Elder Scrolls V: Skyrim / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus

Mietin tässä vaan että miten skyrimin ps3 versiossa voi taistella hevosen selästä käsin kun toi dawnguardkaan ei ole sille ilmestyny. Onko jokin päivitys tuonut sen mahdollisuuden. Ihan hyvä juttu mutta kiinnostas vaan tietää.

Lainaus käyttäjältä Tonska94+

Mietin tässä vaan että miten skyrimin ps3 versiossa voi taistella hevosen selästä käsin kun toi dawnguardkaan ei ole sille ilmestyny. Onko jokin päivitys tuonut sen mahdollisuuden. Ihan hyvä juttu mutta kiinnostas vaan tietää.

Ominaisuus tuotiin myös Boxille ja tietokoneille nimenomaan päivityksen muodossa, ei Dawnguardin mukana. Eli kyllä, päivitys on ollut asialla.

Lainaus käyttäjältä Riepu+

Lainaus käyttäjältä Tonska94+Mietin tässä vaan että miten skyrimin ps3 versiossa voi taistella hevosen selästä käsin kun toi dawnguardkaan ei ole sille ilmestyny. Onko jokin päivitys tuonut sen mahdollisuuden. Ihan hyvä juttu mutta kiinnostas vaan tietää.

Ominaisuus tuotiin myös Boxille ja tietokoneille nimenomaan päivityksen muodossa, ei Dawnguardin mukana. Eli kyllä, päivitys on ollut asialla.

Kiitos tiedosta.

Lainaus käyttäjältä Moromopo+

Nyt menee itselläni yli hilseen... Skyrim on ollut PC:llä nyt 24h. Sain tänään huudot (shoutit) käyttöön, mutta aina kun yritän shoutata, niin clientti crashaa. Onko kyseessä jokin modi, vai mikä ihme, kun tekee pelin aikas epäkelvolliseksi?

Itselläni ilmeni sama heti Dawnguardin asennuksen jälkeen, enkä ole sen takia peliä pelannut pitkään aikaan. En tiedä ovatko patchanneet tai onko korjausta saatavilla.

Päätin antaa Skyrimille uuden mahdollisuuden, koska viime syksynä peli oli totaalisen pelikelvoton PS3:n puolella, joten ei sitä kauaa jaksanut tahkota. Positiivisena yllätyksenä huomasin, että paljon on parannusta tapahtunut. Riverwoodiin asti taivalsin, joten aivan alussa ollaan vielä, mutta ainakaan vielä ei ole niin suuria ongelmia ollut kuin viimeksi.

Samanlaisen hahmon tein kuin viimeksi. Wood Elf, tosin tällä kertaa taidan jättää tuon miekkailun kokonaan pois ja keskittyä vain jouseen ja taikomiseen. Niin tylsää tuo miekkailu, että ugh.

Lainaus käyttäjältä Muksu+

Samanlaisen hahmon tein kuin viimeksi. Wood Elf, tosin tällä kertaa taidan jättää tuon miekkailun kokonaan pois ja keskittyä vain jouseen ja taikomiseen. Niin tylsää tuo miekkailu, että ugh.

Melee-taistelu on kyllä ottanut huimasti takapakkia Oblivionista, johtuen siitä, että staminaa ei lähde enää normi-iskuista vaan pelkästään niistä erikoisiskuista, mikä mahdollistaa päättömän hakkaamisen ilman minkäänlaista taktikointia. Saisivat korjata tuon päivityksellä.

Mutta itsekin rupesin jatkamaan Skyrimin peluuta parin kuukauden tauon jälkeen, ja kyllähän se edelleen taivaalliselta maistuu. Liioittelematta voin sanoa, että itselleni kaikkien aikojen paras peli, mistä kertoo myös peliin käytetty aika, reippaasti yli 100 tuntia. Ei saata vaikuttaa suurelta, mutta itselleni on.

Elikkäs itse pelaan Dunmerilla joka on erikoistunut pelkästään magiaan, tarkemmin sanottuna Conjurationiin ja Destructioniin, pari perkkiä olen laittanut myös Healingiin. Maagina pelaaminen on ollut ainakin ekat 14 leveliä haastavampaa kuin miekkamiehellä, henki lähtee nopeasti, jos ei osaa väistellä ja rytmittää loitsujaan niin ettei macicka kulu heti loppuun.

Killoista teen tällä hahmolla Dark Brotherhoodin ja Collegen. Edellisellä soturihahmolla tein Companionsin tehtävät kunnes peli hävitti savet, siinä meni 100h "hukkaan". Seuraavalla Khajiithahmolla sitten teen Thieves Guildin. Tähän mennessä Dark Brotherhood on ollut kiinnostavin killoista, siinä missä Companionsit ja College ovat olleet vain "perushyviä". DB:ssä on vain ollut kiinnostavimmat hahmot, teema ja tapahtumat, Cicero. <3

Harmittaa kyllä, että DLC:t eivät näillä näkymin tule PS3.lle. Varsinkin Dawnstar kiinnostaa vampyyriteeman ansiosta, ne ovat siistejä alkuperäispelissäkin. Puhumattakaan uusista alueista, uh olisi ollut kyllä ihanaa, vaikka en ole kaikkia paikkoja alkuperäispelissäkään tutkinut. Kyllähän Heartfirekin olisi ollut siisti, olisi päässyt kunnolla leikkimään kotia.

Edit. Itselle tuo Enchantaaminen on yksi iso mysteeri, jota en vieläkään kaikesta pohdiskelusta huolimatta tajua. Käsittääkseni se liittyy jotenkin varusteiden tai aseiden parantamiseen. Voisiko joku paremmin asiasta perillä oleva kertoa sen selkokielellä?

