Kingdom Hearts / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus

GT:llä ihan hyvä listaus Disneyn maailmoista mitä voisi ammentaa uuteen peliin. Robin Hood olisi tosiaan aivan helvetin nerokas valinta, kun Disney on ko. tarinasta muutenkin tehnyt kenties parhaan elokuvasovituksen koskaan. Pixarilta kun ottaisivat Ihmeperheen ja Toy Storyn, niin hyvä tulisi. Kaikkiin kolmeen olisi myös helppo keksiä hauskoja pelimekaniikkoja ja vihollisia. Pelikaartin muutos maailmojen tyyliseksi olisi myös melkoisen helppo hoitaa.

Fox and the Hound mukaan, niin virtaavat kyyneleeni aiheuttavat Etelä-Suomen nielaisevia tulvia...

Vihroinkin jaksoin tuon remixin läpäistä. Final Mix on tosiaankin mukava peli, pääsin korjaamaan vihdoinkin lapsuuden haaveni sen pelaamisesta. Mutta kertokaa, miksi FInal Mixiä mentiin muuttamaan silleen että nyt se on kokonaan japaniksi? Alkujaan se oli enkuks melkein kokonaan paitsi valikot ja nyt se on kokonaan japaniksi. Itseänihän se ei haittaa kun kielen taidan jollain tasolla, mutta olisihan se kiva vaihtoehto.

Ja se korttipeli, yhtä kakkaa kuin GBA versio. Minä vihaan sitä taistelusysteemiä, minä vihaan vihaan sitä niin paljon.

Lainaus käyttäjältä Fazu

Mutta kertokaa, miksi FInal Mixiä mentiin muuttamaan silleen että nyt se on kokonaan japaniksi? Alkujaan se oli enkuks melkein kokonaan paitsi valikot ja nyt se on kokonaan japaniksi. Itseänihän se ei haittaa kun kielen taidan jollain tasolla, mutta olisihan se kiva vaihtoehto.

Ja se korttipeli, yhtä kakkaa kuin GBA versio. Minä vihaan sitä taistelusysteemiä, minä vihaan vihaan sitä niin paljon.

No emt, oiskohan vaikka sen takia että nyt kun se on tulossa muillekkin kuin japanilaisille niin voitiin laittaa japanilainen ääninäyttely tuohon japanilaiseen versioon? Tietysti sitten jenkeissä ja euroopassa julkaistavissa versioissa kaikki on englanniksi.

Minusa outoa että tehdään uusioversio pelistä ja ainoa muutos on kielenvaihto.

Mutta kuten sanoin, ei haittaa minua, enemmänkin haittaa kavereita jotka haluavat pelin vähän etuajassa minun kauttani, mutta kielitaito ei riitä.

Ei hitto mä oon oikeesti odottanut tätä liki siitä lähtien,kun sain pelattua Kingdom Hearts kakkosen läpi :D Kyllä se itse alkoi kieltämättä turhauttamaan,kun kokoajan julkistettiin uusia spin-off sarjoja.Vasta DDD:sä alkoi toivon kipinä siitä jo nousta että kolmonen seuraavaks.Olikse ny 10.6,heräsin ja keitin aamu kahvit.Suuntasin youtubeen jossa silmiin pisti heti Kingdom Hearts 3 trailer.Mietin että ei voi olla aito,joku sairaan jonnen trolli.Noh klikkasin ja disney logo ilmestyi ruudulle ja sitten alkoi sen jälkeen näkyä pätkiä edellisestä KH sarjoista.Vasta siinä vaiheessa kun logo pamahti ruutuun,huusin suoraan sanoen älyttömästi.Nyt trailerin näkemisestä on kulunut kaksi kuukautta ja olen alkanut miettimään,mitä hahmoja ja maailmoja pelissä vielä nähdään.Kuitenkin kerrottiin että Kingdom Hearts 3 ei ole sarjan viimeinen peli,mutta se päättää tämän taistelun Xehanortin kanssa.Toivon että Final Fantasy hahmot nähdään Disney hahmojen rinnalla myös pääosassa.Odotan ja toivon että tässä kolmannessa osassa pääsemme tappelemaan Sephirothin kanssa.Pittee kuitenkin odottaa lisätietoa sitten.Onneksi HD remix on pian kaupoissa.

Voi juku!
Tuli tuossa perjantaina ostettua KH 1.5 HD Remix, minkä kanssa tulikin sitten melkein koko viikonloppu vietettyä (toki taukoja oli siellä ja täällä). Kyllä näin muutaman vuoden jälkeen Kingdom Hearts on maittanut todella hyvältä ja varmaankin juuri tuon pitkähkön tauon takia. Tällä hetkellä ollaan saatu toinen setti Navi-g-palasia ja viimesin avattu avainreikä oli Colosseumilla. Sitten seuraavaksi kohti vedenalaisia maisemia (?), jos nyt oikein muistan.
Meno ollut sopivan helpohkoa ja ainoat kuolemat tullut lähinnä (perinteisistä) huolimattomuusvirheistä.
Taitaa tulla kova odotus seuraavaa HD remixiä (KH2+BBS siihen, kitoos) ja etenkin sitä KH3:n kohtaa.

On muuten upean näköinen tuo Limited Edition versio tuosta HD Remixistä. Helposti maksaa 5 euroa enemmän kuin perus kansista. Luulin että se taidekirjanen olisi perus erikseen oleva, mutta sehän olikin sitten digibook tyylinen.
Täytyy kyllä sanoa että HD versio näyttää erittäin hyvälle tuossa ekassa osassa, välillä unohtaa että edes PS2 aikaista peliä pelaa. Hyppääminen välillä vähän epäonnistuu ja target lock on usein väärässä vihussa, mutta ei mitään sen suurempia vikoja.
Hyvin on kyllä unohtunut vuosien saatossa maailmat, melkein tuntuu kuin ekaa kertaa pelaisi. Pari kertaa jo pitänyt kiertää kenttä useaan otteeseen läpi ennen kuin löysi mihin piti mennä.

Sillon aikanaan kun tuon läpäisin, en ollut yhtään Final Fantasyä pelannut, niin kaikki hahmot jotka niistä on mukana, olivat täysin tuntemattomia. Nyt kun olen pelannut 7-8-9 niin kyllä heti tuli hymy huulille kun törmäsi vanhoihin sankareihin. Varsinkin kun Squalia ja Cloudia vastaan pääsi taistelemaan. Squall tosin oli aivan liian helppo, ei saanut edes osumaa minuun. Cloudille taas hävisin. Sephirothia odotellessa...

Toivottavasti tulee HD Remix 2.5 tai vastaava, jossa tosiaan on nuo KH2 ja BBS. Aikanaan hommasin PSP:n juurikin BBS:n vuoksi, mutta en sitten ole peliä vieläkään hommannut. Odotellaan tässä että se julkaistaisiin HD-versiona.

Joku pari tuntia sitten meni tuo ensimmäinen Kingdom Hearts läpi. Olihan se jälleen alusta loppuun viihdyttävää meininkiä. Oikeastaan ainut valituksen aihe ovat nuo hyppelykohdat sekä kuvakulmat paikoitellen. Viimeiset bossit oli vaikeampia mitä muistinkaan, vai johtuiko se vain tuosta Final Mixistä (ts. onko hiukan vaikeampi kuin normiversio).

