Ladataan

Uutinen: Final Fantasy XV:n karttabugi paljastaa uusia käyttämättömiä pelialueita

10.01.2017
Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen

Final Fantasy XV:n pelattavissa oleva maailma on osoittautunut todellisuutta suuremmaksi vastikään paljastuneiden lisäalueiden myötä.

YouTube-käyttäjä Fotm Hero on onnistunut pääsemään karttabugia hyödyntäen pelattavien alueiden ulkopuolelle ja löytänyt valtavia käyttämättömiä pelialueita Final Fantasy XV:stä.

Tunnin mittaisella videolla nähdään Cartanican, Eusciellon, Paglan ja Tenebraen maa-alueet, joista vain ensiksi mainittu tarjoaa kuitenkin todellisia yksityiskohtia. Videon kuvauksen mukaan syynä on se, että ainoastaan Cartanican onnistui lataamaan peliin kunnolla.

Toistaiseksi on vielä epäselvää, ovatko nyt paljastuneet alueet pelistä poisleikattuja maaseutuja vai odottavatko ne kenties tulevien laajennusten sisältöä kylkeensä.

Square Enix on paljastanut jo aiemmin tuovansa Final Fantasy XV:een julkaisun jälkeen niin maksullista kuin ilmaistakin sisältöä. Ensiksi mainittuihin kuuluvat muun muassa mahdollisuus pelata pelin sivuhahmoilla sekä jonkinlainen moninpelitila.

Lähde: Siliconera

13 kommenttia

10.01.2017 12:31
/Kukkahattu päähän

Voi kun minua niin kovin harmittaa, kun Pelaaja-lehti on taas tehnyt uutisen PS4-pelistä ja laittanut vielä videolinkinkin mukaan, joten joudun näkemään PS4-konsolin tuottamaa pelikuvaa ja se aivopesee minutkin pelkäksi PS fanipojaksi :'(

Ja miten kehtasittekaan käyttää adjektiivia "valtava" kirjoittaessanne tästä PS4-pelistä! Muistakaa pysyä puolueettomana! Kirjoitan Karpolle!

/kukkahattu pois päästä

Oliko näistä DLCstä kerrottu, että koska niitä voisi odotella julkaistavaksi?
On tuossa kuitenkin tuota backlogia (huom, ilmeisesti pakko kertoa backlogista joka kommentissa, huh onneksi muistin), niin se pitäisi hoitaa ennen tämän pelin ostoa pois alta.
Picture of TheUglyBeard
10.01.2017 12:35
Lainaus käyttäjältä TheUglyBeard
/Kukkahattu päähän

Voi kun minua niin kovin harmittaa, kun Pelaaja-lehti on taas tehnyt uutisen PS4-pelistä ja laittanut vielä videolinkinkin mukaan, joten joudun näkemään PS4-konsolin tuottamaa pelikuvaa ja se aivopesee minutkin pelkäksi PS fanipojaksi :'(

Ja miten kehtasittekaan käyttää adjektiivia "valtava" kirjoittaessanne tästä PS4-pelistä! Muistakaa pysyä puolueellisena! Kirjoitan Karpolle!

/kukkahattu pois päästä

Oliko näistä DLCstä kerrottu, että koska niitä voisi odotella julkaistavaksi?
On tuossa kuitenkin tuota backlogia (huom, ilmeisesti pakko kertoa backlogista joka kommentissa, huh onneksi muistin), niin se pitäisi hoitaa ennen tämän pelin ostoa pois alta.


Voisi olla toinen ääni kellossa jos olisi microsoftista uutisoitu niin paljon niin sanotun puoluettoman lehden toimesta
Picture of frozen
10.01.2017 14:07
Lainaus käyttäjältä frozen
Voisi olla toinen ääni kellossa jos olisi microsoftista uutisoitu niin paljon niin sanotun puoluettoman lehden toimesta


Ei. Voisin melkeinpä väittää, olkoon, väitän, että silloin kun Xbox360 hallitsi skeneä, siitä kirjoitettiin ja puhuttiin enemmän. Vertailtiin suoraan PS3een ja sanottiin paremmaksi ja menestyvämmäksi. Ja sitähän se oli. Nyt tilanteen ollessa päinvastoin, Microsoftin itse joltain osin luovutettua, PS4n käsittämättömästä menestyksestä PS-maassa ei saisi puhua? Kone myy enemmän. Fakta. Luvut ovat hehkutuksen arvoisia. Fakta. Pelit myyvät aivan hel**tisti. Fakta.