Lainaus käyttäjältä nurmihe+

Lainaus käyttäjältä Moromopo+Nyt menee itselläni yli hilseen... Skyrim on ollut PC:llä nyt 24h. Sain tänään huudot (shoutit) käyttöön, mutta aina kun yritän shoutata, niin clientti crashaa. Onko kyseessä jokin modi, vai mikä ihme, kun tekee pelin aikas epäkelvolliseksi?
Itselläni ilmeni sama heti Dawnguardin asennuksen jälkeen, enkä ole sen takia peliä pelannut pitkään aikaan. En tiedä ovatko patchanneet tai onko korjausta saatavilla.

Ongelma ratkuistu: Poista modi, realistic thunder sounds. Niin pitäisi toimia hyvin.

Kai sitä voisi tulla jotain omia ajatuksia pelistä kertoilemaan...

Itse olin alussa melko skeptinen Skyrimin suhteen ja olin sitä mieltä että nyt jätän välistä, Oblivion kun ei iskenyt. Kuitenkin kävin niin, että pelivideoita katsottuani ihastuin Skyrimin maailmaan ja päätin kokeilla ja antaa uuden mahdollisuuden. Nyt on monta tuntia takana ja olen pelannut vain yhdellä hahmolla. Tuntui jotenkin turhalta aloittaa toisia hahmoja kun perkit tuntuivat riittävän niin monipuoliseen buildiin. :) Lisäksi kiinnyin wood elffiini sen verran, että roolipelaaminen vei mukanaan. ;D

Fiilikset tästä pelistä ovat todella hyvät, erityisesti hahmokehityksen ääretön vapaus mielyttää ja on tullu vastaan vaikka kuinka monta mieleenpainuvaa questia. Tykkään myös, kun voi vaan tehdä tehtäviä oman maun mukaan, eikä tarvitse tylsän päätarinan mukaan mennä. Toki niitä ärsytyksiäkin oli kuten bugit ja ääninäyttelijöiden vähyys. Eniten ärsytti örkit ja khajiitit, joilla oli vain yksi ääninäyttelijä sukupuolta kohden. Noh, ehkä tärkeämpää on että näyttelyn taso on hyvää... Erityisesti aksentit ovat ihania. :)

Kivasti tuli ostettua Skyrim steamin syysalesta mutta ekan peli kokeilun jälkeen tuli ongelmia. Seuraavan kerran kun käynnistin SkyrimLauncherin joka laittoi automaattisesti grafiikka-asetukset vakiolukemiin. No vaihdoin grafiikka-asetukset oikein ja painoin OK mutta peli nollasi asetukset heti. Peli lähtee käyntiin ikkunassa ja matalimmilla grafiikoilla joten pelaaminen ei ole kovin miellyttävää. Olisiko kellään neuvoja miten asian saisi korjattua?

Tulipahan taas kerran Skyrim asennettua koneelle. Samalla tuli ostettua Steamista nuo Dawnguard ja Dragonborn DLC:t, joista tuo ensimmäinen löytyi jo Xboxilla. Pakkohan nuo DLC:t oli hommata, että pääsen kunnolla leikkimään mielestäni Elder Scrolls pelien hauskimmalla ominaisuudella, nimittäin modaamisella. Itsehän näitä en osaa tehdä, mutta jo Morrowindin ajoista lähtien TES pelini ovat olleet pullollaan modeja.

Ja melkein kolme tuntia tuossa modi pelleilyssä meni tälläkin kertaa, joka onneksi sentään puolet vähemmän kuin mitä Morrowindin kanssa mennyt. Voisi viimeinkin aloittaa kunnon pelin tässä PC Skyrimissä. Etenkin tuota Dragonbornia haluaa päästä pelailemaan. Ja kytkinpä PC:n vielä telkkariini ja boxilta otin padin lainaan, joka toimii PC versiossa yhtä hyvin kuin konsolilla.

Onneksi monta pikkujuttua(ja tietty niitä isompiakin) saa korjattua modeilla esim. juurikin tuon melee taistelun saa paljon haastavammaksi ja mielenkiintoisemmaksi modeilla. 50h pelailtu, main questi naputeltu, sivutehtäviä vaikka kuinka paljon läpi ja vieläkin se fiilis että tästä riittää pelattavaa vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Ei ollenkaan huono asia se. Niin ja pitäishän toi Dragonbornikin saada korkattua jossain vaiheessa.

Lainaus käyttäjältä Hifisti

Onneksi monta pikkujuttua(ja tietty niitä isompiakin) saa korjattua modeilla esim. juurikin tuon melee taistelun saa paljon haastavammaksi ja mielenkiintoisemmaksi modeilla.

Eniten tuli tuota pelin graafista puolta modattua, etenkin luontoa ja sen yksityiskohtia. Ja sitten tietty käytössä tuo Skyre modi, joka muuttaa peliä aika reilusti. Esim perk systeemi on tuon kanssa paljon mielenkiintoisempi. Melee taistelutkaan eivät ole enää läpihuuto juttu, kun viholliset todella käyttävät kilpiään nyt.

Mutta tänään meni tuo Dragonborn DLC:n main quest läpi. Pakko myöntää, että paluu Solstheimiin tarjosi uskomattoman paljon upeita hetkiä. Viimeksi samanlaiset fiilikset jätti tuo Oblivionin erinoimainen Shivering Isles expansion, joka oli muuten pettymyksen jättäneeseen peliin todella kaivattu lisä. Mutta tuohon Dragonborniin. Vaikka itse mestan main quest ei nyt erikoisempi ollutkaan, niin ne paikat missä pääsi käymään olivatkin sitten mahtavaa settiä. Jokainen luola ja raunio tarjosi mielenkiintoista pengottavaa ja etenkin Hermaeus Moran Apocacrypha maailma jäi mieleeni. Myös horisontissa savua tupruttava Red Mountain antoi ensi näkemällä suorastaan kylmiä väreitä.

