Nintendo Switch

1170 vastausta [Uusin kirjoitus]
Poissa
Liittynyt: 16.08.2006
Nintendo Switch ( Koodinimi NX )

Keskustelua Nintendon uudesta pelikonsolista, joka julkaistaan 3.3.2017.

First Look at Nintendo Switch 20.10.2016
Nintendo Switch Presentation 2017 13.1.2017



Mikä on Nintendo Switch?

Nintendo Switch on pelikonsoli, jota voit käyttää kotona televisioon yhdistettynä ja se toimii myös todella monipuolisena kannettavana pelikonsolina.

Nyt voit pelata suosikkipelejäsi missä haluat ja milloin haluat!

Kun olet kotona, Nintendo Switch asetetaan erityiselle jalustalle, joka yhdistetään televisioosi, jolloin voit pelata perheesi ja ystäviesi kanssa olohuoneessa. Sitten voit helposti nostaa Nintendo Switch -pelikonsolin pois jalustalta ja käyttää sitä kannettavana pelikonsolina. Näin voit ottaa pelikokemuksesi mukaan mihin tahansa menetkin.

Nintendo Switch sisältää korkearesoluutioisen näytön, joten voit nauttia peleistä parhaalla mahdollisella tavalla!

Toinen tärkeä yksityiskohta on uudet peliohjaimet nimeltään Joy-Con, jotka kiinnitetään Nintendo Switch -pelikonsolin molemmille puolille. Peliohjaimet on helppo irrottaa ja laittaa takaisin. Näiden peliohjaimien lisäksi julkaistaan myös Nintendo Switch Pro Controller, joka on vaihtoehtoinen peliohjain. Nintendo Switch -pelikonsolin kannettavuuden ansiosta pelaajat voivat helposti mennä haluamaansa paikkaan ja pelata kasvotusten toisiaan vastaan tai toistensa kanssa.

Upeiden graafisten elämyksien, pelirunsauden ja uskomattoman suorituskyvyn turvin Nintendo Switch tarjoaa iloa ja interaktiivista viihdettä tunneiksi!

Luodakseen hauska laite tarvitaan paljon vakavaa insinööritaitoa. Konsolia on kehitetty yli 500 miestyövuotta jotta voitiin luoda kokonaan uusi pelialusta: uudet algoritmit, ATK-arkkitehtuuri, järjestelmän suunnittelu, järjestelmäohjelmistot, ohjelmointirajapinnat, pelimoottorit ja oheislaitteet. Kaikki ne oli määriteltävä uudelleen ja nyt Nintendo tarjoaakin parhaan kokemuksen pelaajille, olivatpa he olohuoneessa tai liikkeellä.

Erittäin tarkat suomenkieliset selostukset Nintendo Switchistä löytyvät täältä!



Nintendo Switch saa voimansa mukautetusta nVidia Tegra -suorittimesta. Nvidian korkean hyötysuhteen skaalautuva prosessori perustuu samaan arkkitehtuuriin, kuin mitä on maailman tehokkaimmissa GeForce-pelinäytönohjaimissa.

Nintendo Switchin pelikokemusta tukee myös täysin räätälöidyt ohjelmistot, mukaan lukien uudistettu fysiikkamoottori, uusia kirjastoja ja edistyksellisiä työkaluja. Nvidian tätä varten kehittämät uudet ohjelmointirajapinnat saavat kaiken irti laitteesta. Uusi ohjelmointirajapinta, NVN, kehitettiin nimenomaan tukemaan kevyttä, nopeaa pelaamista kaikille. Pelaamista edistävät myös uudet rautapohjaiset videotoistimet ja räätälöidyt äänenkäsittelyohjelmat ja renderöintitekniikat.

Kehittäjillä on suuri vapaus kehittää pelejä uudelle pelikonsolille!

Nintendon uutukaista ovat lähteneet tukemaan lukuisat pelitalot, mm. EA, Activision, Bethesda, Ubisoft, Capcom, Warner, From Software, Sega, Platinum Games, Take-Two, Telltale, Travellers Tale, THQ Nordic ja Frozenbyte. [ Lähde ]



Ensimmäisellä trailerilla esitetään vain pieni osa siitä, mitä kaikkea Nintendo Switch -pelikonsolilla voi tehdä. Lisätietoja tästä uudesta pelikonsolista on tulossa lähempänä maaliskuussa tapahtuvaa julkaisua. Nintendon lehdistötilaisuus tulossa 13.1.2017.

Voit katsoa Nintendo Switch -pelikonsolia esittelevän trailerin tästä linkistä!