Myös Hades Cup tuli vedettyä loppuun ja itse Hades olikin alkuun suht haastava kunnes seuraavalla yrityksellä aloin käyttämään Aerogaa. Rock Titan nyt oli naurettavan helppo ilman kyseistäkin loitsua.

Huomenna tai lähipäivinä sitten varmaankin Re: Chain of Memoriesin kimppuun. Sillä omat pelitaitoni loppui jo Ice Titania vastaan, vihreälle palkille pääsin, mutta sitten alkoi jo käymään liian hankalaksi (menihän siinä jo 7 elixiriä hukkaan :/). Hahmojen levelit jäivät siihen välille 61-63. Nyt vaan odotellaan että se parempi KH (eli 2) tulee Final Mixin ja "HD:n" kera ;).

KH1 Final Mix: 8 / 10

Voin valehtelematta sanoa, että unohdin HD-Remixin olevan edes olemassa. Muksuna (pun intendet) tykkäsin sarjasta kovasti, mutta ei vain riitä aika tänä hektisenä vuonna tälle pelille. Ei sillä, ei ole oikeastaan mitään intoa päästä pelaamaankaan. Noh, jos tulee joskus kympillä vastaan alelaarissa ja aikaa on liiaksi, niin miksikäs ei.

Noniin tuli nyt itsekin tuo KH 1 Final Remix läpäistyä. Päälle 35 tuntia tuli kulutettua sen parissa, että ihan hyvin sai jo pelin kestosta rahalle vastinetta. Omat hahmot oli siinä lvl 58-60 kun nuo loppubossit kaatuivat. Ensimmäisellä kerralla pääsin yllätyksekseni jokaisen, eikä kuolemakaan ollut edes lähellä. Pelottaa vaan aina tämmöisissä peleissä että tulee joka sähkökatkos tai vastaava, kun ei ole tallentanut pitkiin aikoihin.

Hades Cup tuli kanssa äsken päihitettyä, kerran hävisin Cerberukselle ja kerran Hadekselle. Seuraavalla kerralla sitten ei ollutkaan hankaluuksia pahemmin, mitä nyt Hadeksessa Hessu ja Aku oli koko ajan maassa mutta itse en paljoa osumaa saanut.

Vielä pitäisi sen verran pelata tuota että saisi ainakin jonkun niistä secret bosseista kaadettua, sillon PS2:lla en niistä yhtään onnistunut voittamaan. Jiminy's journalin voisin myös täyttää, ei puuttuisi enää kuin muutama vihu sekä 3 Ansemin raporttia. Tosin ne 3 on juurikin noista secret bosseista, Sephiroth vähän kuumottelee. Yritin sitä aiemmin tässä enkä saanut edes osumaa siihen kun olin jo kuollut.

Millä vaikeustasolla Zalera pelasit? Itse normalilla läpäisin.

Normaalilla kanssa pelailin ja meikäläinen kun on sen verra huono pelaaja niin ihan mukavaa haastetta oli paikoitellen. Proud kuumottelisi pikkuisen, mutta saa nähdä "uskallanko" tulevaisuudessa kokeilla. Sepirottaa olin itsekkin pikaisesti kokeilla, mutta se päättyi melkoisen pikaiseen persraiskaukseen :D, yhden iskun taisin saada perille ennen kuin tuli rankaisu.

Perjantaina tuli sitten tuo Re: Chain of Memories korkattua. Olin alkuun vähän peloissani tuosta erilaisesta taistelusysteemistä. Meni vähän aikaa tajuta ja totutella tuohon korttisysteemiin, mikä on nyt jo suht hyvin hallussa. Huomaa kyllä hyvin, että kyseessä on vanha käsikonsolipeli. Ottaisin kyllä aina kuitenkin sen perinteisemmän taistelusysteemin mitä ollaan pääsarjassa nähty, vaikka tämä korttityyli onkin yllättävän toimiva. Olen kyllä tästäkin pelistä pikkusen alkanut tykkäämään, etenkin kun taistelut menee paremmin. Ja vaikka tarina onkin lähes toistoa ekan KH:n tarinasta. Eikä kyllä mitenkään kokonaisuutena pärjää KH1:lle., vaan on peli tosiaan riittävän hyvä, että siitä voi nauttia.

Juuh, itsellä pelikello näyttää 42 tuntia, Soran on lv 81 ja vaikeustaso on proud. Vielä en ole käynyt tuota viimeistä bossia päihittämässä, ajattelin hoitaa ensin nuo secret bossit pois alta. Eilen kaatuivatkin viimeisinä Mysterious Unknown ja Sepiroth :)
Sepiroth oli yllättävän ``helppo``, kaatui ekalla yrittämämllä eikä messissä ollut kuin 4 elixiriä. Tosin jos on se Leaf Bracer abilyty(jonka omistan), Sepiroth on paljon helpompi. Se nimittäin ei anna vihollisen katkaista cure animaatiota, eli periaatteessa olet voittamaton pienen hetken. Tähän kun lisätään vielä pari MP Rage abilityä( kun otat damagea, saat mp:tä takaisin), niin periaatteessa pitäisi aina pystyä parantamaan.

Mysterious Unknown oli omasta mielestäni vaikeampi, koska sen yksi isku sotkee Soran command boardin. Joka kerta kuolin, kun yritin saada tolkkua command boardiin...
Voisi vielä yrittää tehdä tuon Ultimate Keybladen synteesin avulla. Se oli tarkoituskin kun alunperin pelasin peliä PS2.lla, mutta tämän esti paska englanninkielen taito. Nyt kaikki on mahdollista!

Ole kyllä todella tyytyväinen että julkaisivat tämän kokoelma paketin. Vielä kun kakkosesta tulisi samanlainen... Drive formia on nimittäin ikävä :)

Lainaus käyttäjältä ZaleraFF+

Normaalilla kanssa pelailin ja meikäläinen kun on sen verra huono pelaaja niin ihan mukavaa haastetta oli paikoitellen. Proud kuumottelisi pikkuisen, mutta saa nähdä "uskallanko" tulevaisuudessa kokeilla. Sepirottaa olin itsekkin pikaisesti kokeilla, mutta se päättyi melkoisen pikaiseen persraiskaukseen , yhden iskun taisin saada perille ennen kuin tuli rankaisu.

En suosittele Proud vaikeusastetta.. Hermo menee pahemmin ku Dark Soulsissa... If ya know what I mean : DD
Varmaan 10+ kuolemaa Maleficentin lohari muotoon ja ohjain otti lukua vähintäään yhtä paljo ku Sora ja sen poppoo : D Hahmot noin 33-35lvl. Pitäis varmaa grindaa enemmän ku tulee skipattua iso osa kaikista vihuista ja tuloksena on että bossi perseraiskaa Soran iskulla tai kahdella Aerora päällä ; /

E: Itse pelistä vielä sen verta tai sen juonesta ja hahmoista, niin täytyy kyllä myöntää että pelin dialogi ja cutscenet (paikoittain) herättävät suurta myötähäpeää juustoisuudellaan : D. Sillon 10v penskana oli kyllä "WHoooa" Nyt vähän toisenlaiset fiilikset : D Nostalgia silti pelastaa!
Kakkonen on kyllä parempi tässä asiassa omasta mielestäni ja innolla odottelen että saadaanko siintä HD. VGChartzin mukaan tämä nimike on myynyt lähemmäs 300tuhatta kappaletta joten ihan hyvältä vaikuttaa.

Lainaus käyttäjältä Asabay

En suosittele Proud vaikeusastetta...

