Uutinen: Julmetun haluttu mini-Nintendo palaa kauppoihin ensi vuonna, myös mini-SNES-konsolia luvataan lisää

12.09.2017
Kirjoittanut: Panu Saarenoja

Nintendo on tekemässä U-käännöksen ja palauttamassa äärimmäisen halutun Nintendo Classic Mini: NES -konsolin takaisin tuotantoon. Japanilainen pelitalo ehti jo alkuvuodesta keskeyttää niiden tekemisen, mutta nyt se on luvannut palauttaa laitteen markkinoille eri aluekohtaisine versioineen niin Euroopassa, Amerikassa kuin Japanissakin ensi vuoden kesällä.

Samaan syssyyn Nintendo on vahvistanut, että nyt syyskuussa myyntiin saapuvan Nintendo Classic Mini: SNES -konsolin toimittaminen kauppoihin jatkuu sekin ensi vuonna. Jo ennakkoon laitteen saatavuudesta on ollut helppo huolestua, sillä mini-NES:n hurjan menekin myötä pelkästään mini-SNES:n ennakkotilauksia on jahdattu epätoivoisesti niin tavanomaisten kuluttajien kuin rahanhimoisten opportunistienkin toimesta.

Nintendo Classic Mini: NES julkaistiin alunperin vuosi sitten sisältäen 30 enemmän tai vähemmän klassista Nintendo Entertainment System -peliä aina Super Mario Brosista ensimmäiseen Metroidiin. Nintendo Classic Mini: SNES on sisältämässä 21-peliä, joista yksi on aiemmin julkaisematon Star Fox 2.

Lähde: Nintendo of Europe (Twitter), Business Wire, Nintendo of Japan (Twitter)

28 kommenttia

12.09.2017 16:47
No niin ja kuka tätä ei osannut odottaa? Hyvä vain että tekivät kuluttajan kannalta parhaan ratkaisun tässä vaiheessa, sillä olisivat voineet myös ensin myydä tuota SNESiäkin "rajoitettuna painoksena" (tms.) ja sitten vasta julkistaa että "hei, tulee muuten lisää ja NESiä myös!".
Picture of zappah
12.09.2017 17:18
Hieno homma! Nyt tämän myötä kerälijä-minä ostaa molemmat hyllyyn koristeeksi ja onhan tuo SNES versio ainoa tapa virallisesti-fyysisesti ostaa tuo surullisen kuuluisa Star Fox 2. Nyt isot peukut ylös Nintendolle.
Picture of snaketus
12.09.2017 17:22
Toivottavasti NES ja SNES tulisi samaan pakettin ,Hinta olisi varmaan kalliimpi.Jos Multa kysytään SNES on paras nintendo konsoli mitä se on tehnyt ,Vaikka en ole sitä koskaan omistanut.Ja Miksi SNES tai NES ei ole normaalin kokoista. Kyllä mä ainakin haluaisin normaali kokoisen, Mikä silloin alun perin oli.

Lainaus käyttäjältä snaketus
Hieno homma! Nyt tämän myötä kerälijä-minä ostaa molemmat hyllyyn koristeeksi ja onhan tuo SNES versio ainoa tapa virallisesti-fyysisesti ostaa tuo surullisen kuuluisa Star Fox 2. Nyt isot peukut ylös Nintendolle.
Niin konsolit kuulukin hyllyyn LOL
Picture of velor85
12.09.2017 17:27
Veikaan että hinta tulee myös pompaan 50€ ylös ton ekan konsolin kohdalla
Picture of frozen
12.09.2017 17:45
Lainaus käyttäjältä frozen
Veikaan että hinta tulee myös pompaan 50€ ylös ton ekan konsolin kohdalla
Miksi se hinta nousisi.kai ne myydään samaan hintaan kun nytkin. Sit ymmärtäisin, Jos molemmat tulee samaan pakettiin.
Picture of velor85
12.09.2017 17:54
Mahtavaa, molemmat kyllä lähtevät ehottomasti ostoon kerran emulaatiota on kehuttu paljon vaikkapa vrt. WiiU:n virtual console julkaisuihin. Ja klassikot on aina klassikkoja. Wink
Picture of Hifisti
12.09.2017 17:59
Lainaus käyttäjältä Hifisti
Mahtavaa, molemmat kyllä lähtevät ehottomasti ostoon kerran emulaatiota on kehuttu paljon vaikkapa vrt. WiiU:n virtual console julkaisuihin. Ja klassikot on aina klassikkoja.
Itse ostan SNES Super Marjo Worldin takia Smile
Picture of velor85
12.09.2017 18:17
Lainaus käyttäjältä snaketus
Hieno homma! Nyt tämän myötä kerälijä-minä ostaa molemmat hyllyyn koristeeksi ja onhan tuo SNES versio ainoa tapa virallisesti-fyysisesti ostaa tuo surullisen kuuluisa Star Fox 2. Nyt isot peukut ylös Nintendolle.
Ja nytkö ei sitten sovikaan boikotoida ja osoittaa mieltä, vaikka Nintendo on piinannut ostajia ja ennakkotilaajia oikein olan takaa? Ennenkuulumatonta!
Picture of Poliisitapaus
12.09.2017 18:31
Nykyään on niin rajallisesti aikaa pelailla, ettei itseä moinen aikamatkustus kauheasti kiinnosta. Kivoja laitteitahan nuo ovat, mutta siinä käy omalla kohdallani kuitenkin niin että pitäisin laatikkoa avaamattomana hyllyssä ja odottelisin laitteen arvon nousua. Mielestäni pelikoneilla kuuluu kuitenkin pelata eikä tehdä jälleenmyynti kauppaa, (jokainen toki tyylillään) joten hyvä jos Nintendo päättää valmistaa lisää laitteita kaikille halukkaille.
Picture of Bleach90
12.09.2017 19:38
Lainaus käyttäjältä Poliisitapaus
Lainaus käyttäjältä snaketus
Hieno homma! Nyt tämän myötä kerälijä-minä ostaa molemmat hyllyyn koristeeksi ja onhan tuo SNES versio ainoa tapa virallisesti-fyysisesti ostaa tuo surullisen kuuluisa Star Fox 2. Nyt isot peukut ylös Nintendolle.
Ja nytkö ei sitten sovikaan boikotoida ja osoittaa mieltä, vaikka Nintendo on piinannut ostajia ja ennakkotilaajia oikein olan takaa? Ennenkuulumatonta!

Minäkin ihmettelen suuresti tätä jatkuvaa takin kääntöä!?!
Nythän nimittäin teillä olisi mahdollisuus boikotoida nintendoa ja jättää konsoli(t) ostamatta!
Picture of Jartza72