Vaikka saaren tutkiminen on vieläkin kesken, niin MQ:n ja vajaan tutkinnan jälkeen tälle DLC:lle antaa mielellään arvosanaksi 9/10. Kyllä tuolla aika vierähtää oikein mukavasti.

Hommasin pari kuukautta sitten heartfire dlc:n Miten voin ostaa maata?Lapsia osaan adoptoida kun on ostettu koti mutta haluan isomman.

Lainaus käyttäjältä dominat+

Hommasin pari kuukautta sitten heartfire dlc:n Miten voin ostaa maata?Lapsia osaan adoptoida kun on ostettu koti mutta haluan isomman.

Maata saa ostettua tiettyjen kaupunkien hallitsijoilta. Sinun pitää ensin päästä heidän suosioon tekemällä muutama questi kyseisen kaupungin asukkaille.

Jos ketään kiinnostaa tässä olisi pieni piristys peliä kohtaan. Hyvin tehty YongYea..
http://youtu.be/YyHZn_nC3kc

Sillon reilu vuosi sitten tuli Dragonborn DLC hommattua julkkarissa, mutta Skyrim intoni laantuikin jo siinä 70-80h paikkeilla. Nyt sitten alottelin rankasti modatun Skyrimin uudella hahmolla ja voi että maistuu hyvältä ja näyttää todella päräyttävältä - kiitos modiyhteisön. Kaikkein häiritsevin seikka on se, etten peliä tällä kertaa saanut millään tasolla rikki ja sen onnistuin kyllä viimeksi tekemään suht helposti kun peli lopulta kaatuili kokoajan vaikka load orderia mitenpäin twiikkaili. Kai mä olen jotain oppinut tai sitten vaan hyvää tuuria.

Tarkotus olisi jälleen läpästä speli ja siihen päälle ainakin ton Dragonbornin läpipeluu. Ja on tää magella pelaaminen vähä erilaista vrt. normi soturiin. Ja tässä on kyllä hyvä esimerkki pelistä jolla on läpipeluuarvoa vielä vuosienkin jälkeen ja josta sittenkin löytyy vielä uusia paikkoja joita et viimeksi löytänyt. Aivan jäätävän hieno peli!

Skyrim on kyllä mainio peli ja myös niitä harvoja jonka pariin uskoo palaavansa vuosienkin jälkeen, hienoa että sinulle on näin käynyt Hifisti.
Ja modiyhteisöhän on todella ollut aktiivinen noiden Bethesda tuotteiden kanssa ja siitä kiitos tekijöille että ymmärsivät sälyttää mahdollisuuden näinkin tuoreessa pelissä.

Super Meat Boy (ei varmistettu)
Käyttäjän Anonymous kuva

Skyrimin fysiikat rikkoutuvat täysin pelatessa 144 hertsin näytöllä. Heti pelin alun hevosvankkuri alkaa kirjaimellisesti pyöriä ilmassa ja tappaa kaikki kyytiläiset.
Tämä saattaa kuulostaa hauskalta, ja olikin sitä noin 20 sekunnin ajan.
Lukemani mukaan peli on järkyttävän epävakaa 60 ruutua korkeammalla päivitystaajuudella, vaikka skriptatusta alusta selviäisinkin. Yksi ovenavaus [esimerkki] voi singota tavaraa ja ihmisiä kymmenien, ellei satojen metrien päähän.

Käsittääkseni ainoa keino on rajoittaa peli 60 ruutuun tai matalammalle jollain kolmannen osapuolen softalla. Bethesda ei ottanut huomioon korkeampaan päivitystaajuuteen yltäviä näyttöjä. Voisin tietysti myös vaihtaa 60 hertsiin Windowsin asetuksista, mutta minulle se olisi viimeinen vaihtoehto.
Omistan muuten nVidian näytönohjaimen, ja GeForce Experience -ohjelmalla voisi ehkä tehdä jotakin.

EDIT: Rajoitin frame raten 60:en modilla. Kaikki toimii loistavasti!

Nyt kun ketju nostettiin ylös niin samahan tuo olisi itsekin pitkästä aikaa täällä kertoilla fiiliksiä pelistä. Tosiaan Anthology paketin tuossa syksyllä ostin ja nyt viimein sain aikaiseksi palata Skyrimin maisemiin. X360 versio aikoinaan julkkarissa tuli ostettua ja pelattuakin melko puhki. Konsolilla peli kuitenkaan ei ollut parhaimmillaan joten oli aikakin hommata tämä peli pclle. Etenkin modailu kiinnosti, niitä on nyt muistaakseni 15 käytössä. Pääasiassa uusia ääniä ja graafisia päivityksiä. LOTR aseet osottautui kuitenkin myös kovaksi modiksi, se fiilis kun yhtä luolastoa tutkiessa kuuluu Sauronin ääni ja ukko tulee mätkimään kaveriensa kanssa. Kovan macen siltä sitten saikin, parasta on sen "lennätys" efekti joka on aiheuttanut monia repeilyjä.

Reilussa viikossa tuota nyt kohta 50h olen taas vedellyt, Dragonborn ja Dawnguard lisärit jäi boxilla pelaamatta niin niiden kimppuun pääseminen oli herkkua. Dawnguard oli ihan kiva lisäri mutta etenkin Dragonborniin verrattuna aika keskinkertainen. Kumpikin on helposti alkuperäistenkin hintojen arvoisia, Dragonbornissa etenkin on sairaan paljon pelattavaa. Weird fiction fanina rakastin kyseisen lisärin hyvin Great Old Ones makuista meininkiä.