Joo, tuo oli sellaista mietiskelyä enemmänkin, eipä oikein nuo masokistijutut houkuttele meikäläistä. KH perusvaikeudellakin on jopa yllättävänki haastava jo ja joutuu olemaan hereillä (bossitaisteluissa), ettei napsahda game over -ruudulle.

Mutta jooh, Re: Chain Of Memories tuli vedettyä toissailtana viimeinkin läpi ja varsin positiivinen fiilis jäi pelistä vaikka viimeset pelihetket olikin turhauttavia. Tämä turhautuneisuus tosin saattoi johtua ihan itsestäni, sillä lopussa halusin niin kovasti vaan saada lopputekstit näkyville. Bossien vaikeustasot vaihteli aika paljon, siinä missä Disney-maailmojen pomotaistelut oli suht helppoja (riitti vain, että oli "hereillä"), niin ne Organisaatio-bossit olivat jo melko haastavia.
Kunhan siihen korttitaisteluun tottuu ja tajuaa homman nimen, niin on se todella mielekästä ja viihdyttävää meininkiä.
7 / 10

Lisäksi eilen tuli katseltua ne 358/2 Daysin välivideot. En ole koskaan pelannut alkuperäistä peliä ja omasta mielestäni oli tosin hyvin saatu stoori pelkästään videoina kasaan. Muutenkin tämä tarina oli hyvin mielenkiintoinen.
Axel on kyllä hieno hahmo.

Mistäs tuon HD-remixin saa halvimalla?

Lainaus käyttäjältä Kakkuonhyvaa

Mistäs tuon HD-remixin saa halvimalla?

Netistä. Kaupasta (citymarketista) sen saa 35€:lla. Itse ostin LImited editionin ja maksoi vitosen enemmän.

Vihdoin ja viimein! Kahden päivän intensiivisen materiialin keruun jälkeen, olen Ultimate Weaponin onnellinen omistaja :) On muuten komea miekka. Se on pirun pitkä ja antaa kunnon boostin nuihin statteihin. Hessulle ja Akulle tuli myös hankittua nuo parhaat aseet. Näillä varusteilla tuo viimeinen bossi oli pirun helppo.

ZaleraFF, ei tuo proud ole kovin paha. Alussa saa vähän kiristellä hampaita, kun pari iskua saa hp putoamaan nollaan. Siitä se kuitenkin lähtee, kannattaa kokeilla ihmeessä. Got it memorized? :)

Chain of Memories tuli myös aloitettua. En kyllä ole yhtään innostunut tuosta korttisysteemistä. Noh, jospa siihen ajan kanssa tottuu. Haluan kumminkin nähdä mitä Sora ja kumppanit oikein tekivät siellä Castle Oblivionissa.

Lainaus käyttäjältä hemmoheikkinen

ZaleraFF, ei tuo proud ole kovin paha. Alussa saa vähän kiristellä hampaita, kun pari iskua saa hp putoamaan nollaan. Siitä se kuitenkin lähtee, kannattaa kokeilla ihmeessä. Got it memorized?

Chain of Memories tuli myös aloitettua. En kyllä ole yhtään innostunut tuosta korttisysteemistä. Noh, jospa siihen ajan kanssa tottuu. Haluan kumminkin nähdä mitä Sora ja kumppanit oikein tekivät siellä Castle Oblivionissa.

Jeh, sain kyllä ja noh, tässä on muutenkin niin paljon muuta "uutta" pelattavaa, että ei oikein ehdi missään vaiheessa pelata peli uudestaa läpi.
Eiköhän tuo Chain Of Memories ala alkukankeuden jälkeen avautumaan paremmi. Piti tämän HD Remixin aiheuttaman KH-huuman takia se Dream Drop Distance tilata viimeinkin, vaikka silloin aikoinaan ei herättänytkään pelin julkistaminen mitään ilonpurskahduksia. Alkoi myös mieli pelata KH2 läpi, kiitos 358/2 Daysin.

Lainaus käyttäjältä ZaleraFF+

Lainaus käyttäjältä hemmoheikkinen
ZaleraFF, ei tuo proud ole kovin paha. Alussa saa vähän kiristellä hampaita, kun pari iskua saa hp putoamaan nollaan. Siitä se kuitenkin lähtee, kannattaa kokeilla ihmeessä. Got it memorized?

Chain of Memories tuli myös aloitettua. En kyllä ole yhtään innostunut tuosta korttisysteemistä. Noh, jospa siihen ajan kanssa tottuu. Haluan kumminkin nähdä mitä Sora ja kumppanit oikein tekivät siellä Castle Oblivionissa.
Jeh, sain kyllä ja noh, tässä on muutenkin niin paljon muuta "uutta" pelattavaa, että ei oikein ehdi missään vaiheessa pelata peli uudestaa läpi.
Eiköhän tuo Chain Of Memories ala alkukankeuden jälkeen avautumaan paremmi. Piti tämän HD Remixin aiheuttaman KH-huuman takia se Dream Drop Distance tilata viimeinkin, vaikka silloin aikoinaan ei herättänytkään pelin julkistaminen mitään ilonpurskahduksia. Alkoi myös mieli pelata KH2 läpi, kiitos 358/2 Daysin.

Myös minulla heräsi valtava hinku pelata tuo KH2 läpi. En vain tiedä että mistä pirusta sen löytäisin. Olen etsinyt ympäri omaa taloa tuota alkuperäistä kopiota, mutta pahoin pelkään, että olen myynyt sen. Miten sitä voi olla niin tyhmä...
Ongelmaksi muodostuu vielä se, että jos pelin löytäisin, olen myös hävittänyt PS2:en ohjaimen ja muistikortin :( Muistaakseni tuo PS3:en Slim versio(jonka nyt omistan) ei pyöritä PS2:en pelejä. Muutenkin haluasin pelata sitä KH2:en Final Mix versiota, eli umpikujassa ollaan.

KH2 Hinku iski myös itselläni ja vaikka orkkis hyllyssä onkin sinnikkäästi toivon ja odottelen että saadaan se HD version siintä!

Oujee KH1 Proudilla läpi. Leveli 44 ja aseena Olympys avain : P Hyvä fiilis kyllä jäi. Pari tuntia tuli pelattua tuota Chains of Memoressiakin mutta ei helvetti nappaa yhtään tuo : D Jos vielä nuo cutscenet tsiigailisi 358/2daysta jos niistä saisi jotain irti ; )

Lainaus käyttäjältä Asabay

Oujee KH1 Proudilla läpi. Leveli 44 ja aseena Olympys avain : P Hyvä fiilis kyllä jäi. Pari tuntia tuli pelattua tuota Chains of Memoressiakin mutta ei helvetti nappaa yhtään tuo : D Jos vielä nuo cutscenet tsiigailisi 358/2daysta jos niistä saisi jotain irti ; )

On kyllä melko skillit jos voitit pelin viimeisen bossin 44 levelisenä, ja vielä proudilla. :D Onnittelut tästä saavutuksesta! Kannattaa katsoa läpi tuo 358/2. Omasta mielestäni Roxasin, Axelin ja Xionin tarina on yksi KH-sarjan parhaimmista. Tuli itselläkin ihan itku tuossa loppuvaiheilla. Muutenkin se tuo Roxsasiin (miten tätä nimeä taivutetaan?) mukavasti syvyyttä. Kingdom Hearts 2:ssa hahmoa kunniottaa aivan eri tavalla.

