Elder Scrolls V: Skyrim / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Elder Scrolls V: Skyrim

Kehittäjä: Bethesda Game Studios
Pelisarja: The Elder Scrolls
Julkaisupäivä:11. marraskuuta 2011
Alusta: Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360
IMAGE(http://images.wikia.com/elderscrolls/images/1/15/The_Elder_Scrolls_V_Skyrim_cover.png)

Peli sijoittuu Tamrielin pohjoisosiin Skyrimiin, noin 200 vuotta oblivionin tapahtumien jälkeen. Pelissä lohikäärmeet ovat tärkeässä osassa, ja pelattava hahmokin on lohikäärmesyntyinen. Pelaaja pystyy puhumaan lohikäärmeiden kieltä, ja omaksumaan niiden voimia ja erikoiskykyjä.

Pelissä Skyrimin kunungas murhataan, ja syntyy sisällissota.Pelaaja saa myöhemmin pelissä selville, että sisällissota oli ennustettu. Seuraava vaihe ennustuksessa on maailman tuhoutuminen alduinin(tuhon jumalan) toimesta. Alduin on ottanut lohikäärmeen muodon, ja pelaajan tehtävänä on estää alduinin aikeet.

Peliä on uudistettu huimasti grafiikan ja tehtäväjärjestelmän osalta, myös pelin tekoaly on entistä parempaa.
Ohjaaja Todd Howard kertoo uuden pelimoottorin kykenevän entistä kattavampaan dynaamiseen valaistukseen, joka on olennainen osa valtaisan pelimaailman uskottavuutta. Varjostusten parantumisen lisäksi huomiota on kiinnitetty myös piirtoetäisyyksiin, sillä uusi pelimoottori pystyy tuottamaan huomattavasti yksityiskohtaisempia maisemia myös kaukaisuuteen.
Kehittyneemmän tekoälyn kerrotaan mahdollistavan uskottavamman pelimaailman, sillä pelimaailman hahmot reagoivat todentuntuisemmin pelaajan toimiin. Esimerkiksi pelaajan oltua ystävällinen tietylle hahmolle, tämä saattaa toivottaa pelaajan tervetulleeksi majoittumaan kotiinsa yöllä sen sijaan, että pyytäisi häntä vain poistumaan.
Pelin tarinanhallintamoottori voi nyt muuttaa pelaajan kohtaamia tehtäviä tämän aikaisempien toimien mukaan.

Elder scrolls sarjan edelliset osat ovat olleet kriitikoiden ja pelaajien ylistämiä, ja en usko että skyrim tulee pettämään.
Omalta osalta vuoden odotetuin peli.

Tuol Steamin libraryssä se jo maksettuna kummittelee... :I

10.11 - 11.11 yönä ei sit nukuta.

Itsellenikin tämä on (Batmanin ohella) vuoden odotetuin peli. Oblivion on minusta kaikkien aikojen PARAS peli (siis ei se pokemon). Pelasin sen useita kertoja läpi, ja tein kaikki sivutehtävät. Pelin gameplay on näyttänyt todella siistiltä, mutta videoissa kylät ovat olleet aika pieniä, sillä itse haluaisin muutaman kaupungin. Lohikäärmeet, jätit ja mammutit ovat olleet todella eeppisiä. Toivon myös, että juoneen panostettaisiin hiukan enemmän, enkä halua mitään Oblivion-porttien sisäistä maailmaa, sillä ne olivat tylsiä, ja samanlaisia. Grafiikat ovat myös käsittämättömät upeat. Minusta myös vihollisten koveneminen tasojen kasvaessa voitaisiin poistaa.

Lainaus käyttäjältä Riepu+

Ketju on taas up and running. Jatketaan.

Täytyy kyllä myöntää että jos on uusi käyttäjä eikä tiedä että olet Moderaattori, saattaa aiheutua hämmennystä. Onhan tulossa jokin indikaattori kyseisella asialle?

[Edit]Jahas, Riepun viesti hävisi johonkin. Ignore my message^[/Edit]

The Elder Scrolls -sarja on ollut rakas Morrowindistä lähtien. Arenaa ja Daggerfallia päässyt kokeilemaan vasta sen jälkeen kun ne tulivat ilmaisina ladattavaksi. Oblivionia varmaan jotain päälle sata tuntia tullut pelattua, mutta en ole vieläkään läpäissyt peliä. Hoho.

Skyrimiä odotellaan täällä koko perheen voimin (paitsi poikamme, joka ei jostain kumman syystä tunnu olevan kiinnostunut), ja vaikka vaihtoehtona olisi nauttia peli sohvalla istuen isohkolta ruudulta, niin tulee se varmasti hankittua PC:lle koska modit tulevat varmasti parantamaan pelikokemusta tai ainakin tarjoamaan lisäpelattavaa ilmaiseksi.

Parannukset peliin ovat vaikuttaneet mielestäni hyviltä, eikä itseäni häiritse ollenkaan skillien väheneminen yms. Kunhan saan tehtyä sen sniikkailevan maagin johon väkisinkin aina muotoudun.

Hyvä tyhjentävä aloitus. Itselle tämä on yksi näistä vuoden merkkipaaluista, vaikkakin odotus ei ole ihan toivottua luokkaa. Kun Oblivionia olen pelannut huikeat pari tuntia ja muita osia pyöreän nollan. Kaikki, minkä olen Skyrimistä katsonut on näyttänyt oikein lupaavalta ja peliltä, johon haluan ehdottomasti uppoutua ja käyttää paljon aikaa. Täytyy vain toivoa, ettei tuossa lähellä ole paljoa mitään tenttejä... paitsi että matikassa välikoe 14.11.. No pitänee varmaan pitää peli muoveissa pari hikistä päivää ja sitten kokeen jälkeen vetää all-nighter lohikäärmeiden saurassa. Ihan liikaa näitä pitkiä pelejä kyllä tälle syksylle tulee.

