää Kingdom Hearts fanikunnan mielipiteen. Kingdom Heartsin virallisella Facebook sivulla oli tullut uusi kysely. Tällä kertaa on mahdollista kysyä mitä tahansa KH2.5 ReMIX:ä työstävältä tiimiltä. Myös sarjan aiemmista peleistä voi myös kysysä, mutta Kingdom Hearts 3 aiheisia kysymyksiä ei oteta vastaan. Kyselyjen tulokset ja mihin niillä tähdätään, saadan kuulemma vastauksia pian. Tältä sivulta löytyy linkki tuohon kyselyyn:Your text to link here...
Käykää ihmeessä vastaamassa tuohon, ja kertokaa tänne kysymyksenne, niin saadaan keskustelua aikaan. Meikäläinen heitti kolme kyssäriä ja kerrompa ne tässä. Ensimmäinen sisltää spoilereita, joten piilotan sen.
Eka:[spoiler] Aikooko 2.5 työstävä tiimi lisätä Data Xion bossin Kingdom Hearts 2 FM? [/spoiler]
Toinen: Opitteko uusia asioita Kingdom Hearst-sarjasta, kun työskentelitte 2.5 parissa?
Kolmas: Kertyikö työn aikana mitään hienoja kokemuksia, joita haluaisitte jakaa?

Eli tällästä settiä. Shinji Hashimoto oli myös antanut haastattelun, jonka mukaan Kingdom Hearts 3:ta tippusi infoa parissa muussakin tilaisuudessa, muun muassa Tokyo Game Show ja San Diego Comic Con. Suoraa varmistusta Hashimoto ei antanut KH3:n E3 näkyvyydestä. mutta luulisi että se siellä jossain muodossa on.
Hashimoton haastattelu löytyy täältä:Your text to link here...

^ Iteki heitin tohon kyselyyn kolme kyssäriä mutta en edes enää muista niistä kuin yhden : D Kysymys kuului tyyliin: Olisiko 2,5:stä mahdollista saada laajempi limited edikka joka sisältäisi enemmän arttia ja vaikka OST:in.

Harmittaa kyllä jos KH3 jää kokonaan pois E3:sta : / No toivottavasti saadaan sitten enemmän FFXV vastineeksi.

Lainaus

Olisiko 2,5:stä mahdollista saada laajempi limited edikka joka sisältäisi enemmän arttia ja vaikka OST:in.

Tuosta soundtraciksta olisin myös kiinnostunut. Se vosisi olla sellainen laajempi kokoelma, jossa olisi biisejä kaikista sarjan peleistä. Silloin sarjan 10-vuotis synttärien kunniaksi, Shimomura kokosi fanien avustuksella juuri tämäntapaisen kokoelma albumin. Se kulkee nimellä Kingdom Hearts 10th Anniversary fan collection, ja näyttää tältä:[spoiler] IMAGE(http://s3.amazonaws.com/nobuwo-dev/avatars/4739/medium.jpg?1346684074) [/spoiler]
En ole ihan varma onko sitä ikinä julkaistu lännessä, joten nyt olisi sopiva hetki julkaista jotain tuollaista tännekkin.
Tuosta artista vielä, että meikää kiinnostasi eniten nuo Nomuran piirtämät hahmotelmat. Keyblade arttia haluasin myös lisää, ja tätä toivon. Saapi nähdä mitä kivaa Square heittää tuohon Limited Edition mukaan,

Veikkaan myös että KH3 ei ole poissa E3:sta, mutta siitä näytetään melko vähän. Olisi aika jännä veto olla näyttämättä mitään studion yhdestä tärkeimmästä pelistä. Tosin tällä hetkellä meikäläisen suurimman kiinnostuksen anastaa juurikin tuo 2.5 HD kokoelma. Antakaa jo se julkaisupäivä. Myös suurella mielenkiinnolla odotan, että minkälaisen kansitaiteen Nomura tekee tuohon pakettiin. KH kansitaide on parasta, mitä videopeleissä olen nähnyt.

Lainaus käyttäjältä hemmoheikkinen

KH kansitaide on parasta, mitä videopeleissä olen nähnyt.

Tästä ei voi kiistellä. Tuo cover artti on ainut syy miksi orkkis DS:än KHoot olen hankkinut. Peleinähän ne ovat aivan surkeita teoksia mutta hienot on kannet : D

Lainaus käyttäjältä Asabay

Lainaus käyttäjältä hemmoheikkinen KH kansitaide on parasta, mitä videopeleissä olen nähnyt.

Tästä ei voi kiistellä. Tuo cover artti on ainut syy miksi orkkis DS:än KHoot olen hankkinut. Peleinähän ne ovat aivan surkeita teoksia mutta hienot on kannet : D

Re:Codedia en ole pelannut, joten siitä en voi oikein mitään sanoa. Sekin olisi tarkoitus joskus hankkia, tosin en tiedä onko siinä enää järkeä, kun se tulee tuon 2.5 kokoelman mukana. 358/2 Daysista olen hiukan eri mieltä. Vaikka itse pelaaminen on melkoista sotkua, niin kokonaisuutena se on mielestäni ihan hyvä peli. Roxas, Axel ja Xion trio on meikäläisen lemppari kaikista kolmikoista. Näiden kolmen kaverusten ystävyyden kehittyminen, sen tuomat konfliktit ja olemassaolon pohdiskelu olivat pelin parasta antia. Tietenkin tätä kuitenkin latistaa huono kenttäsuunnittelu, ja pahasti itseääntoistava pelattavuus. Äänimaailma oli tuttua laatu kamaa.
Myös Saixin ja Axelin toveruuden rakoilu oli kiintoisaa katsottavaa, ja täten se antoi oivan lisäarvon Birth by Sleepin lisäksi DDD:ssä näkyvään kohtaukseen. Kuilu, joka oli syntynyt hahmojen välille, repeää DDD:ssä lopullisesti auki. Myös Xemanksen oman agendan vihjailu tuodaan hyvin esille 358/2 Daysissa, joka myös lopulta selviää DDD:ssä. Tarina pelastaakin 358/2 Daysin.

Odotankin mielenkiinnolla mitä Nomura aikoo Roxas, Axel ja Xion kolmikolle tehdä Kingdom Hearts 3:ssa. Nomuran lasunnot 3:sta ja Xionin ja Roxasin läsnäolo 3D:ssä lupailevat jonkinlaista tulevaisuutta hahmoille.

Internetin maailmassa seikkaillessa törmää mielenkiintoisiin asioihin, ja nyt löytyi tälläinen:[spoiler]IMAGE(http://oi57.tinypic.com/2uzw3ti.jpg)[/spoiler]
Onko joku muukin huomannut saman symboliikan näiden kuvien välillä? Tuo oikean puoleinen on FFXIII-2:ta, ja kun olen juttua tuosta kuvasta lukenut, niin ihan tarkoituksella tuo kohtaus on tehty. Mukava kunnianosositus ensimmäiselle Kingdom Heartsille. Kummallista kyllä, tuo Riku kohtaus ei noussut mieleen, kun FFXIII-2:ta pelaisn silloin aikoinaan.