Neljä tuntia Chain of Memorisia takana ja kyllä vituttaa tuo taistelusysteemi. Tuntuu vain siltä, että kaikki hauskuus on torpattu. Vahtaan vain koko ajan niitä saatanan kortteja ja yritän tehdä jotain järkevää liikesarjaa, mutta ei.... Jospa oma aivokapasiteetti ei vain riiitä. En missään nimessä kumminkaan aio jättää tätä kesken. Castle Oblivion on mielenkiitoinen paikka, varsinkin jos tietää kuinka se on syntynyt ;)

Juuh(madskillz not :DD) tai oikeastaan leveli oli 45 koska sain tokan Ansemin jälkeen level upin : D Kyllä välillä hermo meinas mennä. Mutta ei kyllä vetänyt tuo viimeinen bossi vertoja Maleficentin lohari muodollle. Jokin siinä vain tuotti itselle niin paljon vaikeuksia. Malificenttii varmaa 10+ kuolemaa mutta tohon vikaa vain 3.

Hyvä tietää että noista cut-sceneistä saa jotain irti : P Itsellä kyllä tuo 358/2 Days löytyy DSlle mutta se peli oli niin hirveää kuraa että ei edes juonen takia se kiinnostanut.
Chains of memories ei vain tunnu itselleni kauheasti Kingdom Hearts peliltä. Ja ei varmaa sekään auta että pelin cut-scenet/tarinan olen jo spoilannut ajat sitte niin ei kauheasti mitään uutta tarjoa tuo peli jos vihaa tota kortti systeemiä : D

KH1 läpäisyn jälkeen odotan todella paljon KH2 sekä KH: Birth By Sleepin HD Final Mixejä(tällä hetkellä peli myynyt reilut 600k! ).. Vaikka en kyllä kauheasti huomannut eroja tossa ykkösessä, pari mobia oli uudistunut ja joitain cut-scenejä lisäiltynä. Ja tietty nuo vaikeustasot ; )

Hyviä uutisia! KH 2.5 Remix ensi vuonna ps3:lle! Mukana tosiaan ne KH2 (FMix), Birth By Sleep (FMix) sekä Re:codedin välipätkät. Eli juuri ne mitä odottelin ja toivoin.

Klik.

Tuli kyllä juuri sopivaan aikaan tämä uutinen; Chain of Memories alkaa olemaan voiton puolella ja kovasti mietin pitääkö KH2 pelata tähän jatkoksi, mutta onneksi on muutakin pelattavaa niin voi nyt hyvin mielin tuota Remixiä ootella.

Lainaus käyttäjältä ZaleraFF+

Hyviä uutisia! KH 2.5 Remix ensi vuonna ps3:lle! Mukana tosiaan ne KH2 (FMix), Birth By Sleep (FMix) sekä Re:codedin välipätkät. Eli juuri ne mitä odottelin ja toivoin.

Klik.

Jee!! Voidaan vihdoinkin heittää nuo spekulaatiot pois, se on oikeasti tulossa :) Olen kyllä todella innoissani, että pääsen vihdoinkin pelaamaan tuota KHII:en Final Mixiä. Birth by Sleepin pelasin vasta, joten en aivan heti varmaan sitä aloita. Mitäköhän Square Enixin porukka aikoo tehdä tuon Mirage Areenan kanssa? Olisikohan pelkkä yksinpeliin liittyvä, vaiko PSN kautta toimiva multiplayer?
Ja jos ymmärsin oikein, kyseessä oli maailmanlaajuinen julkaisu?

Lainaus käyttäjältä hemmoheikkinen

Ja jos ymmärsin oikein, kyseessä oli maailmanlaajuinen julkaisu?

Näin ainakin ymmärsin tuolla "globally 2014" -tiedolla. Tuosta Areenasta en ole kuulukkaan, ehkpä jotai online-juttua kenties.

Parempia uutisia ei voi toivoakaan että tuo 2.5 remix nyt paljastettiin. Birth by Sleep on pitänyt ostaa jo pitkään, mutta ei vaan tuo PSP:llä pelaaminen nappaa. Toinen osa myös ehdoton lempparini näistä.

Tänään juuri aloittelin re: chain of memoriesin ja tekisi kyllä näin muutaman tunnin pelailun jälkeen vaihtaa vaikeustaso beginneriksi. Ei sen takia että peli olisi vaikea, vaan tuo korttisysteemi, hirveää paskaa. Ei kiinnosta yhtään taistella heartlessejä vastaan toisin kuin 1&2 osissa.
Meneekö tämän läpäisemiseen kauan jos ei grindaa välissä?

Lainaus käyttäjältä Rätsetti+

Parempia uutisia ei voi toivoakaan että tuo 2.5 remix nyt paljastettiin. Birth by Sleep on pitänyt ostaa jo pitkään, mutta ei vaan tuo PSP:llä pelaaminen nappaa. Toinen osa myös ehdoton lempparini näistä.

Tänään juuri aloittelin re: chain of memoriesin ja tekisi kyllä näin muutaman tunnin pelailun jälkeen vaihtaa vaikeustaso beginneriksi. Ei sen takia että peli olisi vaikea, vaan tuo korttisysteemi, hirveää paskaa. Ei kiinnosta yhtään taistella heartlessejä vastaan toisin kuin 1&2 osissa.
Meneekö tämän läpäisemiseen kauan jos ei grindaa välissä?

En nyt mitenkään kauheasti grindaillut, niin oma pelikello näytti 23 tuntia. Juu, kyllä tuo CoM taistelu on järkyttävää tubaa... Kun siihen pääse sisälle, se sujuu vähän paremmin, muttei siltikään tee siitä nauttitavaa. Peliä ei auta yhtään se, että se kierrättää kaikki samat maailmat ykkösestä, paitsi "uutena" Twilight Town. Pitäisi tuo Rikun tarina jaksaa vielä pelata jossain vaiheessa.

Tänään oli tuo D23 Expo Japan tapahtuma, jossa julkistettiin tuo uusi HD-kokoelma. Kuitenkin, myös uusi Kingdom Hearts 3 traileri oli näytillä! :) Kyseessä oli ymmärtääkseni pelikuvaa, jossa Sora taisteli mm. Rock Titania vastaan, sekä muutti Keybladen jonkin sortin dual wield pistooleiksi? Kuitenkaan itse traileria ei ole vielä julkaistu isolle yleisölle, vaan tietoa on saatu sen nähneiden ihmisten kertomusten perusteella. Elikkä aika hemmetin siistejä juttuja on luvassa! Toivottavasti saadaan pian tuo pätkä myös muulle yleisölle.

Tässä vielä linnkiä:Your text to link here...

Kyseinen pätkä löytyy nyt youtubesta.
Ihan kivalta näyttää graafisesti, mutta häiritsee nuo uudet "huvipuisto" erikoisliikkeet.
Hyvä puoli on se, että peli on nyt kunnolla kehityksessä. :)

Varsin jännä näkönen toi huvipuisto teemanen taika pläjäys :D Square keksi ties mitä jänniä juttua :D Ainostaan olisi kiva saada tietää milloin pelin varsinainen julkaisupäivä traileri ilmestyisi :)

Näytti kyllä törkeän hyvältä!! Twilight Town näyttää myös saanen hieman lihasta luittensa päälle. Vaikkei asukkaita näykkään, paikka vaikuttaa jotenkin elävämmältä. Tulikin näyttää paljon paremmalta, liikkuminen on sulavan oloista, dual wield pistoolit jotka ampuvat tulipalloja(näytti muuten hiukan Oathkeepperille). Summonint näyttivät myös ihan kelvollisilta, vaikka omana toiveena olisi ollut Bahmut. Ainoa itseäni harmittava asia on tuo hahmojen iconien muuttaminen. Pidin enemmän niistä, joissa ne oli ikään kuin piiretty. Se toi sellaista omanlaista JRPG tunnelmaa. Mutta näytti kyllä tosi hyvälle :)

Slowpokena liikkeessä.