Itse ajattelin tehdä varas Dark Elfin, jonka päätaidot: Miekkailu, Jousi, Varastelu, Hiippailu, Varastaminen, Nopeus, Hyppiminen. Tuollaisia hahmoja tuli tehtyä Oblivionissa kasoittain.

Lainaus käyttäjältä MasterOfMagikarps

Itse ajattelin tehdä varas Dark Elfin, jonka päätaidot: Miekkailu, Jousi, Varastelu, Hiippailu, Varastaminen, Nopeus, Hyppiminen. Tuollaisia hahmoja tuli tehtyä Oblivionissa kasoittain.

Nopeutta ja hyppimistä ei Skyrimissä vissiin ole. Correct me if im wrong. Ja enää ei valita alussa noita taitoja, jos tuolla päätaidot jutulla tuota meinasit. :D

Skyrim on ehdottomasti odotetuin peli tänä vuonna minulle. Morrowindia ja Oblivionia hakattu n. 200h molempia ja veikkaan, että Skyrimiäkin tulee pelattua muutama hassu tunti.

Lainaus

Nopeutta ja hyppimistä ei Skyrimissä vissiin ole. Correct me if im wrong. Ja enää ei valita alussa noita taitoja, jos tuolla päätaidot jutulla tuota meinasit. :D

Hitsi, itse en asiasta tiennyt. Noh, kiitos tiedosta, tuleeko ne taidot sitten siitä, että kuinka paljon niitä käyttää?

Lainaus käyttäjältä Subaiku+

Nopeutta ja hyppimistä ei Skyrimissä vissiin ole. Correct me if im wrong. Ja enää ei valita alussa noita taitoja, jos tuolla päätaidot jutulla tuota meinasit. :D

Kuulostaa näin oblivionia ja morrowindia aika tavalla hakanneena todella pelottavalta.Toivottavasti ei nyt olla lähdetty liikaa yksinkertaistamaan.

Tietääkö kukaan pystyykö tässä tulemaan ihmissudeksi? oblivionissa oli vain vamppyyrejä enkä oikein pitänyt niistä....

Lainaus käyttäjältä MasterOfMagikarps

Hitsi, itse en asiasta tiennyt. Noh, kiitos tiedosta, tuleeko ne taidot sitten siitä, että kuinka paljon niitä käyttää?

Ei tule. Nopeus ja hyppimis taidot ovat poistettu koko pelistä.

Lainaus käyttäjältä boocha

Tuol Steamin libraryssä se jo maksettuna kummittelee... :I10.11 - 11.11 yönä ei sit nukuta.

Ei taideta nukkua meilläkään, itse kun otin koko seuraavan viikon lomaksi pelausta silmällä pitäen :)

Mä odotan tältä aika paljon. Oblivion oli tosi hyvä vaikka ei se mikään Morrowind ollut ja sitäkin tuli tahkottua ihan älyttömiä määriä tunteja PC:llä ja boxilla. Ihanaa että tähän on käytetty aikaa, nykytrendi kun puskee ulos keskinkertaisia jatko-osia ihan kipeällä kiireellä.

Lainaus käyttäjältä MasterOfMagikarps

LainausNopeutta ja hyppimistä ei Skyrimissä vissiin ole. Correct me if im wrong. Ja enää ei valita alussa noita taitoja, jos tuolla päätaidot jutulla tuota meinasit. :D

Hitsi, itse en asiasta tiennyt. Noh, kiitos tiedosta, tuleeko ne taidot sitten siitä, että kuinka paljon niitä käyttää?

Käytät niitä taitoja mitkä tuntuu parhaimmalta sinun pelityyliisi. Eli nyt levelisi nousee ihan minkä tahansa taidon nostoilla, eikä vaan niiden 7 mitkä ennen valittiin alussa.

Minusta on ihan hyvä, että acropatia ja athletics on poistettu, koska niillä sai helppoja levuja.
Nyt Skyrimissä on sprintti, jolla siis juokset nopeammin mutta staminasi kuluu. Etkä voi enää hyppiä 4 metrin loikkia. :D
Sitten niillä shouteilla voit kikkailla, esim se videossa nähty dashshoutti jolla pelihahmo liikkuu muutaman metrin todella räväkästi.
Onhan Skyrimissä poistettu muutama taito, mutta tilalle on tullut minusta parempia kuten: dualwield, varastelu, enchant. :P

Ja loitsut vaikuttaa nyt erittäin hyviltä. Oblivionissa loitsut olivat hieman tylsiä ja tehottomia tai sitten ne vaati manaa ihan perkeleesti.

Miten varastelu ja enchanttaus on uusia asioita? Onhan noita voinut tehdä jo hyvän aikaa.

Se on kyllä hyvä että nyt kaikkia taitoja käyttämällä tulee tasoja, jos vaikka kokeekin pelissä jonkin kyvyn hyödyllisemmäksi ja kivemmaksi kun oli alunperin ajatellut.

Lainaus käyttäjältä Demppa+

Miten varastelu ja enchanttaus on uusia asioita? Onhan noita voinut tehdä jo hyvän aikaa.

Se on kyllä hyvä että nyt kaikkia taitoja käyttämällä tulee tasoja, jos vaikka kokeekin pelissä jonkin kyvyn hyödyllisemmäksi ja kivemmaksi kun oli alunperin ajatellut.