Tuli nyt jatkettua myös tuota Critical Mode läpipeluuta Dream Drop Distancessa. Jäljellä on enää Symphony of Sorcery molemmilla hahmoilla, ennen tuota finaalia. Vaikeustason nosto tuo mielestäni taisteluun sopivasti haastetta. Pelkkä yhden napin hakkaaminen ei riitä, vaan täytyy oikeasti välillä käyttää taktistakin silmää. Viholliset lyövät nimittäin sen verran kovaa, että henki lähtee rämäpäisellä pelaamisella melko nopeasti. Mitään suuria vaikeuksia ei ole tullut vielä vastaan, jos ei lasketa kahta pomo taistelua. Kummassakin taistelualue on pieni, jossa pomon liikehdintä on hyvin sekavaa. Tästä aiheutuu sitten se, että pelin kamera välillä sekoaa. Myös ruudunpäivitys takkuilee välillä, mutta sitä tapahtuu onneksi harvoin. Nämä kaksi bossia ovat Rikun Gridissä oleva, ja Soralla pelatessa Traverse Townissa, kun siellä käydään toisen kerran. Soran kolmen minibossin sarja on mielestäni vinkkaus FF-sarjaa kohti, sillä ne ovat eräänlaisia summoneita. Toinen mölli kirjaimellisesti summonoi ne, ja Wargoyle muistuttaa myös Bahamutia todella paljon.
Tämä läpipeluu onkin suurelta osin mennyt välivideoita skippailessa, samalla Mokomaa ja Parkway Drivea kuunnellen. Tosin viimeisessä maailmassa tapahtuu sen verran jänniä käänteitä, että sen välivideot aion katsoa. Myös pelin parhaat pomo taistelut ja musiikit löytyvät sieltä. Kumma kyllä että tätä jaksan vielä tahkoa, vaikka 3DS:n kellon mukaan tunteja on sisällä se 104. Tosin veikkaan, että KH2FM:a tulee pelattua sama määrä. :)

No niin! Nyt on sitten Dream Drop Distance läpäisty critical modella. Häpeäkseni ja ilokseni täytyy myöntää, että DDD oli ensimmäinen KH-sarjan peli, jonka olen läpäissyt tällä vaikeustasolla. Oli kyllä melko jännä playtrough, kun viholliset tekevät kolme kertaa enemmän damagea, kuin normaalisti. Silti tarinan läpäisyyn meni vain se 23 tuntia, Rikun ollessa lv:llä 42, kun taas Sora oli lv:llä 36. Rikun kolmanneksi viimeinen bossi:[spoiler]Ansemin toinen muoto[/spoiler], oli kyllä aivan hirveä. Se tappaa sinut huonolla tuurilla 1-3 iskusta, joten blokkaaminen on elinehto tuossa taistelussa. Lisäksi pakotin itseni vetämään sen läpi niin, etten hirveästi kasvattaisi hahmon tasoa. Kyllä tuli pirun hyvä fiilis, kun se lopulta kaatui. Rikun "viimeinen" bossi olikin sitten vähän helpompi, muttei sekään ole helppo. Critical Modella pelattaessa pomo saa yhden liikkeen lisää, joka on pirullinen kuuden iskun combo. Se tappoi meikäläisen sillä pari kertaa, koska se pystyy murtamaan vissiinki once moren ja second chansen, jos hp on jo valmiiksi alhaalla.
Soran viimeinen pomo olikin sitten yllättävän helppo, ja se kaatui kolmannella yrittämällä. Oma lv oli vielä alhaisempi kuin maailman battel level, joten olin kohtuu tyytyväinen suoritukseen. Myös tuo secret ending tuli myös hommattua, ja sen avaaminen tässä on aika siistiä:[spoiler]vastaa oikein Roxasen, Ventuksen ja Xionin esittämiin kysymyksiin.[/spoiler]
Tuossa kun katsoin jotain let`s playta DDD:tä, niin parissa tuo Rikun kolmanneksi viimeinen bossi tuotti monelle aika paljon ongelmia. Jopa niin paljon, että jotkut joutuivat kasvattamaan Rikun lv:lle 99 asti, eikä vaikeustaso ollut edes criticalilla. Tätä en kyllä itse ymmärrä, sillä ei se minusta nyt nuin vaikea ole, enkä itseäni nää mitenkään erikoisena pelaajana. Sitä paitsi taistelusta menee kaikki into, jos oma hahmo on liian ylivoimainen. Tämä vaivasi monia KH2:ssa, jossa Sora on liian vahva, tehden taistelusta välillä aivotonta napin hakkaamista.

Uudessa Famitsussa oli muuten isohko juttu Kingdom Heartsista. Vaikuttaa visiiin jonkin sortin aikajanalta, joka samalla mainostaa tuota uutta 2.5 HD-kokoelmaa. Valitettavasti julkaisupäivää se ei sisältänyt.
Tuossa vielä linkki kuvaan, jos ihmisiä kiinnostaa:Your text to link here...

Omaksi häpeäksi minun on myönnettävä, että sytyin tälle pelisarjalle vasta muutama viikko sitten ja päätin ostaa 1.5 HD-kokoelman. Olen aina aikaisemmin vierastanut hyvinkin paljon pelissä esiintyvää asetelmaa, jossa lapsenmieliset Disney-hahmot ja itselleni hyvin vieraan pelisarjan, Final Fantasyn, hahmot yhdistetään samaan peliin. Tämän vuoksi kiersin pelin kaukaa jo ensimmäisen osan ilmestyttyä Playstation kahdelle, vaikka serkkuni koitti minua kovasti vakuuttaa sarjan pätevyydestä. Peli tuli sattumalta vastaani kesken Youtuben selailujeni, ja päätin katsoa muutaman videon - sitten olikin pakko käydä poistamasta lähimmästä peliliikkeestä 1.5 HD-pelikokoelma.

Peliin pääsi mielestäni helposti sisälle, vaikka viimeiset, kohti hellettä ohjanneet kuukaudet olivatkin pitkälti kuluneet FIFA 14sta parissa, koska en yksinkertaisesti jaksanut loikata takaisin vanhaan sukupolveen, ja uudelle sukupolvelle tuleva Watch Dogs oli silloin vielä tulevaisuudessa siintävä unelma. Omaksi onneksi mihinkään aikaisempaan Final Fantasy- tietämykseen ei ollut tarvetta, vaan mielestäni juoneen pääsi heti hyvin käsiksi. Lukuisat välivideot olivat itselleni positiivinen yllätys, nimittäin en muistanut yhdenkään oman PS2-pelini omistavan näin montaa, juonta edistävää välivideota. Pelimekaniikka iskostui äkkiä selkärankaani, vaikka sen vuoksi olin varautunut mahdolliseen virtuaalinöyryytykseen, joten päätin aloittaa pelin normal-vaikeustasolla.