Hieman epäilin syksyllä että jaksaisinko tätä enään mutta selvästi maistuu. Skyrim ei ole todellakaan täydellinen peli mutta sarjan paras osa omaan makuun. Sinäänsä isoin miinus on vain taikojen tekemisen uupuminen, modilla kai sen sais tuohon. Vielä en ole jaksanut tsekata. Yksi sukupolvensa selvästi merkittävimmistä peleistä syystäkin.

Tuo Oblivionin Vampire Cure tehtävä on kyllä vedetty ihan vituiks. Nyt pitäisi sille noidalle hommata viisi Grand Soul Gemiä että se suostuu auttamaan, helpointahan olisi mennä vain velhojen kiltoihin ostamaan niitä mutta koska olen vampyyri niin kukaan ei halua olla mun kanssa missään tekemisissä. Toinen vaihtoehto olisi varastaa ne, Arcane Universityllä olisi sellaisessa vitriinissä mutta lock level: very hard ja tiirikoitakaan ei ole yhtään, mitään muita paikkoja en tiedä mistä saisi varastettua. Kaiken lisäksi koska olen vampyyri niin en voi olla päivänvalossa joka on aika vittumaista ja tuossa tehtävässä on (kuulemma) jotain kymmenen bugia joidenka takia koko tehtävä voi kusta niin että tuota vampyrismia ei saa koskaan parannettua eikä peliäkään voi silloin pelata läpi koska kukaan ei halua olla missään tekemisissä vampyyrin kanssa.
Kai sitä pitää vaan alkaa koluamaan luolia ja muita paikkoja jos vaikka löytäis noita soul gemejä, tai sitten vaan luovuttaa ja jättää peli kesken, on nimenomaan tän tehtävän takia alkanut kuulostamaan aika houkuttelevalta.

Kai tämän voi nyt tänne pistää kun ei ole Oblivionille omaa ketjua eikä ole koko Elder Scrolls sarjallekkaan(miksi?).

Lainaus käyttäjältä Armo

Tuo Oblivionin Vampire Cure tehtävä on kyllä vedetty ihan vituiks. Nyt pitäisi sille noidalle hommata viisi Grand Soul Gemiä että se suostuu auttamaan, helpointahan olisi mennä vain velhojen kiltoihin ostamaan niitä mutta koska olen vampyyri niin kukaan ei halua olla mun kanssa missään tekemisissä. Toinen vaihtoehto olisi varastaa ne, Arcane Universityllä olisi sellaisessa vitriinissä mutta lock level: very hard ja tiirikoitakaan ei ole yhtään, mitään muita paikkoja en tiedä mistä saisi varastettua. Kaiken lisäksi koska olen vampyyri niin en voi olla päivänvalossa joka on aika vittumaista ja tuossa tehtävässä on (kuulemma) jotain kymmenen bugia joidenka takia koko tehtävä voi kusta niin että tuota vampyrismia ei saa koskaan parannettua eikä peliäkään voi silloin pelata läpi koska kukaan ei halua olla missään tekemisissä vampyyrin kanssa.
Kai sitä pitää vaan alkaa koluamaan luolia ja muita paikkoja jos vaikka löytäis noita soul gemejä, tai sitten vaan luovuttaa ja jättää peli kesken, on nimenomaan tän tehtävän takia alkanut kuulostamaan aika houkuttelevalta.

Kai tämän voi nyt tänne pistää kun ei ole Oblivionille omaa ketjua eikä ole koko Elder Scrolls sarjallekkaan(miksi?).

Muistan tuon tehtävän, itselle kävi aikanaan niin että kun piti etsiä niitä Grand Soul Gemejä (niitä löytyy itseasiassa sen noidan kämpän kellaristakin) niin noita käski pihalle ja siellähän paistoi aurinko jonne kuolin siis automaattisesti ja sisälle en päässyt koska se pirun noita kävi aina päälle, lopulta selvisin siitä sniikkaamalla siellä kämpässä näkymättömyystaian avulla, nyysin ne gemit ja vein sille ja sain Curen.
Kokeile jos sinua onnistaisi samalla tavalla.

Vieläkö porukka pelaa Skyrimia? Ja onko tuota Skyrim Online modia saanut joku toimimaan? Houkuttelevalta vaikuttaisi eikä mistään Elder Scrolls Onlinestakaan kiinnostaisi maksaa itse pelistä+ pelia-ajasta törkeitä hintoja...

Mä pelaan itse asiassa Skyrimia parhaillaan. Peli on jo pitkään tuossa lojunut korkkaamattomana ja nyt siis ekaa kertaa peli tulilla ja aika alussa vielä oon, level 11 ja Whiterunista kämppä ostettu. Kyllähän tää hieno peli vaikuttaa olevan vaikka Fallout olikin teemallisesti lähempänä sydäntä.

Ei oo ihan auennut kaikki mitä pelissä voi tehdä, ite pelaan Dark Elf hahmolla ja ajattelin sellaista sneak-taikuri tyyppistä hahmoa tehdä kun ainakin nyt vaikuttais että sniikkailu ja magicin käyttäminen on siistimpää kuin sotakirveen kanssa heiluminen. Mihinkäs kykyihin ja perkkeihin kannattais panostaa eniten? Noita magic schoolejakin on niin monta, onko järkevää ottaa vaan yks noista jota päivittää? Nyt oon panostanut destruction, sneak, enchanting, archery, one-handed weapons ja light armor.

Mites toi smithing, kandeeks siihen laittaa pojoja? Kun vissiin sneak-hahmolla kannattais käyttää light-armoria niin pystyyks niitä tekee paljon parempia jos panostaa smithing? Kun esim. toi eka vaihtari puussa on että pystyy tekee steel-armoreja mutta nehän näyttäs olevan vaan heavy-armor... Ja mites toi taikojen ja loitsujen teko onnistuu? Onks niistä paljon apua pelissä, mulla on joitan noita loitsu-kirjoja mutta ei oo vielä ihan auennut että miten niitä voi käyttää hyväksi.