Siis varastelu oli ennen sneakin kanssa samassa, nyt ne on erillään. Eli et ole hyvä varastamaan, vaikka olet hyvä hiipimään. Ja enchanttaus ei ollut ennen taito, vaan sitä pystyi tekemään muistaakseni mageguildin kautta.

Lainaus

Ja loitsut vaikuttaa nyt erittäin hyviltä. Oblivionissa loitsut olivat hieman tylsiä ja tehottomia tai sitten ne vaati manaa ihan perkeleesti.

Jes! Juuri tuon takia en tehnyt Oblivionissa kovin montaa Maagia. Mikäs viikon päivä tuo 11.11 on, että tietäisin paljonko sitä ehtii pelata. (Koulu päivisin pelaan vain pari tuntia, mutta viikonloppuisin joku kuusi tuntia.)

Lainaus käyttäjältä MasterOfMagikarps

Lainaus
Ja loitsut vaikuttaa nyt erittäin hyviltä. Oblivionissa loitsut olivat hieman tylsiä ja tehottomia tai sitten ne vaati manaa ihan perkeleesti.
Jes! Juuri tuon takia en tehnyt Oblivionissa kovin montaa Maagia. [b]Mikäs viikon päivä tuo 11.11 on, että tietäisin paljonko sitä ehtii pelata.[/b] (Koulu päivisin pelaan vain pari tuntia, mutta viikonloppuisin joku kuusi tuntia.)

Se on perjantai.

Itse en koskaan tehnyt Oblivionissa Maagia sillä miekkalla taistelu on parasta.

Menu on vuotanu nettiin. linkki on tuossa http://imgur.com/a/RFee1#yTU7B

Skyrim on alkanut kiinnostaa aivan sairaasti, johtuen osittain siitä että katsoin viimein tuon E3-demon kokonaan. Ikinä en ole tämän sarjan pelejä pelannut ja hitusen mysteerinä onkin se miten pelit etenevät. Onko mahdollista nauttia Skyrimistä, jos ei ole sarjan peleihin ikinä tutustunut? Eteneekö peli suunnilleen niin, että luodaan eri roduista mieluinen hahmo ja sitten lähdetään pelastamaan maailmaa? Entä miten peliä voi pelata? Voiko olla miekkaa ja kilpeä käyttelevä sotilas, jousella taituroiva haltija, tai magiaan luottava velho? Niin paljon on jäänyt mysteeriksi. Jos joku jaksaa näitä puuduttavia kysymyksiä avata, niin kiitollinen olisin. Saa sitä peliä muutenkin avata.

Lainaus

Onko mahdollista nauttia Skyrimistä, jos ei ole sarjan peleihin ikinä tutustunut? Eteneekö peli suunnilleen niin, että luodaan eri roduista mieluinen hahmo ja sitten lähdetään pelastamaan maailmaa? Entä miten peliä voi pelata? Voiko olla miekkaa ja kilpeä käyttelevä sotilas, jousella taituroiva haltija, tai magiaan luottava velho? Niin paljon on jäänyt mysteeriksi. Jos joku jaksaa näitä puuduttavia kysymyksiä avata, niin kiitollinen olisin. Saa sitä peliä muutenkin avata.

1.Pelistä voi nauttia aiempia pelejä tuntematta, itselleni Oblivion oli ensimmäinen ko. pelisarjan peli, ja silti lempi pelini. 2.Jos juonta pelaat niin suunnilleen noin, mutta olen varma, että lähdet aika nopeasti valtavaa maailmaa tutkimaan, ja jätät juonen sivuun. 3.Ihan hyvin, en oikein tajua kysymystä, mutaa kontrollit ovat helpot. 4.Voi, ja paljon muuta, oma lempparini hiippaileva Dark Elf.

Lainaus käyttäjältä Muksu+

Onko mahdollista nauttia Skyrimistä, jos ei ole sarjan peleihin ikinä tutustunut? Eteneekö peli suunnilleen niin, että luodaan eri roduista mieluinen hahmo ja sitten lähdetään pelastamaan maailmaa? Voiko olla miekkaa ja kilpeä käyttelevä sotilas, jousella taituroiva haltija, tai magiaan luottava velho? Niin paljon on jäänyt mysteeriksi. Jos joku jaksaa näitä puuduttavia kysymyksiä avata, niin kiitollinen olisin. Saa sitä peliä muutenkin avata.

Kyllä pelistä voi nauttia ihan "ulkopuolinenkin" henkilö. Toki jotkin easter eggit ja kirjallisuus varmasti vaativat pelin pienimuotoista fanittamista, mutta ei siitä paljon menetä jos ne vain ohittaa suosiolla.

Pelissä on kymmenkunta eri rotua, joista valitaan mieluisa ja muokataan hahmon ulkonäköä. Kun hahmo on valmis, lähdet suureen maailmaan seikkailemaan, ja olet vapaa valitsemaan täysin, miten pelaat peliä. Jos perussotilas on toiveesi, siitä vain miekka käteen ja taistelemaan. Jos haluat hiipiä varjoissa yöaikaan, mene ostamaan musta huppu kaupasta ja odota yötä. Hienointa tässä systeemissä on se, että pelin alun valinnat eivät sido sinua mihinkään, vaan taidot kehittyvät käytön mukaan. Esim. tulet sitä taitavammaksi ja tarkemmaksi jousiampujaksi, mitä enemmän käytät jousta.