Nintendo Switch Presentation 2017 -lehdistötilaisuuden voit katsoa tästä linkistä!

Nintendo Switch PELITARJONTAA..


The Legend of Zelda: Breath of The Wild (3.3.2017)

Spoileri!Näytä spoileri

Mario Kart 8 Deluxe (28.4.2017)


Splatoon 2 (Kesä 2017)


ARMS (2017)


1-2-Switch (3.3.2017)



Super Mario Odyssey (Joulu 2017)

****************************************************************************************************

List of Nintendo Switch Games [ Wikipedia ]

The "Complete" List of Nintendo Switch Games [ Vahvistetut & huhutut ]

****************************************************************************************************

Nintendo NX (Alkuperäinen viestin aloitus 17.10.2015)

Otsikon aihe velloo tällä hetkellä niin kuumana, että nyt jos koska on laitettava sille oma keskustelu pystyyn. Kyseessähän on siis Nintendon tuleva pelaamiseen tarkoitettu alusta, jonka Nintendo on vahvistanut olevan kehitteillä, mutta josta ei ole virallisesti kerrottu julkisuuteen oikeastaan mitään. Nintendo on myös kertonut, että eivät aio kertoa laitteesta mitään ennen vuotta 2016. Otsikossa oleva "NX" on siis Nintendon tulevan alustan työnimi, jota käytetään hyvin yleisesti pelimediassa, aina kun aiheesta ilmaantuu uutisia.. eli toisinsanoen tähän mennessä on kuultu vain huhuja.

Elikkäs keskustelemaan sitten vain aiheesta, että mitä Nintendolta on tulossa seuraavaksi? Spekulointia ja huhujen analysointiahan se on vielä toistaiseksi, mutta mikäpä sen mukavampaa kuin heittää omia arvailujaan kehiin ja kertoa mitä itse sieltä toivoisi tulevan. Ei muuta kuin runosuoni sykkimään, päivittelen lisäinfoa kun jotain uutta ilmaantuu.

Käyttäjän edqe kuva
Poissa
Liittynyt: 10.07.2014
Nintendo yrityksenä tai heidän pelilaitteensa eivät ole itseäni koskaan kiinnostanut (poikkeuksena Game & Watch: Donkey Kong Jr. joka on kyllä hyvä), mutta tänä vuonna saatiin kuitenkin jo positiivisia uutisia: https://www.khronos.org/members/contributors/nintendo-co.-ltd

Eli tuo voisi tarkoittaa, että NX käyttäisi avointa Vulkan API:a.
Poissa
Liittynyt: 27.09.2007
Sinänsä hassua että koko projektista ei tiedetä vielä varmaksi mitään muuta kuin kaksi asiaa:

- Se tulee olemaan esillä ensi kesän E3-messuilla
- Sille on valmisteilla Dragon Quest XI

Jos uusin Dragon Quest ehtii valmiiksi japsijulkaisuun, on nousevan auringon maassa tuolloin laite loppuunmyyty alta aikayksikön joka toivon mukaan ei tule haittaamaan länsimaiden jakelua tyyliin Xbox One joka oli Microsoftilta todellinen neronleimauksien neronleimaus. Lisäksi jos julkaisu on ensi vuoden puolella kuten kovasti joka suunnassa huudellaan, mikä on Nintendon 1st party-panos julkaisuun? Tiedettyjä projekteja ovat tällä hetkellä vain vielä Wii U:lle lupailtu Zelda-peli sekä Miyamoton möläyttämä Pikmin 4. Näistä kahdesta nimikkeestä ainoastaan toinen on sellainen titteli joka julkaisussa kykenisi myymään konsoleita länsimaissa ja annan vinkin, se ei ole se peli jossa pienet mönkiäiset hoitavat hommat kun laiskat kapteenit käskee. Jos Zeldaa tai Mariota ei NX:n julkaisun kylkeen täällä lännessä saada, ei myyntejäkään ilman superhypeä julkkarissa tule elleivät sitten ala muoviämpäreitä jakelemaan myyntipisteissä.
Poissa
Liittynyt: 05.05.2006
Jatketaampa enemmän täällä tuosta raudastakin.

Intelin x86 arkkitehtuuriin en usko ikinä. Sekin sotii sitä huhua vastaan joka liikkuu. Vähintäänkin x64 arkkitehtuuri, mutta uskoisin enemmän ARMiin, koska se on virtapihi. ARMin puolesta puhuu nykytrenditkin, CPU:n toissijaiseksi jättäminen. PS4:ssä ja X1:ssäkin CPU on onneton verrattuna GPU:n voimaan.