Lainaus käyttäjältä flimplay

Mä pelaan itse asiassa Skyrimia parhaillaan. Peli on jo pitkään tuossa lojunut korkkaamattomana ja nyt siis ekaa kertaa peli tulilla ja aika alussa vielä oon, level 11 ja Whiterunista kämppä ostettu. Kyllähän tää hieno peli vaikuttaa olevan vaikka Fallout olikin teemallisesti lähempänä sydäntä.

Ei oo ihan auennut kaikki mitä pelissä voi tehdä, ite pelaan Dark Elf hahmolla ja ajattelin sellaista sneak-taikuri tyyppistä hahmoa tehdä kun ainakin nyt vaikuttais että sniikkailu ja magicin käyttäminen on siistimpää kuin sotakirveen kanssa heiluminen. Mihinkäs kykyihin ja perkkeihin kannattais panostaa eniten? Noita magic schoolejakin on niin monta, onko järkevää ottaa vaan yks noista jota päivittää? Nyt oon panostanut destruction, sneak, enchanting, archery, one-handed weapons ja light armor.

Mites toi smithing, kandeeks siihen laittaa pojoja? Kun vissiin sneak-hahmolla kannattais käyttää light-armoria niin pystyyks niitä tekee paljon parempia jos panostaa smithing? Kun esim. toi eka vaihtari puussa on että pystyy tekee steel-armoreja mutta nehän näyttäs olevan vaan heavy-armor... Ja mites toi taikojen ja loitsujen teko onnistuu? Onks niistä paljon apua pelissä, mulla on joitan noita loitsu-kirjoja mutta ei oo vielä ihan auennut että miten niitä voi käyttää hyväksi.

Enchanting, alchemy ja smithing on käytännössä pelin parhaat skillit. Niiden avulla voi tehdä niin ylivoimaiset potioinit, armorit ja aseet, että pelin alusta pärjää hyvin taistelussa kuin taistelussa legendary-vaikeustasolla ja ilman mitään peliä rikkovia glitchejä.

Itse pyrin aina siihen kun teen uuden hahmon, että mahdollisimman nopeasti kaikki kolme sataan ja seuraavat perkit auki; enchanting: enchanter 5/5, insightful enchanter, corpus enchanter ja extra effect; alchemy: alchemist 5/5, physician ja benefactor; smithing: (riippuen siitä käytätkö light vai heavy armoria, itse pelaan lähes poikkeuksetta light armoria käyttävällä sneak assasin buildilla tähän tyyliin: aseet: bowit, daggerit; armor: light; skillit: sneak, archery, one handed, light armor, alchemy, smithing, enchanting, speech, illusion, alteration, restoration) steel smithing, elven smithing, advanced armors, glass smithing ja jos haluat parannella enchantattuja armoreita/aseita, niin arcane blacksmith.

Armor cap on tyyliin 550 ja sen saa helposti tuhanteen ja lähes millä armoreilla tahansa, joten sillä ei ole käytännön merkitystä käyttääkö lightia vai heavyä, kukin mieltymystensä mukaan. Voisin huvikseni testata saisiko perus leather armoreilla armor capin ylittymään, vahvasti luulen että saa. Tällä hetkellä on vain pari modia käytössä jotka vaikuttaa, kuten minkä tahansa enchantin saa mihin tahansa puettavaan esineeseen (paitsi ei tietysti aseisiin tarkoitettuja armoreihin ja toisinpäin) ja sitten on immersive armors tms. paketti joka mahdollistaa useamman vaatekappaleen päällepukemisen yhtäaikaa. Normaalistihan saa vain kengät/bootsit/saappaat, yhden vaatekappaleen päälle eli paita/armor, hatun/kypärän/maskin, yhden sormuksen ja yhden riipuksen eli viisi vaatekappaletta kerrallaan, kun modi mahdollistaa kahdeksan. Noiden lisäksi siis esim. viitta, silmälappu ja korvakorut ja kaikkiin parhaat mahdolliset enchantit parhaita mahdollisia potioneita käyttämällä niin peli on aivan liian helppo.

Mutta ilman modiperseilyjä saa ihan samoin tehtyä mm. yli +200% smithing pottuja ja +60% enchanting pottuja joiden avuilla saa daggerin tekemään +600 damagea jne.

Tällä hetkellä hahmolla on kaikki 8 vaatekappaletta päällä ja armor yhteensä jotain pitkästi yli tuhat (oliko yli 542 tms niin siitä yli ei vaikuta mitään) ja ainakin viidessä vaatekappaleessa on fortify archery ja fortify sneak enchantmentit, eli "sneaking is 60% better" ja "bows do 60% more damage" (eli tekee yhteensä 300% enemmän damagea bowilla ja 300% helpompaa sniikkailla) ja lopuissa saman verran fortify light armor ja fortify one handedia. Dragonbone bow tekee tällä hetkellä yli 800 damagea ja dragonbone dagger saman verran. Fortify one handedia ei tarvi niin paljon kun sneakin skill treestä saa sen perkin auki, että daggerit tekee 15x damagen.

Kuin myös tykkään sekoittaa hahmooni maagin skillejä. Käytän siis lähinnä illusionia ja alterationia. Illusionia lähinnä kaaoksen luomiseksi (viholliset tappaa tiukan paikan tullen toisensa ja itse tappaa ne jotka selviää), vihollisten taltuttamiseen (viholliset lopettaa taistelun) ja alterationia vihollisten halvaannuttamiseen. Myös restoration on hyvä skilli vaikka aika turha buildille jonka tarkoitus ei ole lainkaan ottaa damagea, koska kukaan ei koskaan näe sinua. Mutta jos ylivoimaisen buildin haluaa rakentaa niin mikä ettei. Perk pointsit vain loppuu kesken jos haluaa saada kaikki ylivoimaiset perkit auki samalle hahmolle. Normaalistihan level cap on 81 (jos kaikki skillit 100) mutta nyt pystyy skillit nollaamaan (muuttamaan legendaryiksi kerta toisensa jälkeen) sen jälkeen kun on saanut nostatettua sataan mikä mahdollistaa kokonaislevelin nostattamisen pitkästi yli kahteensataan ja ylimääräisten perkkien saamista. Kaikki perkit on periaatteessa mahdollista saada samalla buildilla auki.