Pelihahmon omistautumista tiettyyn pelityyliin voi vielä edistää liittymällä kiltoihin, jotka ovat eri skilleihin erikoistuneita ryhmittymiä. Tietääkseni peliin on vahvistettu viisi kiltaa (Oblivionissa oli neljä pääkiltaa + kymmenkunta pienempää), jotka ovat: Companions ("perussotilaita") (aiemmissa peleissä Fighters Guild), College of Winterhold (velhoja) (aiemmissa peleissä Mages Guild), Dark Brotherhood (salamurhaajia), Stormcloaks (ilmeisesti jonkin sortin kapinallisia) sekä Thieves Guild (varkaita). Kaikkiin näihin voi siis liittyä, ja ne tarjoavat oman erikoisalansa tehtäviä. Fighters Guildin (Companionsin) tehtävät ovat yleensä olleet tyyppiä "mene tänne ja tapa kaikki", Mages Guildin (College of Winterholdin) "paikassa X on jotain vialla, ota selvää mitä", Dark Brotherhoodin "seuraa henkilöä Y ja tapa kun saat tilaisuuden" ja Thieves Guildin "varasta esine A tulematta huomatuksi". Killoissa voi edetä rankeissa suorittamalla tehtäviä, ja samalla yleensä avautuu myös uusia tavaroita/palveluita. Suosittelen vahvasti johonkin näistä liittymistä.

Toivottavasti olin avuksi =)

Lainaus

Tietääkseni peliin on vahvistettu kolme kiltaa (Oblivionissa oli neljä), jotka ovat: Fighter's Guild ("perussotilaita"), Mage's Guild (velhoja) sekä Dark Brotherhood (salamurhaajia).

Achievement listassa lukee "Join The Thieves Guild" joten sekin on mukana.

Lainaus käyttäjältä MasterOfMagikarps

LainausTietääkseni peliin on vahvistettu kolme kiltaa (Oblivionissa oli neljä), jotka ovat: Fighter's Guild ("perussotilaita"), Mage's Guild (velhoja) sekä Dark Brotherhood (salamurhaajia). Achievement listassa lukee "Join The Thieves Guild" joten sekin on mukana.

Ehditkin jo näköjään vastata ennen kuin ehdin korjata virheeni =) Kuitenkin nyt se on mukana edellisessä viestissäni.

Kiitos paljon, todella suuri apu oli molemmista teksteistä. Salaa kylläkin toivoin, että olisitte vastanneet, että "ihanpaksaälävaaostavaahommmaavaacodikuseparasmo", olisi säästyneet nekin rahat. Mutta eipä taida nekään rahat säästyä.

Lompakkoni vuotaa mustaa verta....

Täällähän on peliä jo vuoden päivät odoteltu, Morrowind lukeutuu vieläkin kirjoissani ehkäpä parhaaksi peliksi koskaan. Oblivion oli taasen heikompi tapaus, sitä ei edes itseltäni löydy (kuten ei Morrowindiakaan enää, aika kului ja se jäi edelliseen asuntoon muuton yhteydessä), mutta kaverilla on sitä tullut hakattua noin 200 tuntia muutamalla eri hahmolla. Daggerfallia on tullut pelattua noin 5 tuntia, mutten siinä ajassa siitä mitään ymmärtänyt ja se jäi kesken (give me a break, olin 7-vuotias).

Peliltä odotan eeppistä roolipeliseikkailua, Oblivionin malli sopii minulle hyvin, kunhan taistelua parannetaan (mikä näyttää tapahtuneen) ja keskustelusta ja tehtävistä tehdään syvällisempiä. Oblivionin keskustelut olivat jotain hyvinkin ärsyttävää ja surullista sen jälkeen, kun Mass Effect ja uudet Falloutit tulivat. Onneksi homma näyttää parantuneen huomattavasti Skyrimissä.

Omalla kohdallani tämä peli on myöskin ollut yksi vuoden odotetuimmista ja Uncharted 3 saakin siirtyä syrjään Skyrimin tieltä, Unchartedin voi ostaa sitten joskus, Skyrim on pakko saada heti ja nyt. Ps3:lle olen peliä ostamassa, minkäännäköistä teho-pc:tä kun ei ole.

mitä olen saanut ymmärtää että pelissä on mukana oblista tutut varkaiden ja salamurhaajien killat mutta kolmatta en muista se oli jokin uusi

Kovasti täälläkin odotellaan marraskuuta, että tämän pariin pääsisi. Juuri peluutuksessani olevan Dark Soulsin upeudesta huolimatta myös Skyrim ansaitsee huomiota. Joutuvat kyllä kamppailemaan peliajastani kovastikin.

En ole uusimpia uutisia tästä kuullut, mutta ne aikaisemmat mitä olen nähnyt vaikuttavat lupaavilta. Morrowindin tasolle tämä tuskin pääsee, mutta en malta odottaa sitä kun pääsen viimein tekemään miekalla ja kirveellä huitovan Nord taistelijan pitkällä parrallaan. Tätä pelatessaan kuunneltavaksi voisi sopia vaikkapa Amon Amarthin The Hero. Ja tämän pelin ilmestyessä saan viimein pyyhkiä pölyt Xbox360 konsolistani. Tällehän se Collector's Edition tuli jo ajoissa tilattua.

IGN:n previkka

Kohta, joka lämmitti erityisesti mieltä:

Lainaus

Eventually I was drawn [to] a nearby high, snowy peak, and as I picked through the ominous black stone ruins near the slope's crest I found a word wall on which was etched the language of dragons. Too bad it was guarded by three frost trolls, each strong enough to kill me in a single slap.

Clearly I'd wandered a little further than I should have, but the thrill of knowing at any moment I could stumble upon a fantastic treasure, mysterious puzzle or deadly creature made every step away from the structured content feel worthwhile.