Puhuttaessa ensimmäisen osan parhaista puolista, minun mieleeni tulee ensimmäiseksi loistavat musiikit. Pelin äänimaailmaan on todella panostettu, ja sen toimivuus HD-kaunistettuun kuvaan on aisteja palvelevaa, suorastaan jumalallista melodiaa omille korville. Peli ei myöskään päästä suorittajaansa liian helpolla edes normal-vaikeusasteella, vaan varsinkin viimeisen maailman lopputaistelu ja muutama muu kohta pitivät huolen, että peliä ei läpäistä ainoastaan X-nappia silmittömästi rämpyttämällä. Mielestäni myös Disney-maailmat ja niiden hahmot ovat tuotu hyvin peliin, ja maailmojen ulkonäkö ja tapahtumat kunnioittavat kauniisti kantasolujaan – joidenkin mielestä tämä saattaa tietenkin olla huono asia, itse näin sen hyvänä. Varsinkin se nostalgia, mitä osa maailmoista tuo mukanaan on ihan omaa luokkaansa.

Ehkä suurimpana hämmästyksenäni juuri pelin juoni jätti itselleni eniten toivomisen varaa. Se oli suurin syy pelin ostaessani, ja koska olin pystynyt elämään ”spoilaamatonta” elämää pelin parissa (kyllä, sekin on mahdollista, vaikka päivystänkin Facebook- ja Twitter-tilejäni taukoamatta), joten pelin lopetus tuntui jokseenkin tönköltä. Kyllä, tiedän että jatko-osa oli silloin jo Square Enixin mielessä, mutta silti se jokin jäi puuttumaan. Saatin kyllä cliffhanger ja kaikki muut pöydän antimet, joita trilogian(?) ensimmäisen osan pitää tarjota kuluttajalleen, mutta päällimmäisenä mieleeni tuli pettymys. Juonen potentiaaliin nähden siitä käytettiin vain murto-osa ja päälle liimattiin halvan Hollywood-elokuvan juonta muistuttavaa ,teennäisesti tunteita herättävää höttöä. Kai sille olisin itsekin syttynyt nuorempana, mutta nyt jäi sellainen fiilis, että minut olisi vietelty pelaamaan koukuttavaa videopeliä, jota kahlaan läpi janoten lisätietoja peliteoksen juonesta. Lopulta kuitenkin lopputekstien pärähtäessä ruutuun käsitän, että olen pelannut pelattavuudellisesti loistavaa videopeliä, jonka juoni oli kuitenkin Twilight-tasoa (*köröhm*, en ole MUUTEN katsonut, mutta kai saan kivasti yleistää?).

Kaiken kaikkiaan ensimmäinen Kingdom Hearts- seikkailuni oli kuitenkin positiivinen retki nostalgiseen bittiavaruuteen, mutta kaunis tie läpi pelisarjan ensimmäisen teoksen olisi voinut olla vieläkin parempi. Tulen kuitenkin aivan varmasti ostamaan 2.5 HD-kokoelman, joten peli teki minuun silti vaikutuksen. Tai sitten haluan olla vain erityisen optimisti, että juoni tempaisee minut paremmin mukaan toisessa osassa.

PS: Onko nuo ns. spin-off-pelit täysin diipadaapaa juonen suhteen, vai kannattaisiko minun ihan juonenkin vuoksi pelata kokoelmassa tarjolla oleva Chain of Memories-peli? 358/2 Daysin videoiden katselu nyt ei tuota minulle ongelmia, mutta luultavasti yli 50 tuntia samaa pelisarjaa yhteen soittoon voi tuottaa, varsinkin jos pelin juoni ei nojaa vahvasti kakkososassa tuleviin tapahtumiin.

Lainaus käyttäjältä Thompsoni

PS: Onko nuo ns. spin-off-pelit täysin diipadaapaa juonen suhteen, vai kannattaisiko minun ihan juonenkin vuoksi pelata kokoelmassa tarjolla oleva Chain of Memories-peli? 358/2 Daysin videoiden katselu nyt ei tuota minulle ongelmia, mutta luultavasti yli 50 tuntia samaa pelisarjaa yhteen soittoon voi tuottaa, varsinkin jos pelin juoni ei nojaa vahvasti kakkososassa tuleviin tapahtumiin.

Suosittelen todellakin Chain of Memoriesin pelaamista, varsinkin jos tulet ostamaan 2.5 HD-kokoelman, koska CoM sijoittuu juurikin ykkös- ja kakkososan väliin. Pelin juoni on joidenkin mielestä sarjan paras, tai ainakin kolmen parhaan joukossa ja pystyn itse samaistumaan heihin. Taistelusysteemi kortteineen on saanut monet turhautumisen partaalle, mutta itse ainakin totuin siihen nopeasti ja kyllä sitä yhden pelin verran kesti. Uudet hahmot ovat ihan mielenkiintoisia ja muutamat heistä ovat tärkeitä sarjan juonen kannalta. Pelin heikoin lenkki on ehdottomasti maailmat ja niissä kulkeminen. Maailmat ovat samat edellisestä pelistä (muutamaa uutta lukuun ottamatta) ja huoneet joissa kuljetaan ovat vain toistensa kopioita.

Kannatan Chain of Memoriesin pelaamista, koska juoni on hyvä ja sen jälkeen on helpompi ymmärtää tulevien pelien tapahtumia. Ja miksipä sitä ei pelaisi kun se kerta kokoelmaankin kuuluu. :D

Kronologisestihan juoni menee näin: BBS -> Kingdom Hearts 1 -> CoM -> 358/2 Days -> Kingdom Hearts 2 -> Coded -> Dream Drop Distance -> Kingdom Hearts 3.

Lainaus

Onko nuo ns. spin-off-pelit täysin diipadaapaa juonen suhteen, vai kannattaisiko minun ihan juonenkin vuoksi pelata kokoelmassa tarjolla oleva Chain of Memories-peli?

Samaa mieltä olen Gravitationin kanssa, eli ehdottamasti kannattaa pelata. Monilla olikin pieniä ongelmia tuon kakkosen tarinan kanssa, kun suurin osa ei ollut pelannut tuota Chain of Memorisia, joka alun perin julkaistiin Game Boy Advancelle. Myös muihin spin-off peleihin kannattaa tutustua, ja tuossa seuraavassa paketissa tuleekin kakkosen lisäksi Birth by Sleep FM, ja Re:Coded. Se mitä osa ei ehkä ole huomannut, niin tavalla tai toisella jokainen sarjan peli on jatkanut tarinaa, samalla laajentaen lorea. Olen vähän huvittunut kun osa tyypeistä pitää Dream Drop Distancea "spin-offina", vaikka sen tapahtumat sijoittuvat kakkosen jälkeen, ja se on myös eräänlainen KH3:en prologi. Myös DDD kuluu mielestäni KH-sarjan parhaimmistoon. Kaikissa sarjan osissa äänimaailma on yhtä rautaista kuin ensimmäisessä, kyllä se Yoko Shimomura osaa vaan hommansa.