Tehojen määrä siis tulee siitä GPU:sta. Tässä ei periaatteessa olisi mahdotonta tehdä aika suurikin skaala. Se ei tule tapahtumaan, että kotikonsolissa olisi GeForce/Radeon ja käsikonsolissa Tigre tms. mobiili GPU. Jos Nintendo siis ajattelee tuovansa yhteensopivat raudat molemmille. Josta on aika vahvoja viitteitä. Arkkitehtuurit eivät vain sovi keskenään ja se tuo ongelmia.
Nintendolla on ollut AMD:n (ja ennen ATIn) GPU:t jo GC:n ajoista, niin eiköhän sopimus tule jälleen sieltä. Ja saman valmistajan GPU:t ovat varsin hyvin skaalattavissa, rajapintojen pysyessä samana. Se tässä on vain että niiden on pakko olla mobiiliGPU:t, molemmissa. Mutta skaalaus onnistuu helposti ottamalla muutaman CU:n pois käytöstä ja laskemalla kelloja. Hyvää tässä olisi myös se että molemmat tulisivat samasta tuotanto linjasta.
Ongelma on siinä, että jos se on alunperin teho GPU, se maksaa aika rankasti ja Nintendon alhainen hinta lentää ulos, jos ei suostu ottamaan tappiota rankasti. Nintendo varmasti tunnustaa sen verran nykybisnestä, että tappiota suostuu hiukan ottamaan, mutta tuskin niin paljon kuin tähän tarvisi. Viime aikoina Nintendon GPU:t ovat olleet jopa pari tai kolme sukupolvea vanhaa PC-rautaa. Tuskin tästä kauheasti poiketaan. Ehkä viime sukupolvea, mutta tämä sukupolvi on varmasti liian kallista. Pari sukupolvea vanhalla kokonaisuudesta saataisiin todella halpa, koska piirin tuotantolinjat voitaisiin periaatteessa pitää samana. Suurimmilta osin siis.


On tää rautaspekulointi sitten hienoa ^_^
Poissa
Liittynyt: 10.02.2009
Lainaus käyttäjältä JayeizH+
On tää rautaspekulointi sitten hienoa ^_^


Vaikka "luotettavat lähteet" ovat (taas) huudelleet, että tehoihin Nintendo olisi panostamassa, niin en jaksa uskoa. Toki se on mahdollista, mutta jos sieltä on oikeasti tulossa jonkilainen hybridilaite (kuten onkin), niin hinta saattaa paisua liian suureksi jos mylly on myös tehokas.

Taas toisaalta, jos puskevat pihalle mötikän mikä jää kilpailijoiden jalkoihin heti julkaisupäivänä, niin ketään tuskin kiinnostaa lähteä kauppaan lompakon kanssa. Hybridisetit myös varmasti vaativat jonkinlaista kapasiteettia toimiakseen hyvin/kunnolla. Mene ja tiedä, kun ei tiedä yhtään mitä sieltä on tulossa.
Käyttäjän ExPReS kuva
Poissa
Liittynyt: 01.12.2012
Kannattaa myös muistaa ettei se PS4:n tehoista ohi meneminen paljoa vaadi. Nämä niin sanotut tehokonsolit on kuitenkin PC-puolella nyt jo sitä alempaa keskiluokkaa...
Menneisyydessä tehokonsolit pystyivät kilpailemaan tehoissa PC:n kanssa, not anymore.
Poissa
Liittynyt: 15.04.2012
Lainaus käyttäjältä ExPReS
Menneisyydessä tehokonsolit pystyivät kilpailemaan tehoissa PC:n kanssa, not anymore.


Tästäpä herääkin kysymys, kannattaako edes yrittää? Vai voisiko konsolien vahvuus olla jonkun sellaisen tarjoamisessa, johon PC ei kykene? Kaikkien näiden huhujenkin keskellä uskon vakaasti, että Nintendon strategia tulee edelleenkin olemaan kilpailusta erottuminen.
Käyttäjän ExPReS kuva
Poissa
Liittynyt: 01.12.2012
Nyt olisi tietty Nintendolla hyvä mahdollisuus päästä kiinni taas 3rd-partyihin ja saada aikaan "yleiskonsoli", "yksärikonsolin" tilalle. 3rd-partyt porttaavat nykyisillä kehityskustannuksilla mielellään pelinsä monelle laitteelle, jos kääntämistyö on helppo ja pienellä vaivalla saadaan lisävoittoja. Tarpeeksi samankaltainen arkkitehtuuri kuin "tehokonsoleissa", jolloin pystyy pienellä vaivalla kääntämään pelin ja vaikkei peli NX:llä olisikaan mikään myyntihitti tulisi silti pienet lisävoitot.