Bethesdahan varmisti levelin skaalautuvuuden huomattavan vähenemisen aikoja sitten, mutta eihän niitä markkinamiesten höpinöitä ikinä täysin purematta niele.

Lainaus

Daggerfallia on tullut pelattua noin 5 tuntia, mutten siinä ajassa siitä mitään ymmärtänyt ja se jäi kesken (give me a break, olin 7-vuotias).

Ota virheesi takaisin ja lataa elder scrollsien sivuilta daggerfall uudestaan, ellet ole sitten vieläkään tarpeeksi vanha siihen.

Dodiin. Skyrimin saapumiseen on 23 päivää (nopealla laskulla). Kun 11.11 iskee olen jo kämppäämässä Gamestopin ovella, ja piakkoin kotiin pelaamaan. Onneksi 11 päivä on perjantai ja silloin otan pekkasen (y now?). Oblivionissa pelasin täysmeleellä joka kuului Fighters guildiin ja Bladesheihin, varas joka kuului (tietysti) Thiefs guildiin ja Dark Brotherhood ja vielä täyttääkseni kolmikon mage. Ei varmaan tarvitse sanoa mihin hän kuului.

Grafiikat näyttävät parantuneen Obvilionista hurjasti. Vuoret, metsät, kasvot. Kaikki näyttäät niin hyvältä. Sprintti on omasta mielestä mukava lisä, ja jos haluaa pelin sataprosenttisesti läpi niin toivottavasti aikamittari näyttää vähintään 200 tuntia. Toiveajattelua, ehkä?

Kumminkin tänä vuonna tulee hyvin paljon GOTY-ehdokkaita, mutta Skyrim näyttää parhaalta. Ja Daggerfall:in latauksesta tuli mieleen, se ei sovi 64-bittiselle.

Lainaus

Daggerfallia on tullut pelattua noin 5 tuntia, mutten siinä ajassa siitä mitään ymmärtänyt ja se jäi kesken (give me a break, olin 7-vuotias).

Se onkin uusiin Eldereihin verrattuna aika huono. Pelialue suurempi, mutta ei yhtä aito ja elävä. Itse odotan todella paljon maailman elävyyttä, ja vapautta. Muistan vieläkin sen, kun se hullu Gladus puyysi sinua seuraamaan, että seuraavatko ihmiset häntä. Paras sivutehtävä ikinä.

Ei todellakaan enää montaa päivää, niin tämä uusin TES tulee kauppoihin.

Kaikki mahdolliset trailerit sun muut gameplayvideot katsottu ja yksikään niistä ei ole pettänyt. Toivon todella, että tuo satunnainen lohikäärmeitten ilmestyminen toimii. Mikäs sen viihdyttävämpää, kuin joutua lohikäärmeen suupalaksi pitkän ja vaikean tehtävän jälkeen. Niin ja tietenkin edellisestä tallennuksesta on vähintääkin tovi vierähtänyt :)

Pikkuisen olen toiveita herätellyt, että pelaisin tätä Elfinä, ja aseina toimisivat jousi ja taikasauva, toki myös miekkaa heiluttelisin. Kunhan sekin on sitten haltijamallia. Jossain videossa olin näkevinäni sauvan, ja se vaikutti hitusen siistimmältä kuin loitsujen heittely käsistä, ainakin kun kyseessä oli kävelysauvaa muistuttava keppi, eikä sellainen Pottereista tutuksi tullut syömäpuikko. Löytyykö pelistä sellaisia, vai olenko nähnyt harhoja? Jouset taas ovat mielestäni aivan tajuttomat siistejä aseita ja sitä tulen käyttämään aivan varmasti. Osaako kukaan sanoa onko tuollainen kombinaatio joka muodostuu haltijamiekasta, jousesta, ja taikasauvasta ihan tuhoon tuomittu? Voi olla tyhmä kysymys, mutta ei todellakaan ole mitään kokemusta näistä peleistä :D.

Haltijat ovat mielestäni ne kiinnostavimmat rodut, lähinnä koska kaikki Sormusten Herrat on katsottu puhki ja mielestäni kyseisessä trilogiassa ne esitetään niin siistinä. Toki asiaan vaikuttaa myös pienimuotoinen Warhammerharrastelu kaaaaauan sitten. Millaisia ne ovat tässä, eikös niitä löydy kolmenlaisia (Dark, Wood, High?), lähinnä että miten ne eroavat toisistaan? Dark ei innosta aivan samalla tavalla kuin nuo kaksi muuta.

Kummallista miten kaksi viikkoa siiten ei tämä kiinnostanut yhtään, ja nyt olen jo juossut hypejunan ohi. Kummallinen tapaus kerrassaan...

Kun tuolta Gamestopista ennakkotilasin tuon Skyrimin (ihan normiversion) , niin sanoivat, että siinä saa jonkun kirjan. Tietääkös kukaan siitä mitään. (että onko se opas vai taidekirja)

Taas alkaneet hirveät hypet tätä peliä kohtaan! Oblivion oli mielestäni ihan kohtuu hyvä peli, mutta tämä vaikuttaa mielestäni paljon mielenkiintoisemmalta. Odotan innolla pelissä nähtäviä lohikäärmeitä, koska lohikäärmeet ovat minua pienestä lähtien kiehtoneet, mutta saa nähdä että mitä tapahtuu kun lohikäärmet puhuvat englantia.

Tämä uusi pelimoottorikin kiinnostaa, koska Oblivionissa ja Fallouteissa käytetyn moottorin ikä alkoi jo pistää silmään.

Lainaus käyttäjältä Muksu+

Osaako kukaan sanoa onko tuollainen kombinaatio joka muodostuu haltijamiekasta, jousesta, ja taikasauvasta ihan tuhoon tuomittu? Voi olla tyhmä kysymys, mutta ei todellakaan ole mitään kokemusta näistä peleistä :D.