Mukavaa että tänne foorumeille saatin uusi Kingdom Hearts fani. :)

Anteeksi mitä, Chain of Memoiresin tarinako hyvä?

Puolet pelin tarinasta ollaan samoissa mestoissa kuin edellisessä pelissä ja käydään sama tarina läpi ja toinen puoli on organisaation juonittelua. Jokaisen maailman välissä on se yksi tai kaksi välipätkää joitka herättää mielenkiintoa, mutta sitten takaisin tylsään Disney-maailmoihin.

Ehkä se tarina on hyvä, mutta kerronta on aivan kamalaa. Gameplay on minusta aivan laadutonta. En tiedä kenen idea oli tehdä tuo kamala korttitaistelusysteemi, joka toimisi hitaammissa peleissä, mutta ei pelissä jossa tietokone lätkii kokoaikaista tulitusta päällesi.

Suosittelen katsomaan pelin välipätkät netistä, Chain of Memoires on täysin ala-arvoinen pelinä. Muut Spin-offit ovat ihan pelattavia, väittäisimpä BBS olevan paras peli sarjassa.

Lainaus

Anteeksi mitä, Chain of Memoiresin tarinako hyvä?

No joo, ehkä en itse allekirjoita tuota tarina argumenttia, mutta ei se silti estä pelaamasta Chain of Memorisia. Taistelu toimii ihan hyvin kun siihen pääse käsiksi, mutta CoM:n systeemi on kyllä ylivoimaisesti huonoin. Oli kyllä tosiaan outo idea pistää tuommoinen hitaampi malli, kun tastelusysteemin core perustuu nopeaan toimintaa. Kuitenkin suosittelisin pelamaan sen läpi, jos siihen on mahdollisuus. Arvostaa enemmän sarjan muita taistelusysteemeja, ja onhan se aina parempi itse pelata läpi, kuin katsoa vidoita netistä.

Sanoisin, että noi pääpelit 1 ja 2 ovat juoneltaan parhaimmat (ja ehkä vielä Birth by Sleep, tosin pitkässä juoksussa se tuo tarinaan omat ongelmansa) kun taas BBS oli pelattavuudeltaan ehdottomasti parhain (en koskaan ollut liiemmin lämmennyt pelisarjan taistelusysteemille, mutta Birth By Sleeppiin mennessä siitä oli saatu hiottua mitä toimivin tapaus). Valitettavasti Squarella on iskenyt kunnon ahneus sarjan suhteen, jonka vuoksi samoja Disney-maailmoja kierrätetään vuosikaudet pelistä toiseen (vaikka muitakin olisi tarjolla oikein roppakaupalla), hahmoista väännetään jos minkälaisia klooneja lähes identtisillä hahmo-designeilla (sarjassamme "hän on minun muistoni/sieluni/sydämeni osa") ja juoni alkaa sanalla sanoen heittämään häränpyllyä kaikkine tarpeettomine kikkailuineen spin-offeissa. Pähkinänkuoressa: hankitaan mahdollisimman paljon rahaa mahdollisimman vähällä vaivalla.

Kolmosen kannalta sanoisin, että pääpelien ohella olisi hyvä pelata sekä BBS että Dream Drop Distance (jälkimmäistä en edes ole kokeillut sarjaan tympääntymisen vuoksi, mutta se on kuulemma ihan hyvä pelattavuudeltaan ja toisin kuin Codedissa, sen juonesta saa jopa jotain tolkkua), ottaa selkoa ainakin 358/2 Dayssin juonesta (KH wikistä sen voi lukea kätevästi kokonaan). Chain of Memories ei ilmeisesti paina niin paljoa vaakakupissa muuten kuin lähinnä kakkosen kannalta ja Coded... sen juoni on yksi sillisalaatti. Enough said.

Ja tämä kaikki on tekstiä ihmiseltä, joka aikoinaan piti itseään Kingdom Hearts-fanina T_T. Ei sinänsä, haluan nauttia KH 1 ja KH 2:sta ilman paskaa PAL-käännöstä ja sen tuomaa noin 15% hidastusta pelin nopeudessa a’la alkuperäiset PS2-versiot. Tästä hyvästä hankin ennen pitkään molemmat pelit HD-versioina. Mutta muuten pysyn mitä suurimmalla todennäköisyydellä ihan muissa pelisarjoissa.

Lainaus

Ja tämä kaikki on tekstiä ihmiseltä, joka aikoinaan piti itseään Kingdom Hearts-fanina T_T.

Mulla oli monta vuotta kakkosen pelaamisen jälkeen, ettei sarja enää oikein iskenyt. Kumminkin vuonna 2011 pelasin tuon Birth by Sleepin, ja kiinnostus sarjaa kohti roimahti taas eloon. Tätä auttoi myös 358/2 pelaaminen, josta pidin paljon. Sanoisin, että nykyään kiinnostus Kingdom Heartsia kohtaan on helposti samalla tasolla, kuin ensimmäisen ja toisen osan aikaan. Ehkäpä sytyn sarjalle nykyään vielä enemmän. Ykkösen, kakkosen, Birth by Sleepin, Chain of Memorisin ja Dream Drop Distancen olen pelannut läpi, ja kaikista pidin aivan helvetisti. Etenkin Dream Drop Distancesta, joka sitoo kaikkien tarinat mukavasti yhteen, ja valmistaa KH3:a varten. Kannattaa ihmeessä tutustua sivu-osiin, sillä ne ovat jo itsesään ihan hyviä pelejä, puhumattakaan niiden tärkeydestä KH3:en kannalta.

Mikä on tämä ongelma muuten mistä puhut Birth by Sleepin kanssa?

Lainaus käyttäjältä hemmoheikkinen

Mikä on tämä ongelma muuten mistä puhut Birth by Sleepin kanssa?

Yksinkertaisesti se, että pääjuonta saadaan sen avulla venytettyä aina vaan hullunkurisimpiin mittoihin. Myönnetään, BBS ei ole niin paha tapaus kuin Coded, sillä sen juonessa sentään on jotain tolkkua... Mutta jo pelkällä olemassaolollaan se tarjoaa Squarelle lisää mahdollisuuksia tuoda mitä turhempia ja älyttömämpiä lisäyksiä sarjan pääjuoneen. Jos rehellisiä ollaan, Xehanortin [spoiler]vai sanoisinko Terranortin[/spoiler] tausta oli minusta vielä hieno veto, mutta Ventuksen olemuksen lopullinen määränpää? Ei, yksinkertaisesti ei DX! Codedin tapauksessa taas mua ketuttaa kaikki ne tarpeettomat "data"-versiot hahmoista, joista on olemassa jo ennestään vaikka kuinka monta inkarnaatiota. Ei, en ole peliä itse pelannut -koska tympääntyminen sarjaan ja valtaosa paikoista samoja kuin ennen- mutta olen lukenut juonen tiivistelmän KH wikistä... KAHDESTI. Tai oikeastaan yrittänyt lukea. Ja molemmilla kerroilla reaktio oli "Mitä HELVETTIÄ mä juuri luin?! Eihän tässä ole enää päätä eikä häntää!"

