Blogit / www.pelaajalehti.com
Idän lumo: Kun zombit tuntuvat tylsiltä
Blogi 4

Idän lumo: Kun zombit tuntuvat tylsiltä

Zombit eivät sanottavasti kiinnosta japanilaisia kauhuteemana. Mistä se johtuu, ja miksi taas amerikkalaiset ovat niihin niin ihastuneita?
Oikea mielipide: Pilvessä on potentiaalia
Blogi 12

Oikea mielipide: Pilvessä on potentiaalia

Fyysiset pelilevyt ovat kovaa vauhtia väistymässä verkkolatausten tieltä. Jäävätkö digitalisoitumisen seuraavaksi uhriksi varsinaiset pelikonsolit?
Idän lumo: Alaikäisten murhaamisen viihdyttävyydestä
Blogi 3

Idän lumo: Alaikäisten murhaamisen viihdyttävyydestä

Danganronpan ja Zero Escapen luojat ovat lyöneet hynttyyt yhteen ja perustaneet uuden pelistudion. Mitä heidän aiempien teostensa perusteella voi odottaa olevan luvassa?
Oikea mielipide: Väkivaltaisuus tekee sinusta videopelaajan
Blogi 4

Oikea mielipide: Väkivaltaisuus tekee sinusta videopelaajan

Ikivanhan myytin mukaan videopelit tekevät lapsista väkivaltaisia. Mitä jos tilanne onkin oikeasti toisinpäin?
Miika Huttunen syyskuussa 2018
Blogi 2

Lokakuun pääkirjoitus: Pelien tekeminen on monille unelmatyö, jolla on varjopuolensa

Pelaaja-lehden päätoimittajan Miika Huttusen pääkirjoitus lokakuulle 2018.
Idän lumo: Sukupuolenkääntämisestä ja seksualisoinnista
Blogi 11

Idän lumo: Sukupuolenkääntämisestä ja seksualisoinnista

Animeharrastajilla on tapana vääntää naishahmoja kaikesta mahdollisesta. Taistelulaivoista, hävittäjälentäjistä, sotalordeista - ja Bowserista. Miksi?
Oikea mielipide: Intohimolla ei pitkälle pötkitä
Blogi 6

Oikea mielipide: Intohimolla ei pitkälle pötkitä

Pelialalla tehdään usein pitkää päivää pienellä palkalla pelkästä rakkaudesta lajiin. Lauantaibloggari Johannan mielestä touhu ei ole alkuunkaan fiksua.
Idän lumo: Retronostalgia on harhaa
Blogi 0

Idän lumo: Retronostalgia on harhaa

Voiko sellaisen retroilun sanoa olevan nostalgiaa, johon kuluttajalla oikeastaan vasta tutustuu ensimmäistä kertaa retrossa muodossa?
Oikea mielipide: Retro kuuluu myös nuorille
Blogi 6

Oikea mielipide: Retro kuuluu myös nuorille

Kuinka vanhan pelin täytyy olla, että sitä voi kutsua retroksi? Lauantaibloggari Johanna kehtaa väittää, ettei retropelaamisessa ole alkuunkaan kyse iästä.
Idän lumo: Poliisi on hoopo koheltaja
Blogi 8

Idän lumo: Poliisi on hoopo koheltaja

Japanilaispeleissä poliisit ovat harvoin kyvykkäitä rikoksenselvittäjiä, vaan säännönmukaisesti lähinnä tyhmiä tumpeloita. Mistä tämä johtuu?
Oikea mielipide: Julkkiksilla ei ole asiaa peleihin
Blogi 5

Oikea mielipide: Julkkiksilla ei ole asiaa peleihin

Tuovatko televisiosta tutut näyttelijäkasvot lisäarvoa peleihin? Eivät ainakaan lauantaibloggari Johannan mielestä.
Idän lumo: Ovatko animehahmot valkoisia?
Blogi 3

Idän lumo: Ovatko animehahmot valkoisia?