Missä arvon ritarit olivat kun ajat olivat toiset? Kun se toinen prinsessa tarvitsi suojelua?
Picture of TheUglyBeard
10.01.2017 15:20
Voisin itse heittää kysymyksen näille jotka jaksaa öyhöttää Pelaajan puolueettomuudesta; maksatteko Yle-veroa vikisemättä?
Picture of Kosmonautti
10.01.2017 15:33
Lainaus käyttäjältä TheUglyBeard
Oliko näistä DLCstä kerrottu, että koska niitä voisi odotella julkaistavaksi?
On tuossa kuitenkin tuota backlogia (huom, ilmeisesti pakko kertoa backlogista joka kommentissa, huh onneksi muistin), niin se pitäisi hoitaa ennen tämän pelin ostoa pois alta.


Ensimmäinen DLC saapui joulukuussa, mutta toi mukanaan lähinnä vaatetusta ja varusteita. Se saa jatkoa kuluvan kuun päätteeksi avattavasta karnevaalista, josta ei ole saatu vielä hirveästi tietoa. (Lipun karnevaaliin saivat niin kausipassin ostaneet kuin sen ostamatta jättäneet tuolloin joulukuussa)

Sen sijaan noille Gladiosille ja kumppaneille räätälöidyistä laajennuksista + moninpelistä ei Square ole hiiskunut vielä aikataulujen osalta sen enempää. Eikä oikeastaan kyllä niiden tarkemmasta sisällöstäkään.
Picture of Joonas Pikkarainen
10.01.2017 16:27
Lainaus käyttäjältä Kosmonautti
Voisin itse heittää kysymyksen näille jotka jaksaa öyhöttää Pelaajan puolueettomuudesta; maksatteko Yle-veroa vikisemättä?

ero on vain siinä että pelaajalehden voi jättää tilaamatta mutta veroa ei jättää maksamatta
Picture of frozen
10.01.2017 21:16
Lainaus käyttäjältä TheUglyBeard
Voi kun minua niin kovin harmittaa, kun Pelaaja-lehti on taas tehnyt uutisen PS4-pelistä ja laittanut vielä videolinkinkin mukaan, joten joudun näkemään PS4-konsolin tuottamaa pelikuvaa ja se aivopesee minutkin pelkäksi PS fanipojaksi :'(

Ja miten kehtasittekaan käyttää adjektiivia "valtava" kirjoittaessanne tästä PS4-pelistä! Muistakaa pysyä puolueettomana! Kirjoitan Karpolle!
Jos on kasvanut nykyisessä some-uutisten maailmassa niin ehkä neutraali uutisointi on vain niin vaikea käsite, että se on vain vitsi.
Lainaus käyttäjältä TheUglyBeard
On tuossa kuitenkin tuota backlogia (huom, ilmeisesti pakko kertoa backlogista joka kommentissa, huh onneksi muistin), niin se pitäisi hoitaa ennen tämän pelin ostoa pois alta.
Kyllä, asiasta on pakko mainita. Etkö lukenut rekisteröityessäsi pienellä präntättyä tekstiä?

Jos vähän vakavammin puhutaan: itse kirjoitan yleensä niistä asioista, jotka itselleni ovat ajankohtaisia. Toistoa toki tulee paljon mutta enpä usko olevani ainoa ihminen joka jotain ihmisille itselleen ajankohtaista asiaa huutelee joka paikassa. Kannattaisi harkita aikalisää netin/Pelaajan käytöstä kun tuntuu ottavan hermoon monikin asia täällä.
Lainaus käyttäjältä TheUglyBeard
Voisin melkeinpä väittää, olkoon, väitän, että silloin kun Xbox360 hallitsi skeneä, siitä kirjoitettiin ja puhuttiin enemmän. Vertailtiin suoraan PS3een ja sanottiin paremmaksi ja menestyvämmäksi. Ja sitähän se oli. Nyt tilanteen ollessa päinvastoin, Microsoftin itse joltain osin luovutettua, PS4n käsittämättömästä menestyksestä PS-maassa ei saisi puhua? Kone myy enemmän. Fakta. Luvut ovat hehkutuksen arvoisia. Fakta. Pelit myyvät aivan hel**tisti. Fakta.
Väittää voi vaikka mitä kun ei tarvitse tai ei muuten vain todista väitettään, jolloin koko väite on tyhjän arvoinen. PS-maa myös aika typerää logiikkaa: eli kun jokin asia on suosittu, niin on ok että sitä hehkutetaan eli nostetaan jalustalle?

