Ladataan

Uutinen: Joulun taikaa ilmassa: Suomi-peli Reset rahoitettiin viime hetkellä

23.12.2013
Kirjoittanut: Panu Saarenoja

Espoolainen kahden hengen pelistudio Theory Interactive on vastaanottanut mieluisan joululahjan juuri ennen aatonaaton päättymistä. Marraskuussa oman Reset-peliprojektinsa kanssa Indiegogo-rahoituspalveluun suunnanneet kehittäjät onnistuivat kasvattamaan pelaajilta saamansa tukisumman maanantaina 65 000 euroon, minkä myötä Resetille asetettu rahoitustavoite on nyt tullut täyteen.

Tarvittavaa rahasummaa ei saatu kasaan kuitenkaan aivan itsestään. Vielä maanantain alussa tukea oli saatu vain noin 50 000 euron edestä, joten loppurutistus ennen jouluaaton deadlinea on ollut varsin merkittävä. Indiegogosta saadun lisärahan ansiosta pelistä pitäisikin tulla nyt "parempi" kuin kehittäjät alkujaan kaavailivat.

Reset julkistettiin alkujaan jo viime vuonna, jolloin se varsinkin herätti huomiota näyttävällä teknologiallaan. Itse pelinä kyseessä on avoimeen maailmaan sijoittuva pulmaseikkailu, jossa matkaa taitetaan itsensä kloonaamiseen kykenevän robottihahmon muodossa.

Ohessa olevat videot havainnollistavat kepeästi, mistä oikeastaan onkaan kyse.

Rahoitusta Resetille voi antaa aina jouluaattopäivään asti sen Indiegogo-sivujen kautta.

9 kommenttia

24.12.2013 00:31
Miten kaksi henkilöä saa noin hyvää grafiikkaa!? Shock Mutta hieno juttu että Se sai rahansa. Smile
Picture of kurrinen123
24.12.2013 01:50
Jotenkin tuntuu että pelintekijät pistivät itse loppusumman että saisivat edes jonkinlaisen rahoituksen unelmalleen, tai ainakin osan siitä. Mutta silti aika mielenkiintoinen peli näyttää olevan. Tosin uudelleenpeluukerta voi tuntua aika puurolta. Toivottavasti modiyhteiso herää myös tähän peliin tai voi lento olla aika lyhyt.
Picture of Juup87
24.12.2013 08:12
nyt resetil on 70 tonnii rahaa
Picture of äxäbox
24.12.2013 11:58
Lainaus käyttäjältä äxäbox
nyt resetil on 70 tonnii rahaa

Kävit viis tonnia paiskaamassa niille lisää vai? Laughing out loud
Picture of Pauli4x4
24.12.2013 12:27
Lainaus käyttäjältä Pauli4x4

Kävit viis tonnia paiskaamassa niille lisää vai?


Luultavammin heillä oli jo valmiiksi viisi tonnia.
Picture of kurrinen123
24.12.2013 12:47
Lainaus käyttäjältä kurrinen123
Miten kaksi henkilöä saa noin hyvää grafiikkaa!? Mutta hieno juttu että Se sai rahansa.

Trailereista päätellen ainakin näyttäisivät turvautuvan hyvin simppeleihin 3D malleihin, jolloin saavat paljon paremmat tekstuurit sekä valaistuksen. Onhan äijillä vielä vuosi aikaa parantaa tuota huomattavasti tuosta.

Grafiikka näyttäisi olevan kohdillaan ja robotissa tuntuu olevan sitä pientä luonnetta, jos saavat jotenkin peliin tarinan hyvin mukaan ja pelin itsessään toimimaan niin voisin nähdä tässä olevan jopa seuraavan portalin. Portalikin olisi aika tylsä peli ilman pienimuotoista tarinaa puzzleissa, hienoja ympäristöjä ja gladosia.
Picture of Marioysikax
24.12.2013 16:21
Tulee muuten tuosta peli mekaniikasta mieleen Rachet and clank Crack in time. Smile
Picture of kurrinen123
29.12.2013 13:08
Lainaus käyttäjältä kurrinen123
Tulee muuten tuosta peli mekaniikasta mieleen Rachet and clank Crack in time.

Sitä minäkin olen aikaisemmin sanonut. Olisihan se hyvä jos tulisi aikaan oikeasti kinkkisiä haasteita (olihan Crack in timessa se yksi haaste jossa sai hetken miettiä...). No haasteellisuus riippuu vain omien hoksottimien virkeys tilasta.
Picture of Gamer paradise
02.01.2014 10:18
Lainaus käyttäjältä kurrinen123
Tulee muuten tuosta peli mekaniikasta mieleen Rachet and clank Crack in time.


Olet täysin oikeassa! Laughing out loud
Picture of TomPlex