Haltijat ovat mielestäni ne kiinnostavimmat rodut, lähinnä koska kaikki Sormusten Herrat on katsottu puhki ja mielestäni kyseisessä trilogiassa ne esitetään niin siistinä. Toki asiaan vaikuttaa myös pienimuotoinen Warhammerharrastelu kaaaaauan sitten. Millaisia ne ovat tässä, eikös niitä löydy kolmenlaisia (Dark, Wood, High?), lähinnä että miten ne eroavat toisistaan? Dark ei innosta aivan samalla tavalla kuin nuo kaksi muuta.
.

Juu elikkäs Elffejä on juurikin nuo Dark, Wood ja High. Elikkäs Dark Elf (pelissä käytetään nimeä Dunmer) on loistava sellaiseksi kaiken sekoitus hahmoksi, on hyvä Destruction magicissä, osaa käyttää jousta ja ei ole ihan tumpelo miekankaan kanssa. Tässä pätkä tietoa jos lontoo taipuu.

Toisena on sitten tuo Wood Elf elikkäs tuttavallisemmin Bosmer. Oi tämä Tamrielin oma ärsyttävä kääpiö. Älä huoli Bosmerit olivat vain täydellisesti sössitty Oblivioniin näyttivät ärsyttäviltä pikku kakaroilta. Asia on kyllä korjattu Skyrimiin. Itseasiassa tämä taitaa olla oma lempi rotuni TES sarjassa, Orc tulee hyvänä kakkosena. Elikkäs Bosmerit ovat näitä "luonnon ystäviä" asuvat metsissä ja ovat koko Tamrielin parhaita jousen käyttäjiä elikkäs soveltuu parhaiten juurikin jousimieheksi/naiseksi. Tässä taas tietoa jos lontoo sujuu.

Viimeisempänä, mutta ei vähäisimpänä ovat High Elffit elikkä Altmerit. Nämä Snobit (luulevat olevansa muita parempi) ovat erittäin taitavia taikureita ja omaavat suurimman määrän magickaa kaikista roduista. Mutta heikkouttena heikko Magic defense. Tässä taas info pläjäys.

Tuli vähän unisena kirjoitettua pikku pätkä, mutta toivottvasti auttoi.

Lainaus käyttäjältä MasterOfMagikarps

Kun tuolta Gamestopista ennakkotilasin tuon Skyrimin (ihan normiversion) , niin sanoivat, että siinä saa jonkun kirjan. Tietääkös kukaan siitä mitään. (että onko se opas vai taidekirja)

Oppaasta on kyse http://www.gamestop.fi/game.asp?id=892

Oh my god!

Haastattelu, jossa näytetään myös paljon uutta pelistä kuten 2 uutta Dragonshouttia, enemmän maailmaa, uusia vihuja ja paras kaikista: [SPOILER]Saat puolellesi yhden lohikäärmeistä![/SPOILER]

Vielä reilut 3 viikkoa odotusta , miten tämän jaksaa?!

Lainaus käyttäjältä Dynamithix+

Oh my god!

Haastattelu, jossa näytetään myös paljon uutta pelistä kuten 2 uutta Dragonshouttia, enemmän maailmaa, uusia vihuja ja paras kaikista: [spoiler]Näytä spoileriSaat puolellesi yhden lohikäärmeistä![/spoiler]

Vielä reilut 3 viikkoa odotusta , miten tämän jaksaa?!

Pisti silmään tuossa trailerissa tämä: "They have different colors, abilites/powers and power levels." Olenko ollut jossain kiven alla, kun tuo levelskaalaus on muuttunut. Kun en ole kuullut siitä mitään.

Lainaus käyttäjältä Cerker+

Pisti silmään tuossa trailerissa tämä: "They have different colors, abilites/powers and power levels." Olenko ollut jossain kiven alla, kun tuo levelskaalaus on muuttunut. Kun en ole kuullut siitä mitään.

Öö tota noin? Eikös tuo power levels tarkoita vaan, että niitä lohikäärmeitä on eritasoisia? Miten tuo liittyy levelskaalaukseen mitenkään?

Lainaus käyttäjältä luolaeläin

Lainaus käyttäjältä Cerker+

Pisti silmään tuossa trailerissa tämä: "They have different colors, abilites/powers and power levels." Olenko ollut jossain kiven alla, kun tuo levelskaalaus on muuttunut. Kun en ole kuullut siitä mitään.

Öö tota noin? Eikös tuo power levels tarkoita vaan, että niitä lohikäärmeitä on eritasoisia? Miten tuo liittyy levelskaalaukseen mitenkään?

Ensimmäiseksi kysymys: tiedätkö mikä on levelskaalaus tarkoittaa. Toiseksi: power/level mitä eroa. Tarkoitan eikö voimat tule levujen mukana. Kolmanneksi: katsoitko tuon videon?

Valmistaudun p*skamyrskyyn.

Lainaus käyttäjältä Cerker+

Lainaus käyttäjältä luolaeläinLainaus käyttäjältä Cerker+

Toiseksi: power/level mitä eroa. Tarkoitan eikö voimat tule levujen mukana.

Valmistaudun p*skamyrskyyn.