Olenko pelannut liikaa Skyrimin SE -versiota, kun mukulakivikadulla irl kävellessäni ihastelen miten realistiselta se näyttää?

Mä pelasin eilen vaan pari tuntia ja tänään märällä tiellä kävellessä kävi mielessä, että ompas aidon näköinen modi :D

Lainaus käyttäjältä partajeesus

Mä pelasin eilen vaan pari tuntia ja tänään märällä tiellä kävellessä kävi mielessä, että ompas aidon näköinen modi

Jes, en ole ainut!! :D Mitäpä modeja ihmiset käyttää? Itselle uusi löytö oli tuo millä saa tehtyä erilaisia viittoja hahmolle. Pieni juttu mutta muuttaa hahmon habitusta niin paljon paremmaksi, jossain tapauksissa.

Onhan noita muutama tullut ladattua. Lähinnä visuaalista puolta parantavaa settiä kuten paremmat tekstuurit, enemmän puita, aidomman näköinen vesi, asuja + aseita ja muuta pientä.
Laitetaan koko lista spoilereihin. Kaikki siis xbox one modeja.

[spoiler]
Thunderbird Armor for Seraphim
Unlimited Sprinting
Mara's Gift
Skyland - A Landscape Texture Overhaul
[XB1] Ashara Dragon and Bear Jewelry
Simple Compound Bow
Dense Grass
Lush Overhaul
[XB1] Ashara Newermind's Elven archer armour revisited
Tavern Games - Mini Games in Skyrim [XB1]
BIG: Helmetless Combat Perks!
Apachii Sky Hair Lite SSE Main XB1
Unicorn SE [XB1]
Disable God Rays [XB1]
True Storms Special Edition
Lady Justice and Lady Templar Armor for Seraphim
Ashara Skyrim Characters as Presets
Realistic Water Two (XB1)
Static Mesh Improvement Mod SE XB1
Project Hippie (XB1)
Sofia - The Funny Fully Voiced Follower
Adorable Females
Natural Eyes
Cheat Room
KS Hairdos Lite
Gatoma Leere Armor for Seraphim
Wet and Cold (XB1)
Seraphim Female Body Replacer
Rich Merchants of Skryim: Special Edtion
Ars Metallica [XB1][/spoiler]

Eilen pelasin vain siihen asti, että pääsin sieltä alun luolasta pois jonka jälkeen aloin vaan vertailemaan miltä peli näyttää ilman modeja ja niiden kanssa joten vielä on kokematta toimiiko nuo kaikki.
Unlimited sprint ainakin toimii.

Varmaan ensiviikolla aloitan pelaamaan kunnolla ja poistin jo vanhan tallennuksenkin jotta pääsee sitten ihan alusta asti keskittymään kunnolla.
Täytyy toivoa, että kaikki toimii kuten pitää eikä peli ala kaatuilemaan. Tuon takia jätin tarkoituksella muiden tekemät uudet paikat ja questit ottamatta koska ne muokkaa peliä jo kohtuu rankasti. Ajattelin sitten ottaa noita testiin kun olen saanut pelistä jo tarpeekseni ja tiedän, etten sen pariin välttämättä palaa enää joten siinä vaiheessa ei pahemmin haittaa jos peli menee solmuun.

Tosi laajavalikoima modeja tuolla Xbox Onella :)! Hyvin samankaltaisia itselläkin on. Erityisesti pidän juuri kaikista pikkukivoista graafisista parannuksista tai kokonaan uusia asuja ja välineitä lisäävistä modeista.

Minä olen kadottanut kaiken peliaikani Skyrimiin. Olen alunperin pelannut peliä PS3:lla, en silloin innostunut aivan näin paljon, jonkun päälle 40 tuntia taivalsin. Sen jälkeen hommasin pelin PC:lle modien takia, mutta vanha kone ei oikein pyörittänyt sitä mukavasti, pelasin kuitenkin about saman verran mitä pleikkarillakin. Nyt sitten uuden koneen ja SE:n myötä palasin taas peliin ja reippaat 50 tuntia olen nautiskellut matkastani Skyrimissa, eikä loppua näy. Peli on mahtava omien tarinoiden simulaattori, kohelluksia ja sattumia tulee vähän väliä kun lähtee taivaltamaan ympäri maita ja mantuja.

Varovaisen positiivisesti ajattelin, että jos tätä nyt modien kanssa jaksaisi hieman pelata.
Noh kolmessa päivässä kertynyt kelloon 40 tuntia joten kyllähän tämä taas koukuttaa. Eilen vasta tapoin sen ihan ekan lohharin ollessani yli 20 tasolla.
Hieman hortoilin muualla ja tuli dawnguard lisärikin pelattua jotta pääsin niistä typeristä vampyyrien hyökkäyksistä eroon. Onneksi tiesin etukäteen, että nuo alkaa heti kun kuriiri tuo sulle tuohon lisäriin liittyvän kirjeen eli tasolla 10.