Joskus näkee ihmettelyä siitä, miksi japanilaiset tekevät piirroshahmoistaan selvästi kaukasialaisen näköisiä. Oikeasti näin ei ole, vaan etnisyys on katsojan silmässä.
Oikea mielipide: Pelitoimittajat ovat puolueettomia
Blogi 20

Oikea mielipide: Pelitoimittajat ovat puolueettomia

Lauantain blogissa pohditaan ikiaikaista salaliittokysymystä: vaikuttaako lahjonta peliarvostelujen lopputulemaan?
Idän lumo: Sanasi rajoittavat ajatteluasi
Blogi 0

Idän lumo: Sanasi rajoittavat ajatteluasi

Miten paljon pelisuunnittelun trendejä ohjaa ihan vain se, että erilaisille konsepteille on olemassa sanoja, joista kasata tulevan hittipelin pitchaus? Entä kun erilaisiin konsepteihin aletaan liittää arvolatauksia?
Oikea mielipide: Hinkit tai henki
Blogi 6

Oikea mielipide: Hinkit tai henki

Kaikkea sitä: Dead or Alive pyrkii eroon pikkutuhmasta imagostaan. Lauantaibloggari Johannan mielestä on kuitenkin aivan liian myöhäistä moiselle korjausliikkeelle.
Idän lumo: Anime on aina samaa mössöä
Blogi 2

Idän lumo: Anime on aina samaa mössöä

Kaikki japanilainen viihde on liukuhihnalla tuotettua kaavamaista mössöä, josta on omaperäisyys ja taiteellisuus kaukana, sanovat jotkut. Vaan entäpä jos se onkin sitä ihan tarkoituksella?
Oikea mielipide: Pelien myöhästely on markkinointikikka
Blogi 9

Oikea mielipide: Pelien myöhästely on markkinointikikka

Pelien myöhästely on nykyään niin tavallista, että julkaisupäiväarvioihin on lauantabloggari Johannan mielestä vaikeaa luottaa ollenkaan. Miksi julkaisijat sortuvat liikojen lupailuun yhä uudelleen?
Idän lumo: Kulmakarvojen salaisuus
Blogi 3

Idän lumo: Kulmakarvojen salaisuus

Kirby saa lännessä vihaiset kulmakarvat, Ratchet taas Japanissa paksut kulmakarvat. Mitä kulttuurieroja kulmakarvoihin liittyy?
Oikea mielipide: Fanitus pilaa elämiä
Blogi 13

Oikea mielipide: Fanitus pilaa elämiä

Onko pelimaailman julkkiksilla oikeutta yksityisyyteen? Oli tai ei, asiat ovat huonolla tolalla.
Blogi 9

Idän lumo: Osa lokalisoinnista on täysin tarpeetonta

Octopath Travelerin pelaajia on hämmentänyt erään hahmon käyttämä keskiaikainen enganti. Miksi tällaisia käännösratkaisuja tehdään, ja onko niistä enemmän hyötyä kuin haittaa?

Foorumit

edqe // 17.10.2018
CitizenCon 2948 videot ovat vihdoinkin alkaneet tulemaan YouTube:n voin suosittella niiden katsomista. Viralliset videot (lisää tulossa) Epävirall... Lue lisää
Rindfleischetik... // 16.10.2018
Puhuin tuossa siis sekä pelaajalehti.comissa että lehdessä olevista jutuista. Täällä pelaajalehti.comissa näkyy edelleen jonkin verran noita mobiilipe... Lue lisää
Janne Pyykkönen // 16.10.2018
Vastaavanlaista genrehistoriikkia on todellakin tulossa lisää. Lue lisää
Miika Huttunen // 16.10.2018
Ikävä kuulla, mutta nyt tarvittaisiin vähän enemmän tietoa siitä, että mikä sitten sinua kiinnostaisi? Pitäisikö meidän mielestäsi olla puhdas PS4- ta... Lue lisää

Black Ops 4 on täällä. Mikä Call of Duty -studio on suosikkisi?

Seuraa!