Power/level ei ole sama asia. Ajattelepas vaikka aluksi niitä erivoimaisia lohikäärmeitä kokonaan eri otuksina. Nyt mieti vaikka, että olivatko Oblivionissa level 1 mudcrab ja level 1 dremora yhtä voimakkaita? Eeeeivät aivan... Sitten kuvittele vaikka nyt päästä vedetyt Yellow Dragon mudcrabin tilalle ja Black Dragon dremoran tilalle. Näin saadaan kutakuinkin lopputulos, jossa samantasoiset otukset eivät välttämättä ole yhtä voimakkaita. Sama pätee myös toisinpäin. Toki olit oikeassa siinä, että levujen mukana tulee lisää voimaa, mutta eri otuksilla on aivan eri lähtökohdat voiman suhteen.

[quote='käyttäjältä Cerker+'

Ensimmäiseksi kysymys: tiedätkö mikä on levelskaalaus tarkoittaa. Toiseksi: power/level mitä eroa. Tarkoitan eikö voimat tule levujen mukana. Kolmanneksi: katsoitko tuon videon?

Valmistaudun p*skamyrskyyn.[/quote]

1. Tiedän.
2. En ymmärrä kysymystä kysyisitkö uudestaan, hieman selkeämmin.
3. Kyllä katsoin tuon videon aamulla.

Ja muutenkaan koko videossa ei puhuttu mitään levelskaalauksesta joten take it easy. Jos et tiennyt niin pelin leveliskaalaus on muutettu Fallout 3:sen tapaiseksi, ei enään Oblivionin naurettavaa systeemiä.

Lainaus käyttäjältä Dynamithix+

Oh my god!

Haastattelu, jossa näytetään myös paljon uutta pelistä kuten 2 uutta Dragonshouttia, enemmän maailmaa, uusia vihuja ja paras kaikista:[spoiler]Saat puolellesi yhden lohikäärmeistä![/spoiler]

Vielä reilut 3 viikkoa odotusta , miten tämän jaksaa?!

Looks good! Vaikuttaa tuo spoilerin takana oleva juttu todella siistiltä ja siitä syntyykin varmasti monia hienoja tilanteita itse peliin, tai näin ainakin luulisin. Myös uudet "lohikäärmehuudahdukset" vaikuttivat kaikki jänskiltä.

Kova hype tätä peliä kohtaan, vaikkakin videoiden ym. katsominen on jäänyt vähemmälle, eipähän ainakaan spoilaannu. Nyt kuitenkin esitän teille tietäväisemmille kysymyksen; minkälainen keskustelusysteemi peliin on tulossa? Henkilökohtaisesti en juurikaan pitänyt Oblivionin vastaavasta, ja esim. uusien Falloutien tapainen toisaalta yksinkertainen mutta kuitenkin järkevä malli olisi sopiva myös Skyrimiin.

Lainaus käyttäjältä Luffy+

Nyt kuitenkin esitän teille tietäväisemmille kysymyksen; minkälainen keskustelusysteemi peliin on tulossa? Henkilökohtaisesti en juurikaan pitänyt Oblivionin vastaavasta, ja esim. uusien Falloutien tapainen toisaalta yksinkertainen mutta kuitenkin järkevä malli olisi sopiva myös Skyrimiin.

Pelin keskustelusysteemi on kehittynyt versio Oblivionin ja Fallouttien vastaavasta. Skyrimissä peli ei pysähdy keskustelun ajaksi, vaan toinen osapuoli saattaa jatkaa askareitaan siinä keskustelun ohessa. Se siis tarkoittaa, että jos joku päättää jutellessaan lähteä pienelle kävelylle, sinun täytyy seurata häntä mikäli haluat kuulla hänen sanottavansa. Tästä huolimatta Skyrimin keskustelut alkavat yhä niillä sinun valmiiksi määritellyillä kysymyksilläsi, joita voi sitten tarkentaa keskustelun edetessä.

Eilen ja tänään tullut vähän "lämmiteltyä" Skyrimiä varten pelaamalla Oblivionia. Nyt se menikin viimeinkin ihan läpi, ei siinä mennyt kuin jokunen vuosi... Kaikkien kiltojen tehtävät olin jo kauan sitten tehnyt mutta päätarina oli jäänyt melko alkuun, se kun ei ole kovin kummoinen. Oblivion porttien sulkeminen meinasi pistää vituttaan mutta kunnialla tehtävästä suoriuduin. Jos pelin aikana olisi ollut pakko sulkea vain pari porttia ei se olisi haitannut, mutta putkeen jotain kymmenen? Ei helvetti sentään.

Kuitenkin Oblivion on vielä tänäkin päivänä mainio peli jota jaksaa pelata, grafiikka on vain vanhentunut mutta muuten pelissä ei ole pelillisesti valittamista. Tietenkin levelin mukaan skaalautuvat viholliset ja monet muut pienet asiat vähän ärsyttävät, onneksi ainakin nykyisten tietojen mukaan Skyrim korjaa suuren osan Oblivionin vioista. Elder Scrolls maailmassa käyminen pitkästä aikaa teki terää ja nyt vielä suuremmalla innolla odottelen seuraavaa peliä, vielä pari viikkoa.

Lainaus

Tietenkin levelin mukaan skaalautuvat viholliset

Tuo oli juuri se pelin ainoa miinus. Tuon ominaisuuden takia aloitin aina uuden hahman, kun pääsin 20 levelliseksi. Niitä hahmoja kertyikin sitten joku 80...

Onko kukaan teistä tullut vielä miettineeksi tätä termiä dragonborn? Eli siis jonkun sortin lohikärme syntyisestä on vissiin kyse, mutta miten tällläinen nyt sit syntyy? En tiedä onko mennyt täysin ohi vai miksi en ainakaan itse muista kyseiseen selitykseen törmänneeni. Pelintekijänä kyllä varmaan jättäisin mainitsematta, jotta pelaajat joutuvat itse selvittämään kyseisen asian. Kyllähän (ainakin toivottavasti) se pelissä jotenkin selitetään, mutta onko kukaan tullut vielä miettineeksi mikä mahtaa olla tarinan taustalla.