Modien kanssa ei ole ollut vielä mitään ongelmia ja peli on rullannut kuten kuuluu noiden kaikkien käyttämieni graffa modien kanssa.
Heti aluksi kävin poimimassa itselle ja Sofialle uudet haarniskat :D
Nuo on myös varsin hyvät joten ei se pelkkää silmänruokaa ole. Itsellä on light armor ja Sofialla heavy armor ja vasta eilen löysin itselleni light armor bootsit joissa oli yhtä hyvä armor statsi ja mukavana lisänä vielä 60% resist frost.
Kaikki muu on edelleen samaa mitä alussa koska parempaa ei ole tullut vastaan enkä saa vielä tehtyäkään.

Siitäkin huolimatta henki on lähtenyt monesti. Pelaan expert tasolla joka kylläkin rampauttaa omaa hahmoa koska vihut tekee 150% vahinkoa minuun ja minä vain 75% niihin. Homma helpottuisi paljon jos tiputtaisi adeptille jolloin molemmat tekee 100%. En edes tiedä miksi jatkan expertilla.
Oma hahmo ei vaan kestä osumaa ollenkaan ja tuntuu ettei blockaamisesta ole välillä mitään hyötyä. Suurin osa ajasta on mennyt hiipien jouskarin kanssa samalla kun Sofia heittelee tulta ja jäätä sekä huitoo miekalla.
Tuossa on vaan se ongelma, että sneak ja archery kyllä kasvaa, mutta ei armor ja blockaus perkit. Saas nähdä miten tänään sujuu kun eilen sain päivän päätteeksi tuunattua varusteita hieman paremmaksi taas. Tyylinä on siis one handed ja archery.

Muutenkin Sofia on varsin hauska kumppani. Toki sen random hetkillä laukomat vitsit on käyneet vanhaksi jo 20 tuntia sitten, mutta se kommentoi esim vastaantulijoiden juttuja kuten myös ainakin main questin tehtäviä ja jopa sitä kun ostin whiterunista talon.

Eilenkin sain nauraa oikein kunnolla kun lähdin whiterunin jaarlin luota ja sen poika tuli vastaan.
"Great. Another adventurer coming to kiss my fathers feet" johon Sofia vastasi "Your father is going to be the one doing the kissing. Why don't you go play with your dollies. Like a good little boy" :D

Lisäksi jos Sofia sattuu katoamaan johonkin niin sen voi loitsulla summonoida viereen ja lisäksi jos itse lähtee hevosella johonkin niin sillekin ilmestyy hevonen ihan tyhjästä.
En yhtään ihmettele, että tuo on kehuttu modi.

Myös ars metallica on loistava modi.
Tuollahan ei ole mitään tekemistä kyseisen bändin kanssa vaan tuon ansiosta saa smithing skillia esim mineraalien louhimisesta, taljojen muuttamisesta nahaksi, aseiden ja haarniskojen sulattamisesta sekä tietenkin kaikesta mistä ennenkin.
Normaalistihan ainoa mistä sai tuota skilliä lisää oli esim aseiden valmistus ja niiden sulattamista ei voinut harrastaa ollenkaan.
Jos vaikka löydät jostain arvottoman teräs miekan niin voit sulattaa sen teräs harkoksi ja lisäksi saat lisää smithing expaa.

Sitten mulla on joku modi joka muuttaa bountyista saatavia palkkioita. Esim rosvojoukon johtajan tappamisesta saa 300 kultaa ja yhden perk pisteen ja lohharin taposta 1000 kultaa ja 2 perk pistettä.
Nyt jaksaa noitakin ottaa vastaan ja tehdä ihan vaan noiden perk pojojen takia niin saa hahmoa edes hieman nopeammin kehitettyä.

Tavern games oli ihan kiva pikku lisä. Arpoja olen välillä ostellut ja kerran jopa voittanut ja sain palkinnoksi fireball tomen. Myös pari matsia jotain noppapeliä tuli pelattua. Eihän noilla rikastumaan pääse, mutta kiva pikku extra joka lisää immersiota kun nyt voi tavernassa jopa jotain tehdäkin.

Tuli joitakin päiviä sitten viimeinkin pelattua dragonborn lisäri läpi. Vastahan kelloon oli 200 tuntia kertynyt joten jo oli aikakin lähteä tuo tsekkaamaan ja olihan se ihan jees.
Tarina oli paljon kiinnostavampi mitä perus skyrimin tarina johon ei sinänsä paljoa vaadita.
Saari oli mukavan iso ja vaikka se varsinainen tarina ei montaa tuntia kestä niin kyllä tämänkin parissa sai n.20 tuntia kulumaan kun paikkoja tutki ja sivutehtäviäkin oli ihan mukavasti.
Toki muutama luola tai raunio lisää tutkittavaksi olisi kelvannut paremmin kuin hyvin.

Modejakin on kertynyt taas lisää.
Joitakin (kymmeniä?) tunteja sitten aloin bardiksi ja samalla tuli ladattua myös ditch the lute modi joten nyt hahmolla (ja muillakin bardeilla) on B.C. Rich Warlock kitara.
Toki halutessaan voi soittaa myös huilua tai rumpuja ja varsinkin huilun soittaminen on niin korvia repivää ettei sille voi olla nauramatta.
Korvaukseksi majatalossa tai tavernassa esiintymisestä saa hieman rahaa ja ilmaisen yöpymisen. Sitten kun on esiintynyt tarpeeksi niin alkaa tienaamaan hieman enemmän ja voi esiintyä jarlille joka saattaa antaa jonkun tavaran palkaksi.
Tuon bard modin mukana pitäisi tulla myös yli 100 uutta biisiä ja niitä sisältäviä kirjoja pitäisi pystyä ostamaan bards collegesta, mutta eipä ole näkynyt ja kommenttien perusteella ei löydy muiltakaan. Ehkä se on vaan pc miesten herkkua.