Kannattaisi myös käsittää mistä puhuu niin olisi aihetta kritisoida. Ei ole väitetty vastaan Sonyn menestystä vaan sitä, miten asiasta uutisoidaan. Ei neutraali uutisointi tarvitse ylisanoja. No, okei, nykyisessa klikkiuutisoinnissa se ehkä tarvitsee mutta se on sitten asia erikseen.
Lainaus käyttäjältä TheUglyBeard
Missä arvon ritarit olivat kun ajat olivat toiset? Kun se toinen prinsessa tarvitsi suojelua?
Mikä prinsessa? Ai neutraali tapa uutisoida? Itse kyllä kiinnittäisi huomiota myös jos asia olisi toisinpäinkin tai vaikka jos Nintendo tai PC saisi jatkuvasti hehkutusta. Mitä meikäläisen jalon ritariuden sijaintiin kyseisessä ajanjaksossa tulee: en ollut niin aktiivinen pelien suhteen siihen aikaan ja jos olisin ollutkin, niin löysin Pelaajankin vasta myöhemmin. Tännekin rekisteröidyin vasta pitkän seuraamisen jälkeen. Näin siis tämä ritari ratsasti. En minä nyt kaikkea ehdi pelastamaan!
Picture of zappah
11.01.2017 10:58
Lainaus käyttäjältä zappah
Jos on kasvanut nykyisessä some-uutisten maailmassa niin ehkä neutraali uutisointi on vain niin vaikea käsite, että se on vain vitsi.


Mitä jos ei ole kasvanut silloin? Mitä jos on kasvanut siihen aikaan, kun kaikkea ei yritetty tahallaan ymmärtää väärin, ihan vain että päästään loukkaantumaan? Neutraali uutisointi ei ole vitsi, mutta tämä jengin suuttuminen täysin turhasta on.


Lainaus käyttäjältä zappah
Kannattaisi harkita aikalisää netin/Pelaajan käytöstä kun tuntuu ottavan hermoon monikin asia täällä.


Tämä oli ilmeisesti tarkoitettu itsellesi ajatuksissa, mutta kirjoitit sen vahingossa...?


Lainaus käyttäjältä zappah
Väittää voi vaikka mitä kun ei tarvitse tai ei muuten vain todista väitettään, jolloin koko väite on tyhjän arvoinen. PS-maa myös aika typerää logiikkaa: eli kun jokin asia on suosittu, niin on ok että sitä hehkutetaan eli nostetaan jalustalle?


Väitän, että haluat ymmärtää väärin. Ei ok että hehkutetaan suosion takia, mutta mieletöntä menestystä saa hehkuttaa. PS-maa kommenttiin looginen selitys on se, että miksi ei paneutua enemmän aiheeseen, joka enemmistöä kuluttajista kiinnostaa? Sehän on vaan bisnesten kannalta järkevää..?


Lainaus käyttäjältä zappah
Kannattaisi myös käsittää mistä puhuu niin olisi aihetta kritisoida. Ei ole väitetty vastaan Sonyn menestystä vaan sitä, miten asiasta uutisoidaan. Ei neutraali uutisointi tarvitse ylisanoja. No, okei, nykyisessa klikkiuutisoinnissa se ehkä tarvitsee mutta se on sitten asia erikseen.


Mikä ylisanoissa tekee uutisoinnista puolueetonta? Oikeasti?


Lainaus käyttäjältä zappah
. En minä nyt kaikkea ehdi pelastamaan!


En tarkoittanut pelkästään sinua. Tilanteen ollessa toinen, ms hallitessa, kukaan ei ollut ritarina muita koneita puolustamassa.
Picture of TheUglyBeard
11.01.2017 11:43
Lainaus käyttäjältä TheUglyBeard
Mitä jos ei ole kasvanut silloin? Mitä jos on kasvanut siihen aikaan, kun kaikkea ei yritetty tahallaan ymmärtää väärin, ihan vain että päästään loukkaantumaan? Neutraali uutisointi ei ole vitsi, mutta tämä jengin suuttuminen täysin turhasta on.
On tahallaan väärin ymmärtämistä, väärin tulkitsemista ja ihan vain erehtymistä. Asioiden olettaminenkin on aika lähellä (ei välttämättä tahallaan) väärin ymmärtämistä. Peiliinkin saa katsoa.

Luin itse tuon "loukkaantumis-uutisen" uusiksi ja ehkä siinä oli vähän ylireagointia mutta itse pysyisin silti sanojeni takana jo nykyisen klikkiuutisoinnin takia, joka aiheuttaa tuollaista, sanotaanko vaikka, hehkutus-uutisointia ylisanoineen.
Lainaus käyttäjältä zappah
Kannattaisi harkita aikalisää netin/Pelaajan käytöstä kun tuntuu ottavan hermoon monikin asia täällä.
Lainaus käyttäjältä TheUglyBeard
Tämä oli ilmeisesti tarkoitettu itsellesi ajatuksissa, mutta kirjoitit sen vahingossa...?
No ihan rehellisesti sanottuna ei ollut. Sain vain sen kuvan, että olisit kovinkin hermo kireällä siellä päässä. Ei asia välttämättä niin ole mutta niin se on helppo tekstistäsi lukea.
Lainaus käyttäjältä TheUglyBeard
Väitän, että haluat ymmärtää väärin. Ei ok että hehkutetaan suosion takia, mutta mieletöntä menestystä saa hehkuttaa. PS-maa kommenttiin looginen selitys on se, että miksi ei paneutua enemmän aiheeseen, joka enemmistöä kuluttajista kiinnostaa? Sehän on vaan bisnesten kannalta järkevää..?
Saat sinä sitäkin väittää ja sekään ei pidä paikkaansa. Vielä vähemmän sinulla siihen on todisteita olemassa kuin aiempaan väitteeseesi.

