Uutinen: Final Fantasy XV vahvistettiin pc:lle, ulos ensi vuonna

21.08.2017
Kirjoittanut: Panu Saarenoja

Final Fantasy XV:n pc-versio on vahvistunut virallisesti. Square Enix paljasti Final Fantasy XV: Windows Editionin yhteistyössä Nvidian kanssa teknologiayhtiön maanantaisessa lehdistötilaisuudessa.

Pc:lle Final Fantasy XV tuodaan varustettuna valmiiksi peliin siihen mennessä julkaistulla lisäsisällöllä. Teknisesti versio on tietysti myös parempi sen tukiessa varsinkin erilaisia Nvidian Gameworks -työkaluja ja 4K-tekstuureja. Ensimmäisen persoonan tilakin on jostain syystä ujutettu mukaan.

Myyntiin Final Fantasy XV: Windows Edition ilmestyy alkuvuodesta 2018. Sitä on tarkoitus jaella Steamin, Originin ja Windows 10 -kaupan kautta.

22 kommenttia

21.08.2017 15:39
Aika hyvältä näyttää Smile
Picture of Hanska
21.08.2017 16:07
Onneksi maltoin olla ostamatta tätä vielä. Odotan suosista tätä versiota. Joku muikee erikoiskeräilijäversio olis aika härpäke, mutta kai sen Steamistäkin saa sitten kun on aika.
Picture of snaketus
21.08.2017 16:17
Tulihan se sieltä. Itselläni tosin jo PS4 versio, eli sen suhteen kiinnostusta tälle ei varmaan ostamiseen asti löydy, mutta hienoa niille jotka malttoivat odottaa. Saas vain nähdä millainen katastrofi tämä on julkaisussa. Pyöriikö vai yskiikö pahastikin...
Picture of Boblick
21.08.2017 18:48
Steam tulee olemaan ostopaikkana. PS4 versio löytyy mutta tätä odotin.
Picture of SinnGamer
21.08.2017 19:21
Hyvä homma. Kun peli kerää vielä myyntejä PC:llä, niin ehkä Final fantasy-sarjan asema vahvistuu/palautuu taas pikkuhiljaa siihen, mitä se on joskus ollut.... (FF XIII-trilogia teki hyvää tuhoa sarjalle)...

Mutta tuo pc-version nimi... tarvitsiko pc-peli oikeasti tuon alanimekkeen; "windows edition"? Laughing out loud
Picture of kukkomestari
21.08.2017 19:27
Lainaus käyttäjältä kukkomestari
Hyvä homma. Kun peli kerää vielä myyntejä PC:llä, niin ehkä Final fantasy-sarjan asema vahvistuu/palautuu taas pikkuhiljaa siihen, mitä se on joskus ollut.... (FF XIII-trilogia teki hyvää tuhoa sarjalle)...

Mutta tuo pc-version nimi... tarvitsiko pc-peli oikeasti tuon alanimekkeen; "windows edition"? Laughing out loud

Samaa itsekkin nauroin, varmaan Microsoft työntänyt rahaa jonkun taskuun että moinen teksti on tuohon saatu. Muutenkin Windows nauttii melkoista ylivaltaa PC-pelaamisen puolella, joten melko turhanpäivänen koko asia.
Picture of Bleach90
21.08.2017 19:31
Lainaus käyttäjältä kukkomestari
Mutta tuo pc-version nimi... tarvitsiko pc-peli oikeasti tuon alanimekkeen; "windows edition"?

Niinpä! Arvaa säikähdinkö kun näin tuon nimen, että tulee olemaan pelkästään UWP-kikkare Win 10/Store yksinoikeus. Ei onneksi.
Picture of snaketus
21.08.2017 21:14
Tämän ollessa vasta tulossa uumoilin, että saattaisi olla ensimmäinen FF, jonka ostan. No, eipä ole vielä näkynyt. Samoin on käynyt Falloutien ja mm. Diablo III:n kanssa. Ehkä kun nämä ei ole itselle niitä ykköshankintoja ja vieläpä ovat isoja urakoita, niin ei sen vuoksi innosta. Toki jos olisi sellainen hetki ettei tuppaisi joka ikkunasta ja ovesta sitä vähän mielenkiintoisempaa pelattavaa.
Picture of zappah
21.08.2017 22:36
Lainaus käyttäjältä zappah
Tämän ollessa vasta tulossa uumoilin, että saattaisi olla ensimmäinen FF, jonka ostan. No, eipä ole vielä näkynyt. Samoin on käynyt Falloutien ja mm. Diablo III:n kanssa. Ehkä kun nämä ei ole itselle niitä ykköshankintoja ja vieläpä ovat isoja urakoita, niin ei sen vuoksi innosta. Toki jos olisi sellainen hetki ettei tuppaisi joka ikkunasta ja ovesta sitä vähän mielenkiintoisempaa pelattavaa.

Suosittelen kyllä Diablo 3 ainakin testaamaan. Sekä PC että konsoli versiot ovat loistavia.
Picture of Bleach90
22.08.2017 09:50
1080ti suositeltu näytönohjain. Varmasti tosi laadukas ja hyvin optimoitu porttaus tulossa.
Picture of kribmeister