Tämä ei kuitenkaan estä muita tekemästä uniikkia sisältöä NX:lle.

Itselle se on ihan sama saako Nipa 3rd-partyjä kyytiin vai ei, mutta kaupallisen menestyksen kannalta voisi olla fiksu veto.
Poissa
Liittynyt: 16.08.2006
Lainaus käyttäjältä Megaman
Kaikkien näiden huhujenkin keskellä uskon vakaasti, että Nintendon strategia tulee edelleenkin olemaan kilpailusta erottuminen.

Se on kyllä varmaa, koska ovat pyrkineet siihen aina ennenkin. Toisaalta taas ollaan päädytty puolivahingossa (Wii U:n heikon menestyksen myötä) sellaiseen tilanteeseen, että Nintendo pääsee ikäänkuin konsolin julkaisusyklin muutoksella erottumaan kilpailusta, ollen samalla kuitenkin myös haastajana kilpailijoiden nykyisille konsoleille. Tämä tietysti mahdollistuu vain sillä, että NX julkaistaan tosiaan ensi vuoden lopulla ja arkkitehtuuri on tehty sellaiseksi, että sille saadaan helposti käännettyä myös ne kolmansien osapuolien pelit. Ja tottakai niiden kolmansien osapuolien on oltava myös mukana juonessa.



Ja mitä tehoihin tulee, niin vaikka Nintendo ei yleensä sillä lähtökohdalla toimi, niin nykytilanteessa sen pitäisi olla lähes itsestäänselvyys, että puhtaasti "numeronmurskauksesta" puhuttaessa liikuttaisiin VÄHINTÄÄN samoilla huudeilla kun Sonyn ja Microsoftin nykyiset vehkeet. Ja mieluummin ylikin, mikä on tapahtumassa jos viimeisimmät huhut tosiaan pitävät paikkansa. Tottakai se on selvä asia, että ei NX-kotikonsolilla lähetä mahdottomia tavoittelemaan, että pyrittäisiin olemaan tehokkain laite markkinoilla silloin kun (tai jos) molemmat kahdesta suuresta kilpaveljestä ovat julkaisseet uudet pelilatteistonsa. Mutta tällä strategialla - jos siis huhut jälleen kerran pitävät kutinsa - olisi Nintendolla mahdollisuus olla muutama vuosi keulamiehenä jopa sillä tehopuolella. Tämä saattaisi taata myös vakaamman Third-Partyjen tuen.


Kaikki tämä tehohössötys ei siltikään tarkoita sitä, etteikö Nintendolla olisi tuoda jälleen jotain uutta pöytään ja yllättää sillä kaikki. Melko varmasti jotain pientä tai suurempaakin innovaatiota (jota osa pelaajista kutsuu nimellä gimmick) sieltä on tulossa, koska se on silloin hyvin Nintendon tapaista, ja kertoihan itse edesmennyt presidentti Satoru Iwatakin, että he tulevat NX:llä tarjoamaan yllätyksiä. Tarkoittaa tämä sitten sitä kaikkien jo lähes varmana pitämää hybridikonsolia tai jotain ihan muuta, niin silloinhan Nintendo jo erottuu uutuudellaan tämänhetkisistä kilpailijoiden konsoleista selvällä tiss.. rinnan mitalla.
Poissa
Liittynyt: 05.05.2006
Lainaus käyttäjältä ExPReS
Kannattaa myös muistaa ettei se PS4:n tehoista ohi meneminen paljoa vaadi. Nämä niin sanotut tehokonsolit on kuitenkin PC-puolella nyt jo sitä alempaa keskiluokkaa...
Menneisyydessä tehokonsolit pystyivät kilpailemaan tehoissa PC:n kanssa, not anymore.

Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Konsolit kilpailivat ennen PC:n kanssa yksilöidyn raudan ja RISC-arkkitehtuurin ansiosta. Tämä on ensimmäinen sukupolvi kun arkkitehtuuri oikeasti muistuttaa PC:tä ja ollaan x64 -arkkitehtuurissa. Tämä voisi johtua CPU-puolen kehityksen tietynlaisesta hidastumisesta. PC:lläkin pärjää hienosti muutaman vuoden vanhalla CPU:lla (i7-2600k) jos GPU on kunnossa.