Ehkä syy, miksi tuo hehkutus itsellä osui niin silmiin, on se, että se on niin itsestään selvyys. Se on myös aika turha uutinen kun on olo, että tuo on kaikkien tiedossa. Tätähän vain tukee tuo sinun "PS-maa"-juttusikin. Mitä paneutumiseen tulee, niin eiköhän Pelaaja ole sitä jo tehnytkin, josta on sitten ihmiset myös kritisoineet mm. puoluettomuuden kannalta. Itse olin sitä mieltä, että asia ok vaikka ymmärränkin että on vähän harmaata aluetta tehdä jotain PS-uutisia ja olla samalla koko alan lehti. Mikäli bisnestä haluaa ajatella, niin eikö sitten kannattaisi tehdä suoraan PS-Pelaaja? Okei, ei kannata kun (PS)maa on niin pieni, niin kelpaa myös MS, PC ja Nintendo mukaan. Mutta jos ei olisi pakko, niin olisiko Pelaaja PS-lehti? Kuka tietää.
Lainaus käyttäjältä TheUglyBeard
Mikä ylisanoissa tekee uutisoinnista puolueetonta? Oikeasti?
Puhuin neutraalista, en puolueellisesta. Miksi mitään pitää hehkuttaa jos uutisoidaan? Mitä jos tv-uutisissakin toimittaja olisi ihan innoissaan jostain aiheesta heitellen ylisanoja? Vähän kuin joku Youtube-pelle, jolle on maksettu olla innoissaan. Se kuva siitä vähän tulee, ei siis välttämättä puolueellinen.

Menee nyt vähän termit sekaisin ja myönnän että itsekin olen puhunut kummastakin asiasta saman aiheen alla. Pitäisi tarkistaa, mutta olen ainakin pyrkinyt niitä käyttämään niin, että en tarkoittaisi samaa asiaa kahdella eri termillä. Minä ainakin käsitän että "puolueellisuus" ja "neutraali uutisointi" eivät ole sama asia. Neutraalilla tarkoitan sellaista asiallisuutta, jossa ei oteta kantaa (puolueellisuus toki tässä mukana) TAI ainakin kerrotaan asia ilman turhien ylisanojen käyttöä (puhumani neutraalisuus tässä). Eli on ok kertoa isoista myyntiluvuista, hehkuttaminen asia erikseen. Tosin nyt kun tässä on puhuttu siitä (oliko jopa kahden tai kolmen kappaleen) uutisesta ihan helvetisti, niin alkaa tuntua että todellakin on menty ihan liian pitkälle sen aiheen takia.
Lainaus käyttäjältä TheUglyBeard
En tarkoittanut pelkästään sinua. Tilanteen ollessa toinen, ms hallitessa, kukaan ei ollut ritarina muita koneita puolustamassa.
No oliko siellä sitä väittämääsi tilannetta edes olemassa? Itse olen ainakin huomannut että helposti muodostaa olemattomia muistikuvia asioista, jotka eivät pidä paikkaansa. Omiakin "faktoja" kannattaa välillä tarkistaa. Itse olen pyrkinyt sitä tekemään ja sen takia en myöskään väitä sinun olevan tässä väärässä, vaan kysyn vain, oletko asiasta oikeasti varma? Todisteita en sinänsä kaipaa, niitä olisi vaikea ja ärsyttävän iso työ kerätä mutta kannattaa oikeasti välillä miettiä onko varmasti se oma muistikuva oikea. Aivot on jännä elin, ne muodostavat olemattomia muistikuvia ja niitä on helppo huijata, jopa omistajan itse, niin ettei sitä tajua.

Muistelisin kyllä, että X360- ja PS3-aikoina olisi ollut kommenttien puolella ihan aina hirveä konsolisota. Kyllä tämä nykyinen tilanne ainakin sitä parempi on.
Picture of zappah
11.01.2017 14:08
Lainaus käyttäjältä Kosmonautti
Voisin itse heittää kysymyksen näille jotka jaksaa öyhöttää Pelaajan puolueettomuudesta; maksatteko Yle-veroa vikisemättä?
Olipa viimoitten päälle typerä kysymys. Kerroppa kuule miten normaali laillisesti työssä käyvä pystyy jättämään sen maksamatta, niin jätän heti?
Eipä tullut ennen vanhaan ikinä maksettua TV-lupaa, silloin kun se oli vielä vapaaehtoista.
Picture of gurgi