Ihan mielenkiintoinen traikku ja näytti juuri sellaista mitä sarjalta kaipaan. Sora, Aku ja Hessu. Kaikki muu turha onneksi jätetty pois ja keskitytty sarjan vahvuuksiin, eli nopeaan ja viihdyttävään taisteluun. Ei ainakaan vielä tässä vaiheessa mitenkään jäätävää next-gen menoa, mutta vallan nätti siitä huolimatta. Kivikolossista tosiaan pisteet.

Remakeihin en ole aikaani, enkä rahojani laittanut (kumpaakaan ei ole), mutta pelikuva sai silti innostumaan tästä kolmosesta. Noh, ensi vuodelle peliä on turha odotella, joten ei sen suhteen mitään kiirettä ostaa uusia konsoleita.

Oli tullu tuossa jokunen aika sitten lisää infoa Nomuralta KHIII, ja tuohon KH2.5 liittyen Famitsussa. Kyseessä oli eräänlainen briiffi, jossa Nomura käsitteli KHIII:en uutta combat systeemiä, joka oli tuo trailerissa juurikin nähty keyblade transformation. Mitä ymmärsin, niin transformaatio on omanlaisensa jokaisella keybladella, ja taistelu tyyli muuttu miekan mukana.

Toinen asia mistä tekstissä mainittiin, oli Disneyn innoittama "Atraction Flow", elikkä juuri nuo trailerissa nähdyt piraattilaiva ja juna. Tämä on ymmärtääkseni jonkin sortin "evoluutio" KH3D flowmotionista. Itse en ole tuohon flowmotioniin päässyt tutustumaan, joten en varmuudella osaa sanoa, mitä tämä sitten loppujen lopuksi tarkoittaa.

KH2.5 Nomura vielä mainitsi, että he hiovat sitä vielä enemmän kuin 1.5:ta.

Tuossa vielä linnki tuohon briiffiin:Your text to link here...

Noh, mitäs mieltä jengi on näistä uudistuksista? Tuo, että jokaisella keybladella on oma "muodonmuutoksensa" kuulostaa ihan jännältä. Tuo ehkä enemmän lisää siihen normi stattien vertailuun. Toisaalta kuhan eivät vie liian kauaksi tuosta normi combatista. Pelkään myös, että tämä sulkee Drive formit pois KHIII:ta. Minkälaisia muodonmuutoksia tyypit haluaisi nähdä? Omasta mielestä jonkin sortin viikate olisi aivan mahtava. :)

^ Tuo Keyblade muodonmuutos kyllä säväyttää, innolla odottelen lisätietoa tästä asiasta . KH2.5 hiominen on myös hyvä asia, toivottavasti saavat Birth By Sleepin tehtyä PS3lle vähintään yhtä hyvän näköiseksi kuin kakkosen ja pelattavuudeltaan paremman kuin PSPllä ; )

Vähän aika sitten uhosin sillä, että tarkoituksena olisi hommata tuo Ultima Weapon KH:BBS:sä. Noh, puuduttavien minipelien, grindauksen( lv 61) ja viimeisen helvetillisen Mirage Arena ottelun jälkeen, olen Ultimate Weponin omistaja. On muuten komeampi kuin tuossa ensimmäisessä Kingdom Heartsissa. Sininen väri pukee sitä paljon paremmin. Muutenkin pelaan Aqualla niin se sopii hänen vaatetuksensa väriin myös :D Lopputulos on siis aika badass!

Suuresta saavutuksesta innostuneena suuntasin Mysterious Figuren kimppuun. Tunnin intessiivisen kuolemisen, neliön hakkaamisen ja thunder surgen spammaamisen jälkeen MF kaatui. Kädet tärisi ja pummppu hakkasi varmaan ylikierroksilla, mutta perkule että olen ylpeä. Varmaan ylivoimaisesti vaikein bossi, jonka kanssa olen otellut. MF:ltä saatava keyblade on kyllä myös todella hieno, No Name nimeltään. Antaa myös pirusti boostia statteihin, muttei yhtä paljon kuin Ultima Weapon.
Aquan viimeinen shotlock tuli myös hankittua(Lightbloom). Sillä saa kyllä nuo "normaalit" bossit kaadettua todella nopeasti, jopa vähän liian helposti.

Lainaus käyttäjältä Asabay

^ Tuo Keyblade muodonmuutos kyllä säväyttää, innolla odottelen lisätietoa tästä asiasta . KH2.5 hiominen on myös hyvä asia, toivottavasti saavat Birth By Sleepin tehtyä PS3lle vähintään yhtä hyvän näköiseksi kuin kakkosen ja pelattavuudeltaan paremman kuin PSPllä ; )

Juu, kieltämättä vähän on omaan mieleen tuo psp hiukan kankea. Esimerkiksi tuo command deckin selaaminen kesken taistelun on melko nihkeää puhaa. Onnistuu kunnon ohjaimella varmaan paljon paremmin. :) Tosin en ihan heti varmaan aio tuota Birth bys Sleeppiä aloittaa.

Lainaus käyttäjältä hemmoheikkinen

Juu, kieltämättä vähän on omaan mieleen tuo psp hiukan kankea. [b]Esimerkiksi tuo command deckin selaaminen kesken taistelun on melko nihkeää puhaa[/b]. Onnistuu kunnon ohjaimella varmaan paljon paremmin. Tosin en ihan heti varmaan aio tuota Birth bys Sleeppiä aloittaa.

Indeed my friend. Itse olen tuota Birth By Sleepin uudelleen pelaamista säästellyt siintä lähtien kun 1,5 julkistettiin. Olihan se varmaa että BBS uudelleen tehtäisiin jos tuo 2.5 saa vihreän valon.. Toivotaan että kannatti : P

Kyllä nyt taas päälle kuukauden tauon jälkeen jaksaa mättää tuota KH: Final Mixiä. Eilen aloitin hommaamaan kamoja Ultima Weaponia varten, ja enään puuttuukin vain 4 energy stonea, 2 blazing stonea, 4 mythril stonea sekä 5 serenity poweria. Tai eihän nuo kaikki kamat Ultimaan mene, siihen pitää vissiin tehdä kaikki synthesit joten niihin noista osan tarvitsen. Samalla kun noita itemeitä hommailen, grindailen myös hahmoja ja levu onkin noussut 63 - 86 jo. Expaa taisi olla 750k. Miljoonahan siihen max levuun tarvittiin? Sitten ei pitäisi olla Sephirothilla ja Mysterious Manilla mahiksia voittaa mua kun Ultima + lvl 100. Joo aika nynnyä, mutta yritin tänäänkin about 10 kertaa tuolla lvl 86 hahmolla Sepiä, eikä se vaan perhana kaadu. Vihreäksi sen HP palkin sain parhaimmillaan.
Ice Titanin sentään pääsin läpi ensimmäisellä yrittämällä ja Hades Cupin soolona. Niissä ei ainakaan ollut haastetta enää : D Phantomia en ole jaksanut koittaa edes, sitä vastaan taisteleminen ei omasta mielestä ole kovin hauskaa kun ei voi vaan hakata Keybladella menemään. Varmaan sitten 100 levusena sekin.