Omia mietelmiä:
1. Luomani hahmon isä tai äiti jollain konstilla sattuu olemaan lohikäärme. Olettaen että lohikäärmeet jollain tasolla kuitenkin hallitsevat taikuuden niin ehkä jopa muodon muutoksen.
2. Oletetaan edelleen että lohikäärmeillä on taikuus hallussa, joten kai taikuuden keinoin voisi jopa luoda yhden elävän olennon. Nyt kuitenkin puhutaan melko mahtavista otuksista niin kai myös taikuus on sen tasoista?

Toki molemmissa mietelmissä perus edellytys on että lohikäärmeet osaisivat taikoa ja itse niissä häiritsee että lohikäärmeethän pelkäävät tätä dragonbornia, joten miksi luoda sellainen? Tämä taas selittyisi sillä että lohikäärmeitä on sekä hyviä että pahoja ja tästä seikasta muistaisin tekijöiden kieltäytyneen vastaamasta sen enempää.

3. Tietenkin koska kaiken tuhon takaa löytyy tuhon Jumala Alduin niin voihan olla että vastapainona tälle joku toinen Jumala haluaa laittaa kapuloita rattaisiin ja antaa yhdelle kuolevaiselle mahdollisuuden pelastaa maailma. Ei kovin ihmeellinen vaihtoehto mutta tässä ei ole 2 aikaisemman ongelmia.

Joten jos olette pohtineet tätä niin kertokaanhan teidän mietelmiänne ja jos ette vielä ole niin nyt on hyvä hetki miettiä. Kertokaahan mitä itse olette asiasta pohtineet ja kun me sitten peliä pelatessamme löydämme vastauksen niin katsotaan kuka oli lähimpänä pelintekijöiden ratkaisua ;)

Toki tämäkin idea menee karikoille, jos joku jo nyt tietää oikean selityksen tuolle termille.

Lainaus käyttäjältä Xzanork+

Onko kukaan teistä tullut vielä miettineeksi tätä termiä dragonborn? Eli siis jonkun sortin lohikärme syntyisestä on vissiin kyse, mutta miten tällläinen nyt sit syntyy? En tiedä onko mennyt täysin ohi vai miksi en ainakaan itse muista kyseiseen selitykseen törmänneeni. Pelintekijänä kyllä varmaan jättäisin mainitsematta, jotta pelaajat joutuvat itse selvittämään kyseisen asian. Kyllähän (ainakin toivottavasti) se pelissä jotenkin selitetään, mutta onko kukaan tullut vielä miettineeksi mikä mahtaa olla tarinan taustalla.

Omia mietelmiä:
1. Luomani hahmon isä tai äiti jollain konstilla sattuu olemaan lohikäärme. Olettaen että lohikäärmeet jollain tasolla kuitenkin hallitsevat taikuuden niin ehkä jopa muodon muutoksen.
2. Oletetaan edelleen että lohikäärmeillä on taikuus hallussa, joten kai taikuuden keinoin voisi jopa luoda yhden elävän olennon. Nyt kuitenkin puhutaan melko mahtavista otuksista niin kai myös taikuus on sen tasoista?

Toki molemmissa mietelmissä perus edellytys on että lohikäärmeet osaisivat taikoa ja itse niissä häiritsee että lohikäärmeethän pelkäävät tätä dragonbornia, joten miksi luoda sellainen? Tämä taas selittyisi sillä että lohikäärmeitä on sekä hyviä että pahoja ja tästä seikasta muistaisin tekijöiden kieltäytyneen vastaamasta sen enempää.

3. Tietenkin koska kaiken tuhon takaa löytyy tuhon Jumala Alduin niin voihan olla että vastapainona tälle joku toinen Jumala haluaa laittaa kapuloita rattaisiin ja antaa yhdelle kuolevaiselle mahdollisuuden pelastaa maailma. Ei kovin ihmeellinen vaihtoehto mutta tässä ei ole 2 aikaisemman ongelmia.

Joten jos olette pohtineet tätä niin kertokaanhan teidän mietelmiänne ja jos ette vielä ole niin nyt on hyvä hetki miettiä. Kertokaahan mitä itse olette asiasta pohtineet ja kun me sitten peliä pelatessamme löydämme vastauksen niin katsotaan kuka oli lähimpänä pelintekijöiden ratkaisua ;)

Toki tämäkin idea menee karikoille, jos joku jo nyt tietää oikean selityksen tuolle termille.

Hähähää. Oisko ollu GT.TV:n uusimassa jaksossa missä viimeksi kerrottiin että nämä dragonbornit ovat tyyppejä joilla on lohikäärmeen sielu. Minusta tämä on ollu tiedossa vaikka kuinka pitkän aikaa...

Lainaus käyttäjältä Amarant+

Lainaus käyttäjältä Xzanork+

Hähähää. Oisko ollu GT.TV:n uusimassa jaksossa missä viimeksi kerrottiin että nämä dragonbornit ovat tyyppejä joilla on lohikäärmeen sielu. Minusta tämä on ollu tiedossa vaikka kuinka pitkän aikaa...

Jotenkin jääny sit vaan huomaamatta... kiitos tiedosta. :)
Mut silti mitä haluisin tietää miten tämä sielu on juuri pelaajan hahmolle tullut?
Vai tuleeko jokaisesta lohikäärmeen tappajasta tälläinen dragonborn. Lohikäärmeitä tappamallahan näitä sielujakin sai kerättyä, eikö?