Sitten tuli ladattua clockwork ja the forgotten city. Molemmat on tarina vetoisia modeja jotka lisää uusia alueita peliin ja sisältävät myös puhutun dialogin. Esim clockworkissa on modin tekijän mukaan yli 600 riviä puhuttua dialogia.
Clockwork sijoittuu vanhaan linnaan ja sen alla oleviin varsin isoihin raunioihin ja forgotten city pieneen kylään ja sen koukku on aikamatkustus ja on ikäänkuin skyrim versio päiväni murmelina leffasta. Saattaa kuulostaa huonolta, mutta se toimii hyvin.
Lisäksi molemmissa on todella tunnelmallinen alku ja muutenkin molempien tarinat voittaa perus skyrimin ihan 10-0 ja omasta mielestä nuo voisi helposti olla maksullisia dlc paketteja.
Molempiin onnistuin kuluttamaan nelisen tuntia vaikka nuo varmasti saa paljon nopeamminkin vedettyä läpi.

Noista tuli eilen tehtyä video josta näkee hieman paremmin millaisia nuo on ja koitin selittää asioista mahdollisimman paljon ilman, että spoilaan mitään.

Tuossa vielä linkit molempiin:
Clockwork
The forgotten city

Taas on tullut ladattua lisää modeja jotka tarjoaa lisää pelattavaa.

Falskaar sisältää uuden ison alueen, tarinan ja läjän sivutehtäviä.
Tarinaa vaan ei pääse läpi koska viimeinen quest ei käynnisty. Modin kommenteissa monella sama ongelma ja googletuksen perusteella pc pelaajat kärsi tuosta jo vuonna 2014.
Sitä en tiedä korjattiinko tuota koskaan edes pc puolella modin tekijän toimesta, mutta ainakin ne viestit mitä luin oli vaan pelaajien antamia neuvoja miten tuon ehkä saa toimimaan konsolikomentojen avulla.
Eipä tuossa sinänsä mitään menetä kun koko viimeinen tehtävä sisältää vain muutaman minuutin dialogia, laimean tappelun ja vielä laimeamman lopetuksen. Konsoli versiosta ilmeisesti puuttuu vielä koko loppu videokin joten vähintään se on pakko katsoa tubesta.

Muuten kyllä pelaaminen oli kivaa vaikka tarina tehtävissä on melkein aina vähintään yksi AI hahmo mukana ja niillä on välillä vaikeuksia löytää reitti eteenpäin.
Sivutehtävät sitten olikin hyviä ja itse onnistuin Falskaarissa kuluttamaan 15-17 tuntia joista se tarina kestää ehkä 3-4 tuntia. Kun tekeminen loppui ja matka kävi taas kohti skyrimia niin fiilis oli aika haikea sillä tuolla olisi mielellään ollut vielä pidempäänkin.

Treasure of the first nords oli ihan kiva quest jossa löydetään kuollut tyyppi tien vierestä ja sen taskuista löytyvän ohjeistuksen perusteella hommataan neljä avainta joilla pääsee hakemaan kyseisen aarteen.
Tämä sisältää pari uutta luolastoa kuten esim solituden viemärit. Aikaa meni ehkä 1-1.5t kun vaihteeksi koitin hiipimällä vetää alueet läpi.

Dwemer colosseum on nimensä mukaisesti areena mättöä jossa pelaaja tahtomattaan joutuu areenalle ottamaan matsia, mutta tuon jälkeen voi ihan vapaaehtoisesti alkaa taistelemaan kohti mestaruutta.
Varsin hyvin tehty paketti joka sisältää myös ihan jees ääninäyttelyn ja matsien aikana myös yleisö hurraa ja vaikka sen ihan selvästi huomaa, että tuo on vain muutaman sekunnin pätkä jo pyörii loopilla niin kyllä se fiilistä luo varsinkin kun yleisön reaktiot muuttuu matsin tapahtumien mukaan.

Forgotten dungeons lisää peliin yli 40 uutta luolastoa jotka ovat vieläpä hyviä.
Olen noista pelannut ehkä n.20 ja suurin osa kestää helposti puolikin tuntia kun koittaa kaikki paikat koluta.
Myös sille täytyy nostaa hattua, että nämä ei tunnu copy/paste kamalta vaan jokainen paikka tuntuu tarpeeksi erilaiselta.
Kokoakin on vain n.13mt ja tämä löytyy myös ps4:lle.

Jurgholm oli varsin hyvä 2-3 tunnin seikkailu.
Aluksi hommataan eräälle khajitille 4 pulloa skoomaa jonka jälkeen saadaan tietää mistä saadaan avain jolla pääsee Jurgholmiin.
Varsinainen luolasto alkaa simppelinä kaivoksena, mutta mitä syvemmälle mennään niin sitä enemmän maisemista yllättyi.

Pelkästään modien tarjoaman sisällön parissa on mennyt kymmeniä tunteja ja yhteensä on tullut pelattua 327 tuntia. Nyt saa kyllä riittää ainakin hetkeksi jotta saa jotain muitakin pelejä pelattua.

https://youtu.be/HrWtz7M_OHc

Löysin liikkuvaa kuvaa psp:le aikoinaan kehitetystä oblivionista. Varsinkin meikäläistä kiehtoi katsoa tuota, koska psp ja oblivion oli silloin jonnena lähellä sydäntä ja olisin ostanut 100 prosentin varmuudella tuon portin. Näin jälkiviisaana ei voi kuin nauraa noille ajoille, mutta ottaen huomioon konsolin rajoitukset niin on toi kyllä nättiä tekoa. Onneksi maailmassa on ihmisiä jotka ovat päässeet käsiksi jopa näihin syntymättömiin peleihin, kuten resident evil 1.5 tapauksessa.

Tuon uuden Elder Scrollsin -julkistuksen myötä tekee mieli palata taas kerran Skyrimin pariin! Nyt olis uusi telkkakin, jolla peli näyttäisi taas kerran vähän komeammalta :D!