Edit: No nyt on Ultima Weapon hommattu ja Akulle ja Hessullekin tehty ne aseet, tosin ne olivat huonommat kuin esim. colosseumilta saadut. Olin tasolla 91 kun sain Ultiman valmiiksi, joten ei tarvinnut enää paljoa grindata lvl 100 varten. Colosseumilla tein Hades Cupin aikahaasteen ja kerran aloitin sen cupin 10. tasosta, jonka jälkeen sitten hahmot olivatkin tasolla 100.
Sephirothin haastoin sen jälkeen ja kerran kuolin, yritin sitten uusiksi eikä tällä kertaa ollut mitään hankaluuksia päihittää sitä. Tämän jälkeen sitten Mysterious Manin kimppuun, jota olisi kyllä pitänyt yrittää jo pienemmällä levulla, koska siitä ei ollut enää mitään haastetta. Kohta sitten kaatamaan Phantom. Sen jälkeen ei taidakkaan enää pahemmin muuta pelattavaa tässä olla, paitsi jotain gummi shipin tehtäviä ja palasten keräilyä, mitä en välttämättä jaksa tehdä.

Huomasin vasta nyt yhden jännän jutun. Ehkä tuon keyblade transformaatio uudistuksen olisi voinut jo aavista yhden boss fightin perusteella. Birth by Sleepin Final Mix versiossa on sen niminen bossi kuin No Heart. Kyseessä on Xehanortin armori, joka tietenkin käyttää myös Xehanortin keybladea. Kuitenkaan bossi ei käytä sitä vain normaalina miekkana, vaan muutta sen mm. siiviksi, jonkin sortin hand-to-hand taistelu aseeksi sekä kynneksi. Olikohan Nomuralla jo silloin mielessä, että kyseinen ominaisuus tullaan lisäämään Kingdom Hearts 3:een?

Joulukuun aikana olisi tarkoitus sitten hankkia 3DS ja sille tietenkin toi Kingdom Hearts: Dream Drop Distance. :) Riepu muistaakseni podcastissa puhui, että olisi nyt taas enemmän tuota tutkimusta joka on hemmetin hyvä juttu. Muut hommaavat next-gen laitteita ja itse ostan 3DS:n :D

Viime keskiviikkona postista tipahti Nintendo 3DSXL sekä Kingdom Hearts: Dream Drop Distance. Ahnehdin peliä läpi melkoisella vauhdilla, ja jo lauantaina vähän päälle 20 tunnin pelaamisen jälkeen lopputekstit pyörivät näytöllä. Päivän makustellessani ja pohtiessani fiiliksiä tekeleestä, päätin tänään kirjoittaa jonkin sortin arvion. Mistäpä sitä aloittaisi?

Aloitetaanpa vaikka ulkoasusta. 3DS:llä ovat kyllä saaneet tosi nätin pelin aikaan, ja tämä vetää helposti vertoja PS2 ajan Kingdom Heartseille. Kenttäsuunnittelu oli myös omasta mielestäni oiva. Alueet ovat laajoja ja kentät tuntuivat pidemmiltä, kuin sarjan muissa osissa. Kenttien laajuus palautti jälleen myös tuota tutkimispuolta maailmoihin, josta ensimmäisessä pidin todella paljon. Osa maailmoista pursusi myös erillaisia kirjavia värejä, joita korostamaan tulivat vielä kirjavammat viholliset. Tämä oli mukavaa vaihtelua ehkä hieman värittömiin/harmaisiin vihollisiin, joita Birth by Sleepissä oli. Valitettavasti osa maailmoista on vieläkin hiukan hengettömiä asukkaiden puutteen takia. Joihinkin kenttiin tämä sopii, toisiin ei.
Tässä Disney maailmoista etenkin mieleen jäi Symphony of Sorcery omanlaisella tunnelmallaan ja kenttäsuunnittelullaan.

No entä se combat sitten? Taistelu on aina ollut se Kingdom Hearts-sarjan parhaimpia asiota ja tässäkin se on hyvin tehty. Jos olet pelannut Birth by Sleeppiä niin saat heti tuntuman commad deck systeemistä. Tämä yhdistettynä KH sarja perinteiseen Keybladella huitomiseen, sekä uuteen flowmotion tekniikkaan mahdollistaa todella näyttävän melskeen. Etenkin tuon flowmotionin kanssa oli kiva leikkiä ja se myös mahdollistaa nopean liikkumisen laajoissa kentissä. Taistelusysteemistä ei ole oikein mitään valitettavaa, paitsi kameran pikkuinen sekoilu. Kun tätä sattuu se on aika saakelin ärsyttävää(varsinkin jos on paljon vihollisia), mutta se on kumminkin harvinaista. Vaikka kaikin puolin hyvä fiilis jäi tästä taistelutavsta, niin ehkä KH3:een toivoisin sitä klassista taistelusysteemiä. Saapi nähdä.

Toinen tympeä tekijä oli tämä drop systeemi. Eli tietyn ajan jälkeen esim Riku nukahtaa ja jatketaan pelaamista Soralla. Tämä oli äärimmäisen raivostuttavaa kesken bossin, silloin joutuu nimittäin aloittamaan alusta. Oli myös vähän työlästä yrittää pitää kahta hahmoa saman tasoisena.

Lopuksi tietenkin tarina. Hiukan on kyllä lähtenyt lapasesta, mutta itse kyllä nautin aiva kympillä. Kuten Riepu puhuikin jo aiemmin, on tämä aika selvästi Rikun tarina. Aloin pitämään Rikusta todella paljon kun näkee, kuinka paljon hahmo on kehittynyt matkansa aikana. Sora taas oli 5-vuotiaan tasolla. Jotenkin tuntuu että kaverin älykkyys degeneroituu jokaisen pelin aikana yhä enemmän. Ehkä kolmosessa tyyppi lunastaa oman "savior" roolinsa. Tosin ehkä tähän yltiöpositiiviseen maailmankuvaan se perustuu. Juonesta vielä hiukan tarkemmin[spoiler]Elikkä meillä on nyt pääpahiksena aikamatkusteleva Lordi Voldemort? Äijä on siis viipaloinut oman sydämmensä 13:sta osaan ja tämä 13:sta Xehanortin luominen(ja siten x-blade) oli Organisaatio XIII alkuperäinen tarkoitus.IMAGE(http://assets.diylol.com/hfs/5cb/1d3/d8e/resized/master-xehanort-meme-generator-voldemort-horcruxes-bitch-please-48ab16.jpg) Kaikki tämä on mahdollistettu aikamatkaamisella(nuori Xehanort toi Xemnaksen ja "Ansemin" takaisin) Kun mukaan sekoitetaan vielä uni maailmaan saa tämä kokonaisuuden kuulostamaan hiukan sekavalta, mutta kaikesta huolimatta nautin tarinasta täysin siemauksin. Varsinkin jos on pelannut spinoff osat, niin tämä peli on kyllä varsinaista herkkua.
Rikun loppu kohtaus Destiny Islandilla on myös omasta mielestäni oiva kumarrus ensimmäisen KH suuntaan. [/spoiler]
Loppujen lopuksi pidin Dream Drop Distancesta kyllä aivan hemmetisti. Hype KH3:sta kohtaan myös kasvoi yhä enemmän. Pelatkaa ihmeessä jos olette sarjan faneja ja omistatte 3DS:än! Viimeisen maailman äänimaailma on kyllä loistava: Your text to link here...