BBS:ssä mulla kävi puolestaan niin, että vedin Hardilla eka Aquan, sitten Venin ja lopulta Terran stoorin. Tai ainakin melkein. Jumitin näet Terralla Eraqus-tappeluun ja jostain syystä homma jäi siihen. Tämän jälkeen peli on kököttänyt koskemattomana lootassaan, vaikka varasin siitä aikoinaan oikein Limited edition-version ja Gamestopista ilmaiseksi saadut A4-kokoiset kansitaide-printit koristavat yhä keittiöni ruokakaappeja (hamstrasin samaisia printtikansioita oikein urakalla, niistä luulisi saavan kivasti rahaa 10 vuoden päästä =D). Ja luettuani Re:Codedin niin sanotun juonen + kuultuani serkulta miten puuduttava 358/2 days-tarinamodi on (joka tuntuu olevan aika yleinen mielipide monien keskuudessa), asenteeni sarjaa kohtaan alkoi muuttua aina vain negatiivisemmaksi.

EDIT: Huh huh, opinpahan kantapää kautta miksi tällä sivulla hymiöihin ei saa nakella vihaisia kulmakarvoja a.k.a. noita vinottaisia nuolia. Pistivät tekstini sekaisin pahemman kerran.

Tulipahan mieleen Chain of Memoiresista; alku on ihan naurettavan tylsä kun taas loppua kohden bosseja tulee koko ajan.

Ekat viisi kerrosta on täysin tylsää meininkiä ilman bosseja, kun taas pelin lopussa ei ole minkään laista hengähdystaukoa. Mikään ei ole puuduttavampaa kuin bossitaistelun jälkeen heti toinen bossitaistelu.

Kaikki bossithan menee Jafar + Ars Arcanumilla. Pitää vain oppia väistämään iskut, joka on aika hankalaa koska samaan aikaan pitää katsoa niitä helvetin kortteja.

No kieltämättä sarjan stoori on kyllä lähehtenyt melko erikoisiin suuntiin, mutta minusta laajempi ja isompi tarinakuvio on ihan hyvä juttu. Saadaan se kunnon iso ja eeppinen JRPG tarina, eikä vain aina olla etsimässä niitä kadonneita ystäviä. Itseäni ei tuo Ventuksen tarinan loppu haitannut, ja se saadaan mukavasti pakettiin epilogin aikana. Nyt sille Castle Oblivionin olemassaolollekkin tuli ihan hyvä syy, ja innnolla odotan miten sitä hyödynnetään Kingdom Hearts 3:ssa. Re:Codedista en osaa sanoa, koska sen olen jättänyt suurilta osin varjoon, että nyt saisin siitä mahdollisemman paljon irti tuon 2.5 kokoelman aikana. Tosin tuon salaisen lopun olen kyllä katsonut.

Tuo hahmojen samankaltaisuus ei vielä ole niin hirveästi haitannut, sillä Nomura on yrittänyt antaa ihan järkevän selityksen sille, mistä yhdennäköisyys johtuu. Tähän olen ainakin itse tyytynyt. Tietenkin se voi myös mennä Nomuran laiskuuden piikkiin, mutta kukapa tästä osaa sanoa. Myös tuosta Disney maailmojen kierrätyksestä sen verran, että tämä ei ole minua kamalasti häirinnyt. Disney ei ole ikinä ollut minulle se juttu, minkä takia Kingdom Heartsia pelaan(jos ei lasketa Akua ja Hessua). Oikeastaan kaikki maailmat ovat tervetuulleita, paitsi Atlantica ja Neverland. Atlanticassa pelattavuus ei ole mitään suurinta herkkua, ja Neverlandissa vikana on Peter Pan. En yksinkertaisesti voi sietää kyseistä hahmoa, ja ilokseni Birth by Sleepissä voi kaveria vetää nekkuun. Yleensä KH on yrittänyt tuoda samoihin maailmoihin uusia alueita, ja tämä mielestäni pelastaa ne pahemmalta kierrätyksen tunteelta. Tämä onnistuu kaikissa muissa paitsi Chain of Memorisissa ja 358/2 Dayssa.

Lainaus

Pitää vain oppia väistämään iskut, joka on aika hankalaa koska samaan aikaan pitää katsoa niitä helvetin kortteja.

Tämän kyllä allekirjoitan täysin. Mikään ei ollut ärsyttvämpää kuin ottaa damagea, sillä aikaa kun yritätä saada tolkkua korteistasi.

Lainaus käyttäjältä Fazu

Kaikki bossithan menee Jafar + Ars Arcanumilla. Pitää vain oppia väistämään iskut, joka on aika hankalaa koska samaan aikaan pitää katsoa niitä helvetin kortteja.

Tästä tulee aika paha Deja Vu-tunne kun vertaa ykkösen taisteluvalikkoon: en juuri koskaan saanut toteutettua niitä erikoisiskuja, jotka vaativat sitä että sait nuolinäppäimillä plärättyä valikon alareunaan juuri oikealla hetkellä samalla kun taistelu pyörii reaaliajassa. Muutenkin eri kykyjen ja ennen kaikkea parantavien esineiden tonkiminen sieltä pahimpaan hätään oli yhtä tuskaa - sarjassamme mene areenan reunaan, etsi elixirejä ja toivo että Sephiroth ei pamauta sinua siitä hyvästä meteoriitillä selkään. Tästä johtuen käytin taisteluissa lähinnä perusmeleetä ja kartoitin tärkeimmät loitsut oikoreitteihin.

Lainaus käyttäjältä hemmoheikkinen

No kieltämättä sarjan stoori on kyllä lähehtenyt melko erikoisiin suuntiin, mutta minusta laajempi ja isompi tarinakuvio on ihan hyvä juttu. Saadaan se kunnon iso ja eeppinen JRPG tarina, eikä vain aina olla etsimässä niitä kadonneita ystäviä. Itseäni ei tuo Ventuksen tarinan loppu haitannut, ja se saadaan mukavasti pakettiin epilogin aikana. Nyt sille Castle Oblivionin olemassaolollekkin tuli ihan hyvä syy, ja innnolla odotan miten sitä hyödynnetään Kingdom Hearts 3:ssa.

Tuo hahmojen samankaltaisuus ei vielä ole niin hirveästi haitannut, sillä Nomura on yrittänyt antaa ihan järkevän selityksen sille, mistä yhdennäköisyys johtuu. Tähän olen ainakin itse tyytynyt.