Nyt kun ns. PC-arkkitehtuuri on tullut konsoleihin (PS4 ja X1), pesäero PC:hen on helppo huomata, koska ei kenelläkään valmistajalla ole varaa pistää huippu PC-rautaa konsoliinsa. PS4:nkin hinta oli oli 400€ julkaisussa vaikka se pohjautui ns. vanhan sukupolven PC-rautaan. Huippu PC:tä ei saada ikinä konsoliin. Se vain maksaa liikaa.

Tästä päästäänkin NX:ään. Nintendo ei tule panostamaan rautaan yhtä paljon kuin Sony tai M$. Se tässä on hyvä juttu, että Nintendon ei tarvise panostaa niin paljon, raudan ollessa kuitenkin yhtätehokas. Se lähteekö Nintendo tähän on hankala sanoa. Toivoisin sitä, enkä yllättyisi siitä, mutta Nintendon nykytrendi kertoo vähän toista. Lisäksi kannettavan laitteen (tai käsikonsolin) yhdistäminen tähän (johon uskon kyllä) olisi aika haastavaa. Periaatteessa se voisi toimia, mutta ei peliä voi loputtomasti pelkällä skaalauksella portata heikommalle laitteelle, vaikka arkkitehtuuri olisikin sama. Jos kotikonsoli olisi PS4/X1 tehoissa pitäisi käsikonsolin tehot olla varmaan lähes X360-PS3-WiiU akselilla. Muuten peli varmasti kärsisi porttauksessa. Tähän tietysti vaikuttaa näytön resoluutiokin, mutta eihän ne X360 ja PS3 pelitkään olleen läheskään aina edes 720p tasolla. En siis tarkoita sitä että reso ei voisi olla pienempi, vaan sitä että ei noillakaan raudoilla kummoista reso pyöritetä, kun PS4 ja X1 tasoisella kotikonsolilla reso olisi varmasti 1080p ja maailma "täynnä kamaa".

Sinänsä Nintendon suuntaus tehoihin voisi olla perusteltua. Nyt on otettu rahat ja hävittykin vähän tähän "casualiin", "gimmickiin" tai miksi sitä haluaakaan sanoa, niin nyt tulisi paluu raudan pariin, jolloin Nintendon tarjoaisi kovan raudan pelaajille ja mielettömän indie valikoiman hybridi -mallilla. No, aina saa haaveilla.



Lainaus käyttäjältä Megaman
Kaikkien näiden huhujenkin keskellä uskon vakaasti, että Nintendon strategia tulee edelleenkin olemaan kilpailusta erottuminen.

Kyse onkin siitä kuinka kilpailusta erotutaan Wink Voisin kuvitella että Sonyn ja M$:nkin idea on erottua muista.
Käyttäjän ExPReS kuva
Poissa
Liittynyt: 01.12.2012
Lainaus käyttäjältä JayeizH+
Lainaus käyttäjältä ExPReSKannattaa myös muistaa ettei se PS4:n tehoista ohi meneminen paljoa vaadi. Nämä niin sanotut tehokonsolit on kuitenkin PC-puolella nyt jo sitä alempaa keskiluokkaa...
Menneisyydessä tehokonsolit pystyivät kilpailemaan tehoissa PC:n kanssa, not anymore.
Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Konsolit kilpailivat ennen PC:n kanssa yksilöidyn raudan ja RISC-arkkitehtuurin ansiosta. Tämä on ensimmäinen sukupolvi kun arkkitehtuuri oikeasti muistuttaa PC:tä ja ollaan x64 -arkkitehtuurissa. Tämä voisi johtua CPU-puolen kehityksen tietynlaisesta hidastumisesta. PC:lläkin pärjää hienosti muutaman vuoden vanhalla CPU:lla (i7-2600k) jos GPU on kunnossa.

Nyt kun ns. PC-arkkitehtuuri on tullut konsoleihin (PS4 ja X1), pesäero PC:hen on helppo huomata, koska ei kenelläkään valmistajalla ole varaa pistää huippu PC-rautaa konsoliinsa. PS4:nkin hinta oli oli 400€ julkaisussa vaikka se pohjautui ns. vanhan sukupolven PC-rautaan. Huippu PC:tä ei saada ikinä konsoliin. Se vain maksaa liikaa.

En nyt puhunut siitä mitä rautaa niissä vanhoissa konsoleissa oli sisällä, vaan se mitä ne piirsivät ruudulle. Se mitä nykyiset konsolit piirtää ruudulle, ei ole millään tavalla ihmeellistä PC-puolella. Ennen konsolit pystyivät optimoinnilla yms kikkailulla saamaan huippu-PC:n tasoista suorituskykyä näytölle ja kilpailivat tasapäisesti(sukupolven alussa) suorituskyvyssä.