Jos muut ovat tämän pelanneet, niin olisi mukava kuulla teidän fiiliksiä. Zalera oli ainakin hankimassa tätä, jos en muista väärin? :)

Pari päivää sitten tuli päihitettyä tuo KH:DDD secret bossi: Julius. Ihan mukavaa vaihtelua, että tällä kertaa salainen bossi onkin Disney hahmo. Ne jotka haluaa Juliuksen haastaa, niin kaveri löytyy pelin läpäisyn jälkeen Travese Townista, Fountain Squarelta(?). Omasta mielestäni helpoin secret bossi jonka kanssa olen tapellut. Haastetta kumminkaan ei puutu, eikä Juliusta kannata edes yrittää alhaisella levelillä. Bossilla on nimittäin hemmetisti hp:ta ja sen perus combo voi tiputtaa oman hp melko nopeasti nollaan. Julius on myös yllättävän nopea kokoonsa nähden.
Jotta elämä ei olisi liian helppoa, bossi heittää kehiin vielä thunder loitsuja, joten jonkin sortin thunder resistance on hyvä olla mukana.
Pelasin Rikulla ja oma strategia oli suurin piirtein tämä: Command deckissä oli kolme curagaa, kaksi balloonga loitsua, kaksi strike raidia ja elixir-item slotti. Pysyttelin kaukana Juliuksesta ja hyökkäsin periaatteessa vain nuita commandeja käyttäen. Leaf Bracer ja Once More ability kannattaa olla mukana. Pelin vaikeustaso oli proud ja oma leveli tuolla hetkellä Rikulla 72:si.
Vielä tarkoituksena olisi hommata Rikulle tuo End of Pain Keyblade. Jotta sen saa, niin täytyy suorittaa kaikki nuo special portalit. Näitä on raivostuttava jahdata ja täytyy droppailla hahmojen välillä, että tietty portaali ilmestyy johonkin maailmaan.

Oli muuten tullut uusi traileri tuosta Kingdom Hearts: 2.5 HD Remix:stä nuilla Japanin Jump Festa 2014 messuilla. Tuossa linkkiä:Your text to link here...
Traileri on japaniksi

Netin syövereissä on ollut eräs mielnkiintoinen asia puitavana. Tämän asian heitin tuonne kysy pelaaja osioon, mutta olisi mukava saada myös teiltä muilta KH-faneilta mielipidettä siihen. Eli, KH: Birth by Sleep sisälsi moninpelin, johon kuului jonkinlainen kolmen pelaajan deatmatch, kolmen pelaajan co-op, commandboard lautapeli sekä Rumble race kilpa-ajo. En ole koskaan päässyt koittamaan yhtäkään näistä muitten pelaajien kanssa, joten niiden laadusta en osaa mitään sanoa. Kumminkin, nyt kun tuo KH 2.5 HD collection on tulossa, niin mitä arvelisitte, että tuolle multiplayerille tapahtuu? Kehitteleekö Square siitä mitään toimivaa systeemiä, vai antaako se asian olla? Moni aavistelee, että Square saattaisi jopa tehdä ihan toimivan multiplayerin.

Mikä on teidän mielipide asiaan? Kieltämättä taistelu muiden avainmiekka mestareitten kanssa kuulostaa ainakin omiin korviin, kohtuu houkuttelevalta. Sitä olisi myös mahdollista laajentaa erillaisilla dlc pakkauksilla, esimerkiksi eri avainmiekkoja tai lisää areena tehtäviä. Myönnän, että varmaan ainakin itse syytäisin näihin rahaa. Toisaalta jos moninpeli omaisuuden kehitteleminen pidentää paljonkin tuota hd-collectionin julkaisua, niin se voi hyvin jättää pois. Kunhan tuo Mirage Arena säilyy muuten.
Tätähän voisi vielä laajentaa niin, että haluaako jengi nähdä Kingdom Hearts 3:ssa moninpeliä? Oma mielipide on kyllä suora ei. Haluasin, että kolmosen kohdalla kehittäjät panostaisivat täysillä yksinpeliin. Nomuralla ja kumppaneilla mahtaa jo muutenkin olla aivan helvetinmoiset paineet. Se mitä haluaisin, olisi joku päätarinan jälkeinen alue, vähän niin kuin tuo Cavern of Remebrance KH2FM:ssä. Vielä kun lisättäsiin paljon tutkittavaa ja salaisia bosseja, niin siinä olisi meikäläiselle kyllä täydellinen paketti. Saapi nähdä miten tässä käy.

Kauan siinä meni, mutta vihdoinkin omistan End of Pain Keybladen! Tosiaan Rikulle tuli tuo hommattua, ja ei hemmetti kuinka rasittavaa se oli! Eli, saadaksesi tuon aseen Soralle tai Rikulle, täytyy suoritta hahmon omat special portalit. Nämä ovat paljon haastavampia kuin nuo normaalit tehtävät, mutta rasitus ei oikeastaan johtunut tästä. Jotta tietty portaali ilmestyy haluamaasi maailmaan, täytyy droppailla Rikun ja Soran välillä. Kummallakin hahmolla on yhteensä kuusi portaalia, ja ne käyvät läpi omanlaisen kaarensa. Joudut siis putoilemaan hahmojen välillä niin pitkään, että haluamasi hahmon ”portaali kaari/kierros” alkaa uudestaan. Tämä oli todella rasittavaa. Asiaa ei paranna se, että jos asetta alkaa metsästämään tarinan läpäisyn jälkeen, on glitchaaminen erittäin todennäköistä. Viimeinen maailma saattaa nimittäin sekoittaa Rikun ja Soran portaali järjestyksen, tai pahemmassa tapauksessa vaihtaa sen: Eli Rikun portaalit ilmestyvät Soralle ja toisin päin. On melkein mahdotonta löytää se uupuva portaali. Kun tähän lisätään vielä tuo rasittava droppailu, niin mistään herkusta ei todellakaan ole kyse. Koin jopa KH1 Ultimate Weaponin luomisen helpompana, vaikka materiaalien keruu oli aika puuduttavaa, ja välillä onneen sidonnaista(curse you Mystery Goo!).

Täytyy tosin kyllä myöntää, että on se End of Pain pirun hieno! Petomainen muotoilu ja pimeyden silmä-logo korostavat kierolla tavalla Keybladen pimeää puolta, joka jo tämän takia sopii Rikulle hyvin. Statti boosteja se antaa myös ihan mukavasti. Tuossa vielä kuva [spoiler]IMAGE(http://oi59.tinypic.com/2u4pycj.jpg) [/spoiler]

Critical Mode tuli myös aloitettua KH3D:ssä. Häpeäkseni joudun myöntämään, että tämä on ensimmäinen kerta kun aloitan KH-sarjan pelin tällä vaikeusasteella. Jos joku kuvitteli proudia vaikeaksi, niin critical mahtaa olla yhtä helvettiä. Jo ensimmäisessä maailmassa, kuolema korjasi pääsankarit talteen vähän turhankin useasti. Tilannetta helpottaa onneksi se, että saan tuoda keräämäni Dream Eaterit clear save datasta, ja tietenkin niiden mukana tulevat abilityt. Kumma että vieläkin jaksan tätä hinkata, vaikka clear saven pelikello näyttää 69 tuntia. Tätä se omanlainen fanipoikailu varmaan teettää. :D

Upea Key Blade. Itse en ole vielä päässyt tarinaa ede släpi. :D
Enkä osaa Craftata yhdessäkään KH pelissä.
On tullut kummiskin KH ykköstä parikymmentä tuntia pelattua. Pitäisi jatkaa joku päivä.

Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Upea Key Blade. Itse en ole vielä päässyt tarinaa ede släpi.
Enkä osaa Craftata yhdessäkään KH pelissä.
On tullut kummiskin KH ykköstä parikymmentä tuntia pelattua. Pitäisi jatkaa joku päivä.

Ei se esineiden syntetisointi ole hankalaa. :) Katsot vaan mitä aineksia ne tarvitsevat ja hankit ne. Suurin osa kamoihin tarvittavista materiaalista tarttuu mukaan jo päätarinan aikana, ainakin ensimmäisessä Kingdom Heartsissa. Eri juttu on tosiaan sitten se, jos haluaa luoda nuita parhaimpia aseita/esineitä. Niihin tarvittavat raaka-aineet ovat jo raskaamman työn takana. Pahimillaan joudut farmaamaan yhtä vihollistyyppiä, jonka ilmestyminen on erittäin harvinaista. On kuitenkin mahdollista hankkia eri abilityja, jotka nostavat mm sitä, mitä tavaraa ja millä prosentilla sitä vihollisilta tippuu. Vihollisten spawnaamista voi myös helpottaa.

Kannattaa tosiaan läpäistä tuo Dream Drob Distance. Yksi pelisarjan suosikeista, heti KH1 ja KH2 jälkeen. Stoori tosin voi olla vähän vaikeasti ymmärrettävä, jos ei ole nuita aiempia sivuosia pelannut. Sitä se kyllä on myös silloin, vaikka olisi ne kahlannut läpi. Aikamatkustus ei ikinä helpota asioita, ja KH tarina kaari on jo ennen tätä paikoittain sekava

Nyt on oiva tilaisuus kaikilla KH-sarjan faneilla. Kingdom Heartsin virallisella Facebook sivustolla on käynnissä kysely sarjasta. Nyt kaikki antamaan palautetta! Mielenkiintoinen kysymys oli muunmuassa se, että minkälaisista preorder kamasta oltaisiin kiinnostuneita. Eniten mielenkiintoa herätti meikäläisessä taas jonkinsortin taidekirja.

Vaikeimmat kysymykset olivat ylivoimaisesti lempi KH-sarjan peli(sai valita vain yhden...) ja kuvaile KH-sarjaa yhdellä lauseella.

Tuossa vielä toinen linkki tuonne kyselyyn: Your text to link here... Kysely on auki tämän kuun 14:sta päivään asti.

Yoko Shimomura, joka tunnetaan myös Kingdom Hearts-sarjan musiikintekijänä, julkaisi tässä vähän aika sitten kokoelma-albumin töistään(Memoria nimeltään). Kingdom Hearts-sarjasta albumille pääsivät Dearly Beloved ja suureksi ilokseni Vector to Heavens biisi. Tuota Dearly Belovedia en ole vielä ehtinyt kuunnella, mutta tuon Vector to Heavensin äskin imin kuulokkesitani korvakäytäviini. Oli kyllä melkonen tunteiden vuoristorata ainakin itsellä, fiilikset hyppelivät nimittäin euforiasta katkeraan suruun asti. Tässä miksi( sisältää spoilereita 358/2 Daysista):[spoiler]Kappale soi Roxasin ja Xionin viimeisen taistelun aikana. Jotenkin vaan näiden kahden alusta asti tuomitun tarina oli surullista katseltavaa. Varsinkin kun kappale nopeutuu loppua kohden, niin ainakin oma veri jäätyi hetkeksi. Se korostaa hyvällä tavalla tilanteen hektisyyttä ja epätoivoa. Olisi kyllä helvetin siistiä jos Xion saataisiin bossiksi tuohon uuten HD-collectioniin, ja tämä kappale soisi taustalla. Epätodennäköistähän se on, mutta aina sitä saa toivoa. [/spoiler] Tuossa vielä linkkiä tuohon itse kappaleeseen:Your text to link here...
Käykää ihmeessä kuuntelemassa ja kertokaa mielipiteenne. Kommennteja ei kannata käydä lukemassa, sillä ne voivat sisältää spoilereita KH:358/2 Daysia pelaamattomille.

Jos en ihan väärin muista, niin Shimomuralta on tullut myös aiempi kokoelma-albumi. Nimi oli muistaakseni Dramatica. Siellä KH-sarjan biiseistä oli: Destati, Other Promise ja 13th Struggle. Käykää ihmeessä kuuntelemassa nekin. Sitä välillä unohtaa, kuinka suuri merkitys musiikilla on tälle pelisarjalle.

EDIT: En muuten tätä tajunnut, mutta pelisarja on nyt täyttänyt 12 vuotta! Onnea vaan!

Hienoa musiikkia todella! Ja myöhäiset onnittelut itseltäni sarjalle : D Toivottavasti päästään nauttimaan KHoon priima ajasta KH3:n parissa.

Lainaus käyttäjältä Asabay

Hienoa musiikkia todella! Ja myöhäiset onnittelut itseltäni sarjalle : D Toivottavasti päästään nauttimaan KHoon priima ajasta KH3:n parissa.

Toi Dearly Belovedin versio kannattaa myös kuunnella. Jotkut jopa heitti ehdotuksena sen, että tästä versiosta tehtäisiin KH3 Main Menu biisi. Sopisi kyllä siihen loistavasti, mutta omasta mielestäni odotettu jatko-osa ansaitsee ihan oman version. Vielä jännä fakta tuosta Dearly Belovedista. Kun kuuntelee muita KH kappaleita, esimerkiksi tuota Vector to Heavensia, niin Dearly Belovedin kaikuja on mahdollista havaita. Omasta mielstäni on siistiä, että tärkeät biisit on kytkettävissä ensimmäiseen kappaleeseen, minkä kuulet kun pelin pistää päälle. Liekkö Shimomura ajatellut tätä

Vielä kerran onnea 12-vuotis syntymäpäivän johdosta:IMAGE(http://25.media.tumblr.com/5e62d1f30bbcf771d91ab31b3a59da63/tumblr_n34djm4WZQ1rt3yito1_r2_500.jpg)
Ei minun tekemä, Artisti:blackpapou Your text to link here...

Ihan varmasti on Shimomura ajatellut noin. Kyllähän esim. nyt tulee mieleen "tuoreena" esimerkkinä FFX:än soundträkki missä monessa biisissä on tuo sama melodia eri tavalla/"piilotettuna" soitettuna. Myöskin Azure Dreams pelissä käytetään monessa biisissä samaa melodiaa vaikka ehkä vähän kuuluvammin ja selkeämmin kuin FFX/Kingdom Hearts peleissä.

Vaikka KH:oissa melkein kaikki biisit ovat rautaista A-luokkaa siltikin Birth By Sleepin Fate of the Unknown on mielestäni täysin mielenräjäyttävä teos. Innolla odotellen että pääsee BBS:ää HDna takomaan ; )

E: Vector to the Heavens kappaleessa on myös ripaus Kairin themeä ; P