Toisille passaa, toisille ei. Itse koen, että sarja on lähtenyt kikkailemaan aivan naurettavan paljon noilla hahmojatkeilla, joiden avulla se koettaa saada ”syvää” sekä ”nokkelaa” tarinankerrontaa, vaikka lopputuloksena on ainoastaan ylitseampuva sekamelska. Ei sinänsä, tällaiset väännöt ja käännöt ovat kuulemma JRPG-genrelle varsin ominaisia… kuulemma. Itse en voi tosin ottaa kovinkaan kantaa tähän väitteeseen (nimimerkillä pelannut Pokemonia lukuun ottamatta vain kourallisen verran eri JRPG-pelejä). Mihin VOIN ottaa kantaa on tämä: koen tuon juonen temppuilun johtuvan osittain siitä, että samaa sarjaa on jatkettu ihan liian pitkään rakentamalla aina suoraan entisen päälle. Tarkoitan tällä nyt siis tarinaa sekä asetelmaa – kaikki KH-pelit ovat hyvin vahvasti liitoksissa toisiinsa. Vertaan tätä nyt vaikkapa Ratchet and Clank-peleihin, sillä sekin sarja on jatkunut aivan helkutin kauan. Toisin kuin Kingdom Hearts, R & C-pelien juonet ovat vähän kuin itsenäisiä episodeja (varsinkin PS2 ja PSP-aikakausilla) – sinun ei tarvitse tietää edellisistä peleistä hirveästi päästäksesi sisälle myöhempiin osiin. Niiden juonet eivät myöskään kikkailemalla kikkaile tai kierrätä yhtä samaa erityistemppua toistamiseen. Nämä pelit eivät ehkä ota itseään liian vakavasti, ne eivät ehkä ole kovin syvällisiä tarinoiltaan (poikkeuksena Crack in Time)… mutta niin kauan kuin voin nauttia niiden pelattavuudesta (joista nautinkin, kokonaisuudessaan huomattavasti enemmän kuin Kingdom Heartsista) ja juonet eivät ole täyttä roskaa, niin minulle passaa.

Pitää myös mainita, että aikoinaan koulussa eräs ystäväni kysyi minulta ja eräältä toiselta pöytätoverilta, että ”Mikä on Kingdom Heartsin juoni pähkinänkuoressa?”. Tähän me molemmat vastasimme ”Ei sitä enää saa mahdutettua pähkinänkuoreen. Se on mahdotonta. Jos haluat yleissilmäyksen, se menisi näin: Sora, Aku ja Hessu pelastavat Disney-maailmoja Heartlesseilta ym. möröiltä. Samalla taustalla vilkkuu sekä FF-hahmoja että lisää Disney-hahmoja. Jos haluat tietää mitään sen tarkempaa, istumme tässä pöydässä vielä huomennakin”. Ja hän halusi, joten nostimme kädet ilmaan ja totesimme, että hänen olisi sitten parasta pelata niitä pelejä itse. R & C:ssä ei tätä selittämisen hankaluutta olisi.

On asia erikseen kirjoittaa sujuvia ja silti nokkelia juonenkäänteitä kuin käyttää yhtä samaa erityisjippoa niin paljon, että se menee tolkuttomaksi ja kuluu lopulta puhki. Ja näin minä koen Kingdom Heartsille käyneen. Lisätään tähän vielä se seikka, etten kokenut pelien pelattavuutta erityisen hyväksi ennen kuin vasta BBS:ssä (dat battle system). Ja se, miten paljon sarja on kierrättänyt vanhoja elementtejään toistettujen maailmojen muodossa… Heh, siitä tulikin mieleeni, kuinka yksi tyyppi Deviantartissa perusteli minulle sitä, että ”Se juoni selittää sen, miksi ne paikat on samoja kuin ennen D:!”

Ehei, juoni on se työkalu, jolla tulee perustella miksi sinä pääset kokemaan sitä sun tätä ja menemään uusiin paikkoihin. Mutta jos juonta käytetään tekosyynä sille, miksi sinulle syötetään samaa puuroa uudestaan ja uudestaan… eikö se ole aika vahva merkki siitä, että pelintekijöitä ei yksinkertaisesti kiinnosta tuoda mahdollisimman paljon uusia ideoita ja innovaatioita peleihinsä? Toisin sanoen, uudistaa niitä? Ja tuo edellä mainitsemani fani oli vajonnut tähän ansaan täydellisesti. Vertailun vuoksi otan vielä esiin Mass Effect kakkosen: yhdessä vaiheessa peliä pääset menemään kuolleen Reaperin sisään. Minusta juoni siitä, miten Cerberus-ryhmä oli rakentanut oikein tukikohdan sinne oli varsin hölmö, kun ottaa huomioon miten vaarallisia Reaperit ovat eläessään. Kato kummaa kun sinne päästessäsi kaikki tukikohdassa aiemmin olleet tiedemiehet ovat muuttuneet möröiksi, vaikka itse Reaper oli jo kuollut aikoja sitten. Dun dun duuun!! Mutta myöhemmin luin Mass Effect taidekirjasta, miksi tarina oli mennyt tähän suuntaan – Biowaren oli pitänyt keksiä syy, miksi tämän valtavan, kuolleen alienin sisällä olisi yllättäen symmetrisiä rakennelmia ja ihmisen kuljettavia reittejä. Joten he muovasivat juonta niin kauan, että he lopulta löysivät tavan perustella erikoisen kenttäsuunnittelunsa. Olisi se juoni-idea voinut toki olla parempikin, mutta ainakin sillä annetaan kohtalainen perustelu sille, miksi pääset uudenlaiseen paikkaan. Ja tällä lailla sen kuuluisi mennäkin – gameplay on etualalla, jonka kehitystä myös juonen tulisi tukea.

Kaiken kaikkiaan, en ole koskaan inspaantunut Kingdom Heartsista niin paljoa kuin vaikkapa Pokemonista, Sly Coopereista tai Assassin’s Creedistä. Isoin ongelma on ollut KH-sarjan pelattavuus. Kuten jo aiemmin mainitsin, ykkösen taistelusysteemi oli paikoittain varsin kankea, eikä kakkosenkaan vastaava edennyt vielä tarpeeksi pitkälle. Vasta BBS:ssä tuntui siltä, että homma oli saatu lähestulkoon kohdalleen. Painotus sanalla lähestulkoon. Siitä huolimatta, edes hyvä pelattavuus – seikka, jota arvostan peleissä kaikkein eniten – ei riitä, jos liian moni muu oleellinen asia alkaa jurppimaan yhtä aikaa niin kuin nyt tekee. Voihan toki olla, että sitten jonain kauniina päivänä kun saan hankittua ne HD-remaket, niin innostun antamaan sarjalle uuden mahdollisuuden. Kenties jopa löydän Dream Drop Distancen jostain halvalla ja pelaankin sen läpi (vaikka olenkin spoillanut kaikki pahimmat spoilerit siitä jo ennestään). Mutta koska minulla on mm. sellaiset tapaukset kuin PS3:n Infamoukset, koko Uncharted-trilogia, pari viimeisintä Assassin’s creediä sekä uusin Sly Cooper kokematta, niin Kingdom Hearts ei todellakaan ole päällimmäisenä prioriteetti-listallani.

EDIT: Mon dieu, tästähän tuli pienen romaanin pituinen.

Lainaus

samaa sarjaa on jatkettu ihan liian pitkään rakentamalla aina suoraan entisen päälle.

Mielestäni tämä on sarjan eräitä parhaimpia puolia. Ne jotka ovat kynsin ja hampain roikkuneet sarjan mukana ykkösestä lähtien, saavat parhaimmat sävärit pelisarjan seuraavasta osasta. Myös erillaisia kytköksiä ja liitoksia sarjan muihin osiin oli kiva bongata, ja ne tekivät tarinasta aina hiukan mielenkiintoisemman. Esimerkiksi 358/2 Daysissa, jossa Xemans tokaisee nukkuvalle Roxakselle: "Sleep has taken you again." Muun muassa tämä sähköisti heti oman kiinnostukseni 358/2 Daysiin, sillä tiesin, mitä Xemnas kyseisellä lauseella tarkoitti. Birth by Sleepin Blank Points loppu kytkee sen myös tuleviin ja muihin osiin mielenkiintoisesti, ja tämä sinetöi minulle sen, että kyseessä oli eräitä parhaimpia KH-sarjan pelejä. Hyvä stoori, musiikki ja combat yhdistettynä yms... Myös aina on tulla tippa linssiin kun:[spoiler]Aqua lopussa itkien, mutta samalla toivoa uhkuen lausuu Soran nimen.[/spoiler]. Kun sitten Dream Drop Distance sitoo suurimman osan langoista yhteen, se oli minulle melkoista juhlaa.

Myös KH combattia olen rakastanut ensimmäisestä osasta lähtien, joten se puoli on aina ollut kunnossa. Ainoat notkahdukset ovatkin tulleet CoM ja 358/2 Dayssa, mutta Days loistaa mielestäni muilla osa-alueilla.

Lainaus

tällaiset väännöt ja käännöt ovat kuulemma JRPG-genrelle varsin ominaisia… kuulemma. Itse en voi tosin ottaa kovinkaan kantaa tähän väitteeseen (nimimerkillä pelannut Pokemonia lukuun ottamatta vain kourallisen verran eri JRPG-pelejä)

Haluasin tästä vielä puhua omalta kantiltani. Tässä on tullut sen verran monia JRPG:tä pelattua, että tuo stoorin sekavuus ei ainkaan minua veteraanina haittaa. Voisin yrittää valaista asiaa seuraavan esimerkin avulla, joka joko onnistuu hyvin, tai epäonnistuu täydellisesti. Muistaakseni Pyykkönen puhui joskus, että häelle Mass Effect 3:en loppu ei ollut niin kova isku, kuin muile. Tämä johtui paljolti siitä, että hän oli lukenut paljon tieteisroomaaneja, joissa tarina meni yleensä kunnolla tangentille. Mielestäni itselläni on vähän sama homma. Muitten JRPG:en ihmeelliset stoorit ovat valmistaneet minut siihen kloonien, aikamatkustuksen, muistinmenetyksen ja piikkitukkasiten hahmojen sekasotkuun, mikä tunnetaan Kingdom Heartsina.

Tietenkään tämä ei tarkoita sitä, ettenkö näki sarjan eri ongelmia. Tarina on kieltämättä välillä melko ihmeellinen, ja dialogi ontuu paikoitellen pahasti. Kyllä kun vertaa esim Kingdom Heartsia ja The Last of Usia, niin KH:lla on kyllä paljon kirimistä. Kuitenkin näistäkin vioista huolimatta, kyseessä on minulle se kaikkein rakkain pelisarja.

Lainaus

Mon dieu, tästähän tuli pienen romaanin pituinen.

Antaa palaa vaan. :) On mukava pitää dialogia jonkun kanssa oman, pitkän ja yli fanittavan monologin jälkeen. Mielipiteiden vaihto virkistää, vaikka ne olisivatkin erillaisia.

Lähinnä tuossa Codedissa ei tuntunut olevan mitään päätä eikä häntää. Mutta minulle riitti, että sain sentään selvää mitä sen pelin mukamas "tarpeellinen" input koko sarjan kokonaisuuden kannalta oli. Mitä dialogin evotukseen tulee, itelläni isoin WTF-momentti sen suhteen tapahtui BBS:ssä. Kyseessä oli se pätkä, missä Tuhkimon hyvä haltijatar syöttää Aqualle ihan bullshittiä siitä, miksi tämän "Ei tulisi taistella valolla pimeyttä vastaan."

Reaktioni oli tätä luokkaa:
Anteeksi vaan, sinä sininuttuinen, hiiriä sekä kurpitsoja väärinkäyttävä rouva: mainitsemasi taktiikka on toiminut ihan täydellisesti pelisarjasi aiemmissa osissa. Peleissä, jotka minä, pelaaja, olen vetänyt läpi. Useampaan otteeseen, jopa. Joten jos sinulla ei ole mitään muuta tarjottavaa kuin sitä perinteistä "Voimakkaassa valossa varjotkin pitenevät."-shaibaa, ole hyvä ja poistu takavasemmalle. Ja ota samalla se perkeleen teemalaulusi mukaan!"

Oikeasti, Bibidi-bobidi-boo oli laitettu leffaansa varsin lyhyttä laulu-kohtausta varten, mistä hyvästä sille voi antaa (ainakin osittain) anteeksi sen jummaavan, itseään jatkuvasti toistavan melodian. Mutta koska se on tarttuvuudessaan ehdottomasti elokuvan mieleenpainuvin biisi, niin kaiketi siitä hyvästä joku neropatti Squarella päätti lätkäistä sen yleiseksi taustamusiikiksi Tuhkimo-maahan... vaikka sen olisi yhtä hyvin voinut käyttää vain ja ainoastaan hyvän haltijattaren teemabiisinä ja korvata muun maan perusmusat jollain geneerisellä perus taustamusalla. Sitä olisi varmasti ollut tarjolla alkuperäisessä leffassa vaikka kuinka hyvin... mutta ei. Tästä hyvästä Tuhkimo-maa on niitä harvoja tapauksia videopeli-historiassani, missä olen joutunut pistämään musat ainakin osaksi aikaa kentästä pois päältä. Ihan vain sen takia, koska taustabiisi on niin ärsyttävä. Aiempi kerta oli Locorocossa, jossa eräässä viidakkokentässä kuulostaa siltä kuin taustalla hoettaisiin koko ajan "tyh-mä, tyh-mä, tyh-mä". Eikä semmoista kuuntele Erkkikään T_T.

Mässy 3:sta en ole ehtinyt vielä edes korkkaamaan (koska mulla on kokeilematta sen miljoona muutakin peliä), mutta ymmärrän kyllä mitä ajat takaa - genreen perehtyneille tietyntyyppiset juonikuviot tulevat sen verran tutuiksi, että niiden sisäistäminen onnistuu aina vaan helpommin. Kuten edellä jo mainitsinkin, olen suht koht kärryillä mitä KH:n pääjuonelle kuuluu tällä hetkellä. Lähinnä se tyyli, miten sitä on lähdetty suoltamaan, on ruvennut ottamaan aivoon. Ja suoraan sanottuna Kingdom Heartsin hahmot ovat – monien muiden seikkojen ohella - sellainen osuus pelisarjastaan, jotka eivät ole onnistuneet tempaisemaan minua täysin mukaansa.

KH II Remix tilattu´d

Näyttäisi Japsiversio tulevan lokakuussa, joten silloin pääsen pelailemaan KH II ja BBS. Kakkonen on mielestäni paras koko sarjassa ja sitä on tullut mätettyä eniten. Final Mixissähän tulee ne Organisaation Mushroomit ja muut kivat lisäykset.

Itse varmaan heitän tuon collectionin tilaukseen, kunhan joku erikoisversio julkistetaan. Suurella mielenkiinnolla odotan myös tuota uutta box arttia. 1.5 oli oikein hieno, ja Nomura keksii varmaan vielä jotain paljon siistimpää. Ny kun kanteen saadaan vielä Aqua, Ven ja Terra, niin hyvä tulee. Nyt on muuten myös varmistettu, että Square tulee tosiaan pitämään tuon Square Presents tilaisuuden, ja KH2.5 tulee olemaan siellä läsnä. Nyt saadaan varmaan vastauksia nuihin kyssäreihin, joita sai lähettää tuolloin pari viikkoa sitten. Aika epätodennäköstä että omaan kysymykseeni saan vastausta, mutta aina voi toivoa.

Mitkäs on jengin mietteet tuosta uusimmasta trailerista? Täytyy sanoa, että kyllä tuo KH2FM ja etenkin BBSFM näyttivät törkeän hyviltä. Myös Re:Codedia odotan mielekiinnolla, ja se on kuulema nyt sidottu paremmin tuohon Dream Drop Distanceen. DDD tosiaan myös vilahti tuossa trailerissa, ja se oli paljon puhtaamman näköinen.
Mutta sitten... KH3:en traileri! Olen nyt katsonut sen pari kertaa ja jokaisella kerralla on tullu kylmät väreet. Moni luulee, että henkilöt jotka keskustelevat trailerissa, ovat nuori Xehanort, sekä nuori Eraqus. Tuo pätkä Keyblade Warista liittyy myös KHx(chin). Pistäkäähän muutkin fiiliksiä. :)

Katsoin äsken tuon 2.5 trailerin ja oli se kyllä siisti. :D fiilikset nousi kattoon. Odotan todella innolla squaren tilaisuutta torstaina, jos saisi hieman enemmän tietoa tuosta 2.5:sta. KH3:sta (Shinji Hashimoton sanojen mukaan) ei tule enempää tietoa tässä E3, sad but true..

Lainaus käyttäjältä khfan69

Katsoin äsken tuon 2.5 trailerin ja oli se kyllä siisti. fiilikset nousi kattoon. Odotan todella innolla squaren tilaisuutta torstaina, jos saisi hieman enemmän tietoa tuosta 2.5:sta. KH3:sta (Shinji Hashimoton sanojen mukaan) ei tule enempää tietoa tässä E3, sad but true..

Mitä lisätietoa siitä voisi kertoa? Kolme peliä, paremmat graffat. Ei muuta kerrottavaa?

Lainaus

Mitä lisätietoa siitä voisi kertoa? Kolme peliä, paremmat graffat. Ei muuta kerrottavaa?

Voihan siitä jotain kertoa esim. joistan uutuuksista mitä ei ollut ps2/psp versioissa. Kyllä sieltä jotain tietoa tullee, miksi muuten he edes pitäisivät sen tilaisuuden :D

Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Lainaus käyttäjältä khfan69Katsoin äsken tuon 2.5 trailerin ja oli se kyllä siisti. fiilikset nousi kattoon. Odotan todella innolla squaren tilaisuutta torstaina, jos saisi hieman enemmän tietoa tuosta 2.5:sta. KH3:sta (Shinji Hashimoton sanojen mukaan) ei tule enempää tietoa tässä E3, sad but true..

Mitä lisätietoa siitä voisi kertoa? Kolme peliä, paremmat graffat. Ei muuta kerrottavaa?

Aika turhaa mitään trailereitakaan näyttää kun voihan niistä vanhoista peleistä katsoa videoita youtubesta, vai mitä?

Lainaus

Aika turhaa mitään trailereitakaan näyttää kun voihan niistä vanhoista peleistä katsoa videoita youtubesta, vai mitä?

Totta tuo, en odotakkaan enää trailereita :)

Square Presents tapahumalle on saatu nyt aikataulu. Homma näyttäisi pyörähtävän käyntiin tiistaina, ja vieraana olisi Tai Yasue. Myös keskiviikkona ja torstaina on tilaisuus, ja etenkin tuota keskiviikon tapahtumaa odotan mielenkiinnolla. Silloin paikalle saapu nimittäin Yoko Shimomura. :) Nyt on vissiiin kanssa miksailtu uusiksi nuita kappaleita, joten jännä nähdä kuullaanko yhtään. Toivon myös että Yauselle esitettäisiin mielenkiintoisia kysymyksiä, ja vihdoin paljastettasiin se kansitaide tuolle 2.5.
Tuossa vielä linkkiä: Your text to link here...

Hemmetti. Tuossa olisi reilu tunti vielä, ennen kuin alkavat puhua tuosta KH2.5:tä. Nyt yritän päättää, että jaksaisinko valvoa sinne yhden tiennoille, vai painusiko suoraan nukkumaan. Aamulla olisi aikainen nousu töihin, ja uni kyllä kieltämättä maittaisi. Pistäisiköhän Square tilaisuuden vaikka You Tubeen, niin voisi huomenna sen katsoa?

Lainaus

Mitä lisätietoa siitä voisi kertoa? Kolme peliä, paremmat graffat. Ei muuta kerrottavaa?

Tästähän saa paljon puhuttavaa. Se on tietenkin eri asia, onko se sarjan veteraaneille mitään uutta. Kumminkin niille, jotka eivät ole Final MIxejä ikinä pelanneet, saavat varmasti mukavan tietopaketin. Sen verran uusia juttuja tuli etenkin tuon KH2FM mukana: uusia cutsceneja, uusia bosseja, Soran uusi asu ja limit form, Gavern of Remembrance jne... BBSFM tuli myös uusi pelattava episodi, ja kun mukaan lisätään Yasuelle esitettävät kysymykset, niin kyllä siitä jutun